Det ska göras ordentligt!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Det ska göras ordentligt!

    Har jag nu bestämt mig för att promenera så ska jag väl göra det ordentligt! Gick ju till skolan i morse, vilket tog 26-27 minuter och det var raskare än planerat. Endera är det kortare än jag trott, eller också gick jag raskare än planerat. Får ge det några gånger, eg tror jag ju på avståndet eftersom jag mätt fram det på Gmaps.

    På skolan fick jag veta att jag var den enda som kunde gå på en träff som vi verkligen behövde ha en representant från skolan på. Jaja, det var väl bara att pallra sig iväg, vidare från skolan ner på stan. Det tog nog 20-25 minuter till. Och när det var dags att ta sig hem från stan tänkte jag ta bussen. "Men varför det?" kom jag på, så knatade jag hem också! Det är ju inga problem när man inte har nån tid att passa; bara skönt!

    Jag har ju också haft stegräknaren på mig för första gången på jobbet. Det blev inte så många steg som jag trodde, där på skolan, men däremot har jag ju många "snabba" eller "aerobics-steg" som den ju mäter.

    Hittills har jag sammalagt ca 16000 steg och av dem är 11700 "snabba". Det har tagit 97 minuter att gå alla snabba så det är ju nästan en mil! Bara av att promenera till och från jobbet! Det här är min nya grej - istället för att _cykla_ dit jag ska, tänker jag _gå_ i stället när jag inte har någon tidspress!
    För ett par generationer sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag. Nu behöver de motion.
  2. 1
    Det ska göras ordentligt! Har jag nu bestämt mig för att promenera så ska jag väl göra det ordentligt! Gick ju till skolan i morse, vilket tog 26-27 minuter och det var raskare än planerat. Endera är det kortare än jag trott, eller också gick jag raskare än planerat. Får ge det några gånger, eg tror jag ju på avståndet eftersom jag mätt fram det på Gmaps.

    På skolan fick jag veta att jag var den enda som kunde gå på en träff som vi verkligen behövde ha en representant från skolan på. Jaja, det var väl bara att pallra sig iväg, vidare från skolan ner på stan. Det tog nog 20-25 minuter till. Och när det var dags att ta sig hem från stan tänkte jag ta bussen. "Men varför det?" kom jag på, så knatade jag hem också! Det är ju inga problem när man inte har nån tid att passa; bara skönt!

    Jag har ju också haft stegräknaren på mig för första gången på jobbet. Det blev inte så många steg som jag trodde, där på skolan, men däremot har jag ju många "snabba" eller "aerobics-steg" som den ju mäter.

    Hittills har jag sammalagt ca 16000 steg och av dem är 11700 "snabba". Det har tagit 97 minuter att gå alla snabba så det är ju nästan en mil! Bara av att promenera till och från jobbet! Det här är min nya grej - istället för att _cykla_ dit jag ska, tänker jag _gå_ i stället när jag inte har någon tidspress!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Superbra Sabina, och helrätt tänk tycker jag! Jag tänkte liknande när jag blev föräldraledig: då bestämde jag mig för att inte köpa åkkort utan gå så mycket som möjligt!
  4. 2
    Superbra Sabina, och helrätt tänk tycker jag! Jag tänkte liknande när jag blev föräldraledig: då bestämde jag mig för att inte köpa åkkort utan gå så mycket som möjligt!

Liknande trådar

  1. Det ska göras en koll på mig
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-25, 22:32
  2. Vad har ni gjort/ vad ska göras?
    By morran in forum Hem & fritid
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-07-21, 08:09
  3. Här ska göras raggmunk!
    By Knixx in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 15:07
  4. Nu ska det göras
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 07:15
  5. Vad är det som ska göras...
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 22:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar