Första stegen avklarade..
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Första stegen avklarade..

    Igår så tog Gustaf 4 steg i pur ilska:-)Jag satt och pratade i telefon som är mkt intressant för sonen då han gärna vill tugga på sladden..då han ej fick detta härksnade han till och tog 4 steg emot mig-jag tappade hakan..Han tog två steg förra veckan och nu 4..Imorgon blir han 9 månader..Jag hoppas att det dröjer några veckor till innan han får upp farten..

    Annars så sover han hyfsat dvs vakanr till 3-4 ggr per natt men somnar snabbt om igen.

    Äter som en häst, ca 6 ggr per dag, 1,5 portion gröt två ggr, burkmat 200g en ggr, middag med oss 1 ggr och ca 2-3 flaskor välling..och ändå är han smal-ligger under medelkurvan. Var vid 8 mån och 2 veckor 72 cm och vägde 8,4 kg.

    Hinner inte med att skriva så mycket men läser allt.

    Vicketick-hoppas op går bra för David och att ni snart slipper dessa orosmoment!

    Kram från oss
  2. 1
    Första stegen avklarade.. Igår så tog Gustaf 4 steg i pur ilska:-)Jag satt och pratade i telefon som är mkt intressant för sonen då han gärna vill tugga på sladden..då han ej fick detta härksnade han till och tog 4 steg emot mig-jag tappade hakan..Han tog två steg förra veckan och nu 4..Imorgon blir han 9 månader..Jag hoppas att det dröjer några veckor till innan han får upp farten..

    Annars så sover han hyfsat dvs vakanr till 3-4 ggr per natt men somnar snabbt om igen.

    Äter som en häst, ca 6 ggr per dag, 1,5 portion gröt två ggr, burkmat 200g en ggr, middag med oss 1 ggr och ca 2-3 flaskor välling..och ändå är han smal-ligger under medelkurvan. Var vid 8 mån och 2 veckor 72 cm och vägde 8,4 kg.

    Hinner inte med att skriva så mycket men läser allt.

    Vicketick-hoppas op går bra för David och att ni snart slipper dessa orosmoment!

    Kram från oss
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Oj! Vilken tidig kis! Vilgotvar likadan så jag vet av erfarenhet att ni kommer att få springa Fast det är ju härligt när de lär sig nya saker!
  4. 2
    Oj! Vilken tidig kis! Vilgotvar likadan så jag vet av erfarenhet att ni kommer att få springa Fast det är ju härligt när de lär sig nya saker!
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Ojoj vilken kille, det var tidigt. Ser ut som han äter ordentligt och mår bra .
    Tack för omtanken!
  6. 3
    Ojoj vilken kille, det var tidigt. Ser ut som han äter ordentligt och mår bra .
    Tack för omtanken!
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Då ska du se att han tar en hel bunt med steg om en vecka hi hi kul men det blir intensivt för oss som ska hålla koll på dom Elis tog sina första steg för tre veckor sedan och nu tror jag han är uppe i 20 steg som mest innan han tappar balansen, det går undan! Hade som du önskat att han väntat med att gå ett tag till.. men så är det ju så himla fantastiskt o se hur stolta dom är över sina framsteg
  8. 4
    Då ska du se att han tar en hel bunt med steg om en vecka hi hi kul men det blir intensivt för oss som ska hålla koll på dom Elis tog sina första steg för tre veckor sedan och nu tror jag han är uppe i 20 steg som mest innan han tappar balansen, det går undan! Hade som du önskat att han väntat med att gå ett tag till.. men så är det ju så himla fantastiskt o se hur stolta dom är över sina framsteg
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Han var ju riktigt tidig han! På både gott o ont Inga tecken på något sådant här!

    Skönt o höra att det går bra för er o att ni frodas

    Kramkram
  10. 5
    Han var ju riktigt tidig han! På både gott o ont Inga tecken på något sådant här!

    Skönt o höra att det går bra för er o att ni frodas

    Kramkram
  11. Malla
    #6
    Vilken liten herr bråttom Fast det har han väl haft med allt? Här tas det 1-2 steg mellan soffa och soffbord när han inte tänker på det. Han kommer dock säkert inte gå på ett bra tag. Jag upplever inte honom så stabil. Dessutom verkar han vara lite försiktig så det kan dröja innan han vill ta steg utan att det finns något att tag i. Näst äldsta barnet gick bra längs väggar och mellan saker tidigt men släppte inte taget och gick ordentligt förrän hon var drygt 14 månader. Vi trodde att hon skulle bli tidigare än storebror som var betydligt senare med att krypa och ställa sig upp, men så blev det inte.....När sedan tredje barnet kröp innan halvåret så tänkte vi att hon nog ändå inte skulle gå tidigt. Det gjorde ju inte våra barn Hon gick bra när hon var tio månader Jag brukar säga att mina barn går när det hellre gör det än kryper. När gång är förstahandsvalet vid förflyttning.
  12. 6
    Vilken liten herr bråttom Fast det har han väl haft med allt? Här tas det 1-2 steg mellan soffa och soffbord när han inte tänker på det. Han kommer dock säkert inte gå på ett bra tag. Jag upplever inte honom så stabil. Dessutom verkar han vara lite försiktig så det kan dröja innan han vill ta steg utan att det finns något att tag i. Näst äldsta barnet gick bra längs väggar och mellan saker tidigt men släppte inte taget och gick ordentligt förrän hon var drygt 14 månader. Vi trodde att hon skulle bli tidigare än storebror som var betydligt senare med att krypa och ställa sig upp, men så blev det inte.....När sedan tredje barnet kröp innan halvåret så tänkte vi att hon nog ändå inte skulle gå tidigt. Det gjorde ju inte våra barn Hon gick bra när hon var tio månader Jag brukar säga att mina barn går när det hellre gör det än kryper. När gång är förstahandsvalet vid förflyttning.
  13. Medlem sedan
    Jun 2006
    #7
    Vad kul med en till som har lite bråttom..Jag hoppas att han ska dröja lite mer tid innan han springer iväg..Balansen blir dock bättre och bättre för var dag. Igår behövde han ej stöd för att ställa sig upp-han reste sig från golvet och sedan stod han där-lycklig:-)

    Heja Elis, visst är det kul med deras stolthet när de klarar ytterligare ett utv-steg.
    Ha det så gott!
  14. 7
    Vad kul med en till som har lite bråttom..Jag hoppas att han ska dröja lite mer tid innan han springer iväg..Balansen blir dock bättre och bättre för var dag. Igår behövde han ej stöd för att ställa sig upp-han reste sig från golvet och sedan stod han där-lycklig:-)

    Heja Elis, visst är det kul med deras stolthet när de klarar ytterligare ett utv-steg.
    Ha det så gott!
  15. Medlem sedan
    Jun 2006
    #8
    Hej och tack för reflektionerna.
    Ja, detär konstigt det där med hur barnen väljer att förflytta sig. Min äldsta följde utv-boken till punkt och pricka och en vecka innan hon blev 1 så tog hon sina första steg.

    Tvåan lärde sig krypa vid 8 månader och vägrade sedan att gå-hon blev 14 månader innan hon gick iväg..

    Och så lille herr Spjuver-ja, han har bråttom med allt. Han pratar nu oxå lite, säger hej och mamma och klarar att sätta tillbaks ringarna (då han tagit bort dem) på en sådan här leksak med en "pinne" och olikfärgade ringar..Det är kul att se vilka färdigheter de har!

    Även om det låter otroligt så är oxå Gustaf lite försiktig av sig, dvs han klättrade upp på två mindre IKEA-kartonger (ca 40 cm upp) och ropade mamma då han ej kunde ta sig ner:-)Han gillar inte att bli "kastad" upp iluften-gall skriker och var mkt försiktig när han hamnade som sagt på kartongerna. Tjejerna hd eingen respekt, de kastade sig och hoppade från allt..Så olika:-)

    Precis som du skriver-det finns inga mallar ang barnens utv-steg, de är individer och överraskar sina föräldrar..
    Ha det s bra!
  16. 8
    Hej och tack för reflektionerna.
    Ja, detär konstigt det där med hur barnen väljer att förflytta sig. Min äldsta följde utv-boken till punkt och pricka och en vecka innan hon blev 1 så tog hon sina första steg.

    Tvåan lärde sig krypa vid 8 månader och vägrade sedan att gå-hon blev 14 månader innan hon gick iväg..

    Och så lille herr Spjuver-ja, han har bråttom med allt. Han pratar nu oxå lite, säger hej och mamma och klarar att sätta tillbaks ringarna (då han tagit bort dem) på en sådan här leksak med en "pinne" och olikfärgade ringar..Det är kul att se vilka färdigheter de har!

    Även om det låter otroligt så är oxå Gustaf lite försiktig av sig, dvs han klättrade upp på två mindre IKEA-kartonger (ca 40 cm upp) och ropade mamma då han ej kunde ta sig ner:-)Han gillar inte att bli "kastad" upp iluften-gall skriker och var mkt försiktig när han hamnade som sagt på kartongerna. Tjejerna hd eingen respekt, de kastade sig och hoppade från allt..Så olika:-)

    Precis som du skriver-det finns inga mallar ang barnens utv-steg, de är individer och överraskar sina föräldrar..
    Ha det s bra!
  17. Medlem sedan
    Jun 2006
    #9
    Ja, visst är det på gott och ont-men, det går bra nu när han sovit från 7-7 med två avbrott för byta blöja alt stoppa i nappen-då har man energi att jaga honom:-)

    Hoppas allt är bra med er oxå.
    Kram
  18. 9
    Ja, visst är det på gott och ont-men, det går bra nu när han sovit från 7-7 med två avbrott för byta blöja alt stoppa i nappen-då har man energi att jaga honom:-)

    Hoppas allt är bra med er oxå.
    Kram
  19. Malla
    #10

    Ordet hej

    har vår lilleman sagt i flera månader nu. Och vid rätt tillfälle Fast han hör det ofta med tanke på hur många vi är.....Hans andra favoritord är te-te, vilket betyder tutte=bröst. Vi har inte testat "ringleksaken" Men han kan vrida på knappar och trycka på andra så att det händer det han vill. Fast hans äldste bror kunde öppna en kassettlucka, stoppa i ett band, stänga och starta musiken när bvc-sköterskan var hemma och gjorde hans BOEL-test
  20. 10
    Ordet hej har vår lilleman sagt i flera månader nu. Och vid rätt tillfälle Fast han hör det ofta med tanke på hur många vi är.....Hans andra favoritord är te-te, vilket betyder tutte=bröst. Vi har inte testat "ringleksaken" Men han kan vrida på knappar och trycka på andra så att det händer det han vill. Fast hans äldste bror kunde öppna en kassettlucka, stoppa i ett band, stänga och starta musiken när bvc-sköterskan var hemma och gjorde hans BOEL-test

Liknande trådar

  1. första stegen
    By Linda&Wilja in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 13:15
  2. första stegen
    By Linda&Wilja in forum _0807 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 09:53
  3. Första stegen!
    By Rikku in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 19:29
  4. Första stegen :)
    By Nina m. Maja & Ellen in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 19:30
  5. De första stegen
    By Sanna+Sander03Leah05 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 15:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar