Stor tjej!
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Stor tjej!

    Var och vägde nyss, hon är knappt 5 månader, 4mån och 22dgr enligt BVC-boken.
    Tyckte hon vuxit men 8615 gram! Inte konstigt man blir trött av att bära... Ligger över 2 kurvor "över". Gillar mat!!! Sköterskan upprepade ett antal gånger att hon inte BEHÖVER äta på nätterna... Jag frågade om hon kunde berätta det för Malou också? Sen fick hon sin andra spruta + Hepatit B II. Pappa fick hålla, jag tycker det är lite läskigt!
  2. 1
    Stor tjej! Var och vägde nyss, hon är knappt 5 månader, 4mån och 22dgr enligt BVC-boken.
    Tyckte hon vuxit men 8615 gram! Inte konstigt man blir trött av att bära... Ligger över 2 kurvor "över". Gillar mat!!! Sköterskan upprepade ett antal gånger att hon inte BEHÖVER äta på nätterna... Jag frågade om hon kunde berätta det för Malou också? Sen fick hon sin andra spruta + Hepatit B II. Pappa fick hålla, jag tycker det är lite läskigt!
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Ja betydligt större än min lilla fis på 6350g vid 4 mån men barn hull är ju så gosigt att krama på och det är ju ingen fara så fort de börjar röra sig mera så rasar vikten så bättre att ligga på + skall snart börja med smakisar här för att öka lite mera i vikt

    gillar inte sprutor jag heller det sköter mannen jag är i väntrummet

    kramar från oss
  4. 2
    Ja betydligt större än min lilla fis på 6350g vid 4 mån men barn hull är ju så gosigt att krama på och det är ju ingen fara så fort de börjar röra sig mera så rasar vikten så bättre att ligga på + skall snart börja med smakisar här för att öka lite mera i vikt

    gillar inte sprutor jag heller det sköter mannen jag är i väntrummet

    kramar från oss
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Oj, ja..jag håller med Ottravad, betydligt större än min lilla flicka också Hon vägde ju 5800g vid 4månader.
  6. 3
    Oj, ja..jag håller med Ottravad, betydligt större än min lilla flicka också Hon vägde ju 5800g vid 4månader.
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Hihi, vilken liten gorulta . Alva låg också två kurvor över vid de första vägningarna, så jag trodde att hon också skulle springa i väg i storlek. Men senaste månaden har hon störtdykt och ligger nu på "normalkurvan" Det är ju gosigt när det finns något att ta i!

    Hoppas att ni får en underbar semester i Thailand. Inte ett dugg avundsjuk
  8. 4
    Hihi, vilken liten gorulta . Alva låg också två kurvor över vid de första vägningarna, så jag trodde att hon också skulle springa i väg i storlek. Men senaste månaden har hon störtdykt och ligger nu på "normalkurvan" Det är ju gosigt när det finns något att ta i!

    Hoppas att ni får en underbar semester i Thailand. Inte ett dugg avundsjuk

Liknande trådar

  1. Stor tjej!!
    By Lincoln in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 19:05
  2. Stor tjej!!
    By Linni in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 01:54
  3. är en stor tjej nu
    By Isabella o Alva in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 19:33
  4. stor tjej
    By fjompanz in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 06:01
  5. "Stor tjej - stor säng"
    By lia med freja in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 17:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar