Vad jobbar alla med?
_0807 Julibarn
  1. Skuggan2008
    #1

    Vad jobbar alla med?

    Ja helt enkelt så, vad jobbar eller gör vi allihopa på dagarna (eller kanske nätterna)?!

    Så:
    Vad jobbar du med? (eller pluggar etc)
    Trivs du med det du gör?
    Vad skulle du vilja göra annars?

    Hoppas nån vill svara, roligt att se om det är som det brukar i dessa ankomstgrupper
  2. 1
    Vad jobbar alla med? Ja helt enkelt så, vad jobbar eller gör vi allihopa på dagarna (eller kanske nätterna)?!

    Så:
    Vad jobbar du med? (eller pluggar etc)
    Trivs du med det du gör?
    Vad skulle du vilja göra annars?

    Hoppas nån vill svara, roligt att se om det är som det brukar i dessa ankomstgrupper
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Jobbar på en bensinstation. Trivs jättebra med både arbetet, kollegorna och kunderna =) Hade nästan precis börjat när jag fick reda på att jag var gravid! Bara jobbat ca 2 månader..

    Innan jag började där jag är nu så funderade jag på att börja plugga till sjuksköterska, och sen till ambulanssjukvårdare. men jag trivs så enormt bra inom serviceyrket så jag tror att det får vänta ett tag till =)
  4. 2
    Jobbar på en bensinstation. Trivs jättebra med både arbetet, kollegorna och kunderna =) Hade nästan precis börjat när jag fick reda på att jag var gravid! Bara jobbat ca 2 månader..

    Innan jag började där jag är nu så funderade jag på att börja plugga till sjuksköterska, och sen till ambulanssjukvårdare. men jag trivs så enormt bra inom serviceyrket så jag tror att det får vänta ett tag till =)
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    IT-tekniker & projektledare är jag. Passade jag in i din fördom om ankomstgrupperna ;-)
  6. 3
    IT-tekniker & projektledare är jag. Passade jag in i din fördom om ankomstgrupperna ;-)
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4
    Ha ha klickade precis in för att be om hjälp om en grej. Jag är VD sekreterare och hjälper min sambo oxå. Sysslar med bokförin goxå.
  8. 4
    Ha ha klickade precis in för att be om hjälp om en grej. Jag är VD sekreterare och hjälper min sambo oxå. Sysslar med bokförin goxå.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Ah, det var ju fler frågor.
    Jag trivs väldigt bra på min arbetsplats. Bra kollegor (de flesta, för det mesta), flexibla arbetstider osv. Rätt nyligen fick vi dock en ny högste chef som rört om ordentligt i grytan och ställt till det en del så vi är många just nu som inte trivs lika bra längre. Men det kanske hinner ordna sig under tiden jag är mammaledig kan man hoppas.

    Om jag inte vore IT-tekniker skulle jag vilja jobba med hästar på något sätt tror jag, eller möjligen grafisk formgivning av något slag. Eller författare kanske. Advokat hade kunnat passa mig också tror jag.

    Ska kanske tillägga att jag jobbar inom landstinget.
  10. 5
    Ah, det var ju fler frågor.
    Jag trivs väldigt bra på min arbetsplats. Bra kollegor (de flesta, för det mesta), flexibla arbetstider osv. Rätt nyligen fick vi dock en ny högste chef som rört om ordentligt i grytan och ställt till det en del så vi är många just nu som inte trivs lika bra längre. Men det kanske hinner ordna sig under tiden jag är mammaledig kan man hoppas.

    Om jag inte vore IT-tekniker skulle jag vilja jobba med hästar på något sätt tror jag, eller möjligen grafisk formgivning av något slag. Eller författare kanske. Advokat hade kunnat passa mig också tror jag.

    Ska kanske tillägga att jag jobbar inom landstinget.
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Jag säljer och hyr ut trailer till lastbilar. Tufft men omväxlande.
  12. 6
    Jag säljer och hyr ut trailer till lastbilar. Tufft men omväxlande.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Socionom/kurator på barnpsyk

    Jag trivs jättebra men det är ibland ett tufft sjobb att jobba med så sjuka barn. Dock väldigt kul att jobba med ungdomar och barn (mindre kul med deras föräldrar ibland
    Jag jobbar mycket med barn till missbrukare och barn som bevittnat våld. Jag skulle inte vilja göra ngt annat just nu.
  14. 7
    Socionom/kurator på barnpsyk

    Jag trivs jättebra men det är ibland ett tufft sjobb att jobba med så sjuka barn. Dock väldigt kul att jobba med ungdomar och barn (mindre kul med deras föräldrar ibland
    Jag jobbar mycket med barn till missbrukare och barn som bevittnat våld. Jag skulle inte vilja göra ngt annat just nu.
  15. Medlem sedan
    Sep 2007
    #8
    * Arbetsterapeut inom äldreomsorgen

    * Det går upp & ned. Vissa dagar känns det jättebra och vissa sämre. Ibland möts man av för mycket motstånd hos anhöriga och kolleger och då vill jag bara packa ihop mitt och gå, men så är det ju inte varje dag

    * Vet faktiskt inte. Är som nöjd med yrkesvalet men skulle vilja arbeta mer mot rehabilitering.
  16. 8
    * Arbetsterapeut inom äldreomsorgen

    * Det går upp & ned. Vissa dagar känns det jättebra och vissa sämre. Ibland möts man av för mycket motstånd hos anhöriga och kolleger och då vill jag bara packa ihop mitt och gå, men så är det ju inte varje dag

    * Vet faktiskt inte. Är som nöjd med yrkesvalet men skulle vilja arbeta mer mot rehabilitering.
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9

    Jag är journalist

    eller redigerare. Skriver inte men jag räknas som journalist.

    Jag trivs med mitt jobb. Fast inte tiderna 15-23.

    Om jag skulle göra något annat skulle ajg vilja ha en barnvagnsaffär. Har hittat en så himla bra lokal i vår stad. VILL!!!! Men det är lite fel läge i livet. men om tre år kanske...
    -----------------------------
    ooOOoo Jessica stolt prinsmamma ooOOoo

    http://prinsmamma.blogg.se

    http://prinsmamma.bilddagboken.se (messa för lösen)
  18. 9
    Jag är journalist eller redigerare. Skriver inte men jag räknas som journalist.

    Jag trivs med mitt jobb. Fast inte tiderna 15-23.

    Om jag skulle göra något annat skulle ajg vilja ha en barnvagnsaffär. Har hittat en så himla bra lokal i vår stad. VILL!!!! Men det är lite fel läge i livet. men om tre år kanske...
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    Jag jobbar ..

    .. inom äldreomsorgen. Trivs OK men vill testa nåt nytt efter 8 år i yrket!
    Är bara 27 år så jag känner att det är läge att prova på annat och skola
    om mej.. och alldeles precis nyss gick maken iväg från o ha varit hemma
    på lunch, och med sig hade han en arbetsansökan som jag skrivit idag,
    om ett jobb uppe i sundsvall! Det är ett butiksjobb.

    Annars har jag funderingar på o skola om mig till konditor efter att
    den här bäbisen är född, för jag vet inte om jag vill tillbaka till vården.
    Kanske jobba lite extra o så men inte så mycket som jag gör nu ...!
  20. 10
    Jag jobbar .. .. inom äldreomsorgen. Trivs OK men vill testa nåt nytt efter 8 år i yrket!
    Är bara 27 år så jag känner att det är läge att prova på annat och skola
    om mej.. och alldeles precis nyss gick maken iväg från o ha varit hemma
    på lunch, och med sig hade han en arbetsansökan som jag skrivit idag,
    om ett jobb uppe i sundsvall! Det är ett butiksjobb.

    Annars har jag funderingar på o skola om mig till konditor efter att
    den här bäbisen är född, för jag vet inte om jag vill tillbaka till vården.
    Kanske jobba lite extra o så men inte så mycket som jag gör nu ...!
  21. Medlem sedan
    Nov 2007
    #11
    Jag jobbar som Team/Management assistant och har även han dom receptionen. Innan graviditeten jobbade jag även extra som modell men det går såklart inte längre med magen och alla graviditetsfinnar
  22. 11
    Jag jobbar som Team/Management assistant och har även han dom receptionen. Innan graviditeten jobbade jag även extra som modell men det går såklart inte längre med magen och alla graviditetsfinnar
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12
    Jag jobbar som affärsbiträde på en stormarknad. Jag trivs med att träffa mycket folk, och jag gillar att sälja och att hjälpa till, men jag trivs inte med att ledningen är så stelbent och inte kan vara lite flexibla framförallt mot oss småbarnsföräldrar. Vi får slåss för våra rättigheter.

    Jag kommer att söka nya jobb i slutet av föräldraledigheten, för jag vill helst slippa gå tillbaka. Men vad jag eg vill göra, vet jag inte. Jag har haft en fundering på om jag ska läsa till socionom, men jag börjar känna mig för gammal för studier.
  24. 12
    Jag jobbar som affärsbiträde på en stormarknad. Jag trivs med att träffa mycket folk, och jag gillar att sälja och att hjälpa till, men jag trivs inte med att ledningen är så stelbent och inte kan vara lite flexibla framförallt mot oss småbarnsföräldrar. Vi får slåss för våra rättigheter.

    Jag kommer att söka nya jobb i slutet av föräldraledigheten, för jag vill helst slippa gå tillbaka. Men vad jag eg vill göra, vet jag inte. Jag har haft en fundering på om jag ska läsa till socionom, men jag börjar känna mig för gammal för studier.
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #13

    Jag är...

    ...grafisk formgivare och jobbar timmar när en byrå i stan behöver mig. Jag älskar mitt jobb och arbetsgivaren är underbar, men tyvärr finns ingen möjlighet i nuläget för anställning och överlag är det ont om jobb i vår lilla stad så jag har börjat plugga på distans. Jag ska bli grafisk produktionsledare och proffs på digitalt tryck är det tänkt =)

    Om jag inte höll på med det jag gör skulle jag vilja öppna ett lekland eller ha en liten webb-butik som sålde bärsjalar och kristaller för tygtryck...
    /anneli m. tilda (0205) och elin (0404) & milla (0806)
  26. 13
    Jag är... ...grafisk formgivare och jobbar timmar när en byrå i stan behöver mig. Jag älskar mitt jobb och arbetsgivaren är underbar, men tyvärr finns ingen möjlighet i nuläget för anställning och överlag är det ont om jobb i vår lilla stad så jag har börjat plugga på distans. Jag ska bli grafisk produktionsledare och proffs på digitalt tryck är det tänkt =)

    Om jag inte höll på med det jag gör skulle jag vilja öppna ett lekland eller ha en liten webb-butik som sålde bärsjalar och kristaller för tygtryck...
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    Jag kan självfallet pusha för socionom (som jag ju f.ö läste i Umeå! ) Jag trivs jättebra med yrket och det är en bred utbildning som gör att du kan jobba nom massor olika genrer.
  28. 14
    Jag kan självfallet pusha för socionom (som jag ju f.ö läste i Umeå! ) Jag trivs jättebra med yrket och det är en bred utbildning som gör att du kan jobba nom massor olika genrer.
  29. Medlem sedan
    Oct 2004
    #15
    Jag trvis väldigt bra då min chef är typ den bästa man kan ha. Men jag har hoppat in på min kompis jobb som är en reklambyrå som ekonomi assistent och där fick jag så bra lön. Men men. Jag trivs!
  30. 15
    Jag trvis väldigt bra då min chef är typ den bästa man kan ha. Men jag har hoppat in på min kompis jobb som är en reklambyrå som ekonomi assistent och där fick jag så bra lön. Men men. Jag trivs!
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    Jag är lärare på en högstadieskola och undervisar i svenska och engelska. Jag har bara jobbat där i 1 ½ år så jag är inte direkt gammal i gamet...

    Jag ääälskar mitt jobb...både kollegor & elever! Vilket jag är tacksam för eftersom jag har gigantiska studieskulder!

    Om jag inte var lärare så skulle jag vilja vara författare eller sagoboksillustratör! Det senare är min stora barndomsdröm!
  32. 16
    Jag är lärare på en högstadieskola och undervisar i svenska och engelska. Jag har bara jobbat där i 1 ½ år så jag är inte direkt gammal i gamet...

    Jag ääälskar mitt jobb...både kollegor & elever! Vilket jag är tacksam för eftersom jag har gigantiska studieskulder!

    Om jag inte var lärare så skulle jag vilja vara författare eller sagoboksillustratör! Det senare är min stora barndomsdröm!
  33. Skuggan2008
    #17

    Det är nästan vad jag gör

    Bortsett från kristallerna då *s*
  34. 17
    Det är nästan vad jag gör Bortsett från kristallerna då *s*
  35. Skuggan2008
    #18

    Jag är egen!

    Jag ska väl svara själv också

    Jag har en webbutik där jag säljer barnkläder och bärsjalar och lite sånt. Det är skitroligt men en massa jobb!
    Jag pluggar också men vet inte riktigt hur jag ska göra med det just nu, jag är lite less pga olika saker!
  36. 18
    Jag är egen! Jag ska väl svara själv också

    Jag har en webbutik där jag säljer barnkläder och bärsjalar och lite sånt. Det är skitroligt men en massa jobb!
    Jag pluggar också men vet inte riktigt hur jag ska göra med det just nu, jag är lite less pga olika saker!
  37. Medlem sedan
    May 2000
    #19
    Jag jobbar hemma på gården - bonde. Planerna är att få igång lite mer djurhållning och odling - fast det får gå på halvfart nu när det kommer en bebis!

    Jag älskar det jag gör! Sa upp mig från jobbet för att kunna ha en trevligare, lite mindre stressig tillvaro.

    Nä, jag vill inte byta yrke! Det tog mig flera år till att komma fram till vad jag vill göra. Fast det skulle vara trevligt med lite ruljans och dra in mer pengar... Och då bör jag nog sluta må illa och sätta igång att jobba
  38. 19
    Jag jobbar hemma på gården - bonde. Planerna är att få igång lite mer djurhållning och odling - fast det får gå på halvfart nu när det kommer en bebis!

    Jag älskar det jag gör! Sa upp mig från jobbet för att kunna ha en trevligare, lite mindre stressig tillvaro.

    Nä, jag vill inte byta yrke! Det tog mig flera år till att komma fram till vad jag vill göra. Fast det skulle vara trevligt med lite ruljans och dra in mer pengar... Och då bör jag nog sluta må illa och sätta igång att jobba
  39. Medlem sedan
    Oct 2002
    #20
    Jo, det vore troligen något som skulle passa mig. Jag har en moster som är det och en kompis som tar sin examen idag, och båda trodde att det skulle passa mig. Men som sagt, att sätta sig i skolbänken igen kändes inte helt lockande. :/
  40. 20
    Jo, det vore troligen något som skulle passa mig. Jag har en moster som är det och en kompis som tar sin examen idag, och båda trodde att det skulle passa mig. Men som sagt, att sätta sig i skolbänken igen kändes inte helt lockande. :/
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Alla som jobbar och alla som äger
    By -magnolia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 20:24
  2. Jobbar alla?
    By Mia m Jesper o lille in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 19:23
  3. Jobbar alla?
    By Triss in forum Singelmingel
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 20:56
  4. Jobbar alla??
    By ~~ Saasva ~~ in forum _0806 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 19:00
  5. Vad jobbar alla med.... ??
    By Anonym in forum Vikt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 18:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar