Jag blir tokig!
Hem & fritid
  1. inte proportionerlig
    #1

    Jag blir tokig!

    Som rubriken säger, jag blir tokig! Det handlar om jeans, nu är läget akut. De jag har börjar gå sönder, så jag måste verkligen köpa nya.
    Men det tycks vara helt omöjligt att hitta såna jag vill ha!
    Så snälla söta underbara modekunniga medmänniskor, tipsa mig om var i Stockholm jag kan hitta dessa jeans:

    * Helst svarta, men det kan funka med väldigt väldigt mörkt blå också (utan färdiga slitningar och sånt!)

    * Långa! Jag hatar för korta byxor, så de måste verkligen ha en bra längd.

    * Lite bootcut nertill, eller raka. Absolut inte stuprör!

    * Mycket smala i benen, jag har oproportionerligt smala (och långa) ben (i förhållande till magen tex) och för att de ska kännas bra ska de verkligen smita åt kring låren!

    * Höga, mellan eller låga i midjan spelar inte så stor roll, jag har alltid tröjor/skortor/blusar ovanpå, så det syns ändå inte.

    Jag tror det var allt. Jag inser att det låter helt petigt, men det är verkligen såna här jag letar efter. Är det någon som kan hjälpa mig??
  2. 1
    Jag blir tokig! Som rubriken säger, jag blir tokig! Det handlar om jeans, nu är läget akut. De jag har börjar gå sönder, så jag måste verkligen köpa nya.
    Men det tycks vara helt omöjligt att hitta såna jag vill ha!
    Så snälla söta underbara modekunniga medmänniskor, tipsa mig om var i Stockholm jag kan hitta dessa jeans:

    * Helst svarta, men det kan funka med väldigt väldigt mörkt blå också (utan färdiga slitningar och sånt!)

    * Långa! Jag hatar för korta byxor, så de måste verkligen ha en bra längd.

    * Lite bootcut nertill, eller raka. Absolut inte stuprör!

    * Mycket smala i benen, jag har oproportionerligt smala (och långa) ben (i förhållande till magen tex) och för att de ska kännas bra ska de verkligen smita åt kring låren!

    * Höga, mellan eller låga i midjan spelar inte så stor roll, jag har alltid tröjor/skortor/blusar ovanpå, så det syns ändå inte.

    Jag tror det var allt. Jag inser att det låter helt petigt, men det är verkligen såna här jag letar efter. Är det någon som kan hjälpa mig??
  3. anchita
    #2
    Svarar: JC. Där hittar de modeller som passar dig.
  4. 2
    Svarar: JC. Där hittar de modeller som passar dig.
  5. Inte proportionerlig
    #3
    Tack, men nej, det gör de inte!
    Jag har varit där, i flera av deras butiker.
    "Jaså svarta? Och smala ben, men inte stuprör? Nää... tyvärr."
  6. 3
    Tack, men nej, det gör de inte!
    Jag har varit där, i flera av deras butiker.
    "Jaså svarta? Och smala ben, men inte stuprör? Nää... tyvärr."
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Håller med dig!

    Tycker JC är värdelöst...Alla märkesjeans är i samma modeller - gjorda för tonåringar (känns det som) ingen variation för olika kroppformer.
    Mitt tips är att kolla runt på alla ställen, tex KappAhl, Lindex, VeroModa, Only, Gina Tricot, B-Young mm och prova, prova, prova - till sist hittar du säkert. Lycka Till!
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  8. 4
    Håller med dig! Tycker JC är värdelöst...Alla märkesjeans är i samma modeller - gjorda för tonåringar (känns det som) ingen variation för olika kroppformer.
    Mitt tips är att kolla runt på alla ställen, tex KappAhl, Lindex, VeroModa, Only, Gina Tricot, B-Young mm och prova, prova, prova - till sist hittar du säkert. Lycka Till!
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    Lee-butiken på Gamla Brogatan?

    Där har de gott om tid i alla fall och många olika modeller. Ring och dra dina krav i telefon, och se om de verkar nappa!
  10. 5
    Lee-butiken på Gamla Brogatan? Där har de gott om tid i alla fall och många olika modeller. Ring och dra dina krav i telefon, och se om de verkar nappa!
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6
    Jag tror kanske Gina Tricot kan ha men är inte säker.
  12. 6
    Jag tror kanske Gina Tricot kan ha men är inte säker.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Tycker att Lee ´s modell Norma passar in. Lite lägre i midjan. Smala raka ben, men inte stuprör...
  14. 7
    Tycker att Lee ´s modell Norma passar in. Lite lägre i midjan. Smala raka ben, men inte stuprör...
  15. anchita
    #8
    Då har jag en tonårs-kropp! (skojar bara) Å andra sidan hittar jag ju jeans på Levis Store och Gina Tricot också, så helt tonårig är jag inte.
  16. 8
    Då har jag en tonårs-kropp! (skojar bara) Å andra sidan hittar jag ju jeans på Levis Store och Gina Tricot också, så helt tonårig är jag inte.
  17. Medlem sedan
    Jun 1998
    #9
    Här, kunde inte länka till bilden, men dom heter Charmer Slim Boot och är mörkt denimblå och lååånga i benen, märke Deener: http://www.freefashion.se/
  18. 9
    Här, kunde inte länka till bilden, men dom heter Charmer Slim Boot och är mörkt denimblå och lååånga i benen, märke Deener: http://www.freefashion.se/
  19. Balthazar
    #10
    Ska du ha riktigt långa så kan du glömma Lindex, HM och co. Antingen är det märkesjeans som gäller (Acne och Rock & Republic har väldigt långa modeller i 34") eller de få märken som har 36" i längd, typ Crocker (men de är jag tveksam om de matchar dina krav i övrigt). Men av din beskrivning skulle jag kika på Acnes modeller och sen knata iväg till butiken och prova. http://www.acnejeans.com är hemsidan.
  20. 10
    Ska du ha riktigt långa så kan du glömma Lindex, HM och co. Antingen är det märkesjeans som gäller (Acne och Rock & Republic har väldigt långa modeller i 34") eller de få märken som har 36" i längd, typ Crocker (men de är jag tveksam om de matchar dina krav i övrigt). Men av din beskrivning skulle jag kika på Acnes modeller och sen knata iväg till butiken och prova. http://www.acnejeans.com är hemsidan.

Liknande trådar

  1. blir tokig!!!!!
    By fin_ in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 10:03
  2. Jag blir tokig???!!???
    By sosivov in forum Mat & dryck
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 22:15
  3. Blir tokig!
    By Estrella in forum Försöker bli med barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 18:59
  4. Jag blir tokig!
    By pööö in forum Tonåringar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 13:52
  5. TOKIG jag blir TOKIG
    By sofia_72 in forum Mat & dryck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 16:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar