Tror att vi har bestämt namn!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Tror att vi har bestämt namn!

    Vad har alla för sig idag? Det är jättetyst här inne

    Jo, vi har efter mycket om och men bestämt oss för ett namn: Lova!

    Vi funderade på Hilda, Elin, Thea eller Tove tidigare, men inte kändes helt klockrent förrän maken kläckte "Lova" sent en kväll..

    Hur går det för er andra? Vore kul att höra vad det är för namn som cirkulerar..

    // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  2. 1
    Tror att vi har bestämt namn! Vad har alla för sig idag? Det är jättetyst här inne

    Jo, vi har efter mycket om och men bestämt oss för ett namn: Lova!

    Vi funderade på Hilda, Elin, Thea eller Tove tidigare, men inte kändes helt klockrent förrän maken kläckte "Lova" sent en kväll..

    Hur går det för er andra? Vore kul att höra vad det är för namn som cirkulerar..

    // Delph
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Hejsan! Jag tar det bara lugnt här hemma, var magsjuk igår men idag känns det lite bättre.
    Vad kul att ni valt namn, Lova är jättefint trots att det inte är ett namn vi skulle välja. Vi vill hålla oss mer till de "gammaldags" namnen eftersom vi nu har Aron och Alva.
    Men i övrigt går det uselt på namnfronten, om det var en tjej skulle det bli Ester tror jag, men kille? Nää, vi hittar helt enkelt inget bra namn! Det får inte vara för vanligt, men alltså gammaldags och ska passa med Aron o Alva. Det är inget krav att det ska börja på A, för Aron o Alva råkade det bli bara för att vi tyckte de namnen var finast.
  4. 2
    Hejsan! Jag tar det bara lugnt här hemma, var magsjuk igår men idag känns det lite bättre.
    Vad kul att ni valt namn, Lova är jättefint trots att det inte är ett namn vi skulle välja. Vi vill hålla oss mer till de "gammaldags" namnen eftersom vi nu har Aron och Alva.
    Men i övrigt går det uselt på namnfronten, om det var en tjej skulle det bli Ester tror jag, men kille? Nää, vi hittar helt enkelt inget bra namn! Det får inte vara för vanligt, men alltså gammaldags och ska passa med Aron o Alva. Det är inget krav att det ska börja på A, för Aron o Alva råkade det bli bara för att vi tyckte de namnen var finast.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Lova är superfnt! Vi är också klara. Det blir en Sixxten. Eller ÄR en Sixten.


    / M
  6. 3
    Lova är superfnt! Vi är också klara. Det blir en Sixxten. Eller ÄR en Sixten.


    / M
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Albin?
  8. 4
    Albin?
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Hejsan!
    Här kämpas det på med jobbet. Har inte aktivt varit inne här på ett tag. All min ork går till att jobba och sköta måstena där hemma. Ska till doktorn nästa fredag och förhoppningsvis bli sjukskriven på deltid.
    Det där med namn är ju alltid roligt. Lova är fint. Vi har nästan bestämt att om det blir tös, vilket vi hoppas på, blir det troligen Malin. Killnamnet är jag mer tveksam på, men Jesper har varit med ett tag nu. Annars tycker jag Benjamin är fint. Vill ju att det ska "kännas" bra med Alexander och Gabriel, som pojkarna heter.
  10. 5
    Hejsan!
    Här kämpas det på med jobbet. Har inte aktivt varit inne här på ett tag. All min ork går till att jobba och sköta måstena där hemma. Ska till doktorn nästa fredag och förhoppningsvis bli sjukskriven på deltid.
    Det där med namn är ju alltid roligt. Lova är fint. Vi har nästan bestämt att om det blir tös, vilket vi hoppas på, blir det troligen Malin. Killnamnet är jag mer tveksam på, men Jesper har varit med ett tag nu. Annars tycker jag Benjamin är fint. Vill ju att det ska "kännas" bra med Alexander och Gabriel, som pojkarna heter.
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Tja, inte såå tokigt Vi har funderat lite på Arvid också, vad tycker du om det?
  12. 6
    Tja, inte såå tokigt Vi har funderat lite på Arvid också, vad tycker du om det?
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Albin och Arvid är fina namn tycker jag, speciellt Albin.

    Kanske Isak eller Nils? Om det ska vara gammeldags..

    Edvin är också fint, fast rätt vanligt. Vi hade förslagen Emil eller Elvin om det hade blivit en pojke till här.

    Våra tidigare pojkar heter Anton och Victor.

    Lycka till .... det är inte lätt

    Kram // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  14. 7
    Albin och Arvid är fina namn tycker jag, speciellt Albin.

    Kanske Isak eller Nils? Om det ska vara gammeldags..

    Edvin är också fint, fast rätt vanligt. Vi hade förslagen Emil eller Elvin om det hade blivit en pojke till här.

    Våra tidigare pojkar heter Anton och Victor.

    Lycka till .... det är inte lätt

    Kram // Delph
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    Malin är fint. Det är väl ovanligt nu med den generationen namn. Vi var inne på Linda ett tag, som en assossiation till mitt tidigare efternamn, men det kändes roligare med Lova..

    Våra pojkar heter Anton och Victor.

    // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  16. 8
    Malin är fint. Det är väl ovanligt nu med den generationen namn. Vi var inne på Linda ett tag, som en assossiation till mitt tidigare efternamn, men det kändes roligare med Lova..

    Våra pojkar heter Anton och Victor.

    // Delph
  17. Medlem sedan
    May 2007
    #9
    Hej hej!!! Lova är ett favoritnamn!!! Jättefint! Vi har bestämt att lillebror ska få heta Lukas! Jag var inne på Axel och Alvin ett tag men blev sågad Min sambo gillar Maximilian, men det föll inte mig i smaken. Det namn som både jag, min sambo och Maya gillade var Lukas, så då får det bli Lukas!!!

    Ska snart iväg till barnmorskan! Ser fram emot att träffa henne. Det känns som ett steg närmre för varje gång vi träffas...
  18. 9
    Hej hej!!! Lova är ett favoritnamn!!! Jättefint! Vi har bestämt att lillebror ska få heta Lukas! Jag var inne på Axel och Alvin ett tag men blev sågad Min sambo gillar Maximilian, men det föll inte mig i smaken. Det namn som både jag, min sambo och Maya gillade var Lukas, så då får det bli Lukas!!!

    Ska snart iväg till barnmorskan! Ser fram emot att träffa henne. Det känns som ett steg närmre för varje gång vi träffas...
  19. Medlem sedan
    May 2007
    #10
    Jag röstar för Arvid! Det är ett jättefint namn!
  20. 10
    Jag röstar för Arvid! Det är ett jättefint namn!
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    Åh Lucas hade jag gärna döpt nån av sönerna till (och Oscar också), men de namnen gillar inte min man riktigt..

    Lycka till hos BM!

    // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  22. 11
    Åh Lucas hade jag gärna döpt nån av sönerna till (och Oscar också), men de namnen gillar inte min man riktigt..

    Lycka till hos BM!

    // Delph
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12
    Isak heter barnens kusin så det går bort, och Nils tycker jag inte alls passar med de andra barnens namn, det är inte tillräckligt gammalmodigt i mina öron
    Edvin gillar jag, men när jag föreslog det åt maken höll han på att förgås av skratt, han kom bara att tänka på Edvin i Hälge-serien. Maken är nämligen älgjägare
    Det är sannerligen inte lätt det här med namn!
  24. 12
    Isak heter barnens kusin så det går bort, och Nils tycker jag inte alls passar med de andra barnens namn, det är inte tillräckligt gammalmodigt i mina öron
    Edvin gillar jag, men när jag föreslog det åt maken höll han på att förgås av skratt, han kom bara att tänka på Edvin i Hälge-serien. Maken är nämligen älgjägare
    Det är sannerligen inte lätt det här med namn!
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13
    Ja, det är definitivt i topp här just nu bland förslagen!
  26. 13
    Ja, det är definitivt i topp här just nu bland förslagen!
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14
    Men skulle ni uttala det Arviiiid eller Arvid med kort i?
  28. 14
    Men skulle ni uttala det Arviiiid eller Arvid med kort i?
  29. Medlem sedan
    Aug 2007
    #15
    hej!
    Vilket fint namn!
    Vi har nog bestamt oss for Emma, det ar ju inte sa vanligt har, och tycker det later ganska svenskt!
    Blir det mot formodan en pojk sa ar det Jamel [chamell] som galler! passar namnen inte vid fodsel, sa far vi byta!
    hmm.. kanske skulle pa nagra reserv.. ??
  30. 15
    hej!
    Vilket fint namn!
    Vi har nog bestamt oss for Emma, det ar ju inte sa vanligt har, och tycker det later ganska svenskt!
    Blir det mot formodan en pojk sa ar det Jamel [chamell] som galler! passar namnen inte vid fodsel, sa far vi byta!
    hmm.. kanske skulle pa nagra reserv.. ??
  31. Medlem sedan
    May 2007
    #16
    Jag uttalar namnet med kort i...
  32. 16
    Jag uttalar namnet med kort i...
  33. Medlem sedan
    Mar 2004
    #17

    Fina namn!

    Vi har namnen klara- flicka blir det Meja pojke blir det Melker
    I dag är det första dagen på resten av ditt liv


    ♥♥♥♥♥Tuva 27/7-05 & Melker 19/4 2008♥♥♥♥♥
  34. 17
    Fina namn! Vi har namnen klara- flicka blir det Meja pojke blir det Melker
  35. Medlem sedan
    Feb 2007
    #18
    Oj, det var ju många som i princip är klara Jag som tyckte att vi var extremt tidiga Förra gången bestämde vi oss två dagar efter förlossningen. Vi hade tre man med oss på en lapp (Emil, Vilmer och Victor). Emil gick bort direkt när vi såg sonen, men sen hade vi det svårt att bestämma mellan Victor och Vilmer.. (blev Victor till slut)

    // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  36. 18
    Oj, det var ju många som i princip är klara Jag som tyckte att vi var extremt tidiga Förra gången bestämde vi oss två dagar efter förlossningen. Vi hade tre man med oss på en lapp (Emil, Vilmer och Victor). Emil gick bort direkt när vi såg sonen, men sen hade vi det svårt att bestämma mellan Victor och Vilmer.. (blev Victor till slut)

    // Delph
  37. Medlem sedan
    Jun 2005
    #19
    Algot är min favorit även om vi inte kommer att använda oss av det själva. Vårt efternamn börjar på G och ett g i namnet blir rätt hårdsagt har vi kommit fram till.

    Så, Algot får du helt gratis... *blink*

    /Grönis
  38. 19
    Algot är min favorit även om vi inte kommer att använda oss av det själva. Vårt efternamn börjar på G och ett g i namnet blir rätt hårdsagt har vi kommit fram till.

    Så, Algot får du helt gratis... *blink*

    /Grönis
  39. Medlem sedan
    Nov 2003
    #20
    Tyvärr börjar vårt efternamn också på G och när jag försöker säga Algot i kombination med efternamnet låter det verkligen inte bra
  40. 20
    Tyvärr börjar vårt efternamn också på G och när jag försöker säga Algot i kombination med efternamnet låter det verkligen inte bra
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. bestämt namn
    By kanske in forum _0705 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 10:13
  2. Namn bestämt
    By Annabelle in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 11:24
  3. Nu har vi bestämt namn
    By Kiddan in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 17:45
  4. Har ni bestämt namn än?
    By famke in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 09:26
  5. Vi tror att vi har bestämt namn nu
    By -A-K- m Oskar och lillebror bf 30/3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar