Resebyrå online - får de...
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Resebyrå online - får de...

    ..verkligen göra så här? Bokade en kväll flygbiljetter mellan Seattle och Honolulu med flygbolaget Hawaiian airlines via en svensk resebyrå på nätet. Valde just de flygbolget eftersom jag tyckte att flygtiderna var bättre.
    Några dagar senare (det var helg emellan) ringde de ifrån resebyrån och sa att de inte hade avtal med Hawaiian airlines, så jag kunde inte köpa de biljetterna... Men hon kunde boka om oss till ett annat flygbolag som de hade avtal med, till samma pris.
    Men hur sjutton kunde jag då VÄLJA Hawaiian airlines på deras sida om de inte kan sälja deras biljetter? Får de göra så? Falsk marknadsföring (fick ju upp det via pricerunner.se)?
    Servicen har det inte varit något fel på i övrigt, men jag tycker det hela verkar lite konstigt...
    Någon som varit med om något liknande?
    Libra
  2. 1
    Resebyrå online - får de... ..verkligen göra så här? Bokade en kväll flygbiljetter mellan Seattle och Honolulu med flygbolaget Hawaiian airlines via en svensk resebyrå på nätet. Valde just de flygbolget eftersom jag tyckte att flygtiderna var bättre.
    Några dagar senare (det var helg emellan) ringde de ifrån resebyrån och sa att de inte hade avtal med Hawaiian airlines, så jag kunde inte köpa de biljetterna... Men hon kunde boka om oss till ett annat flygbolag som de hade avtal med, till samma pris.
    Men hur sjutton kunde jag då VÄLJA Hawaiian airlines på deras sida om de inte kan sälja deras biljetter? Får de göra så? Falsk marknadsföring (fick ju upp det via pricerunner.se)?
    Servicen har det inte varit något fel på i övrigt, men jag tycker det hela verkar lite konstigt...
    Någon som varit med om något liknande?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Jag vet inte om de lagligt kan göra så, men jag skulle säga "nej, tack" och boka flygbiljetterna direkt med Hawaiian airlines. Vi flyger alltid med Hawaiian airlines till Hawaii och deras service är helt suverän. Jättebra flygbolag! Något annat skulle jag inte flyga med. Jag vet att t ex Northwest flyger till Hawaii, men de är urdåliga. De kallar jag för "Northworst".

    Det enklast (och oftast billigaste) brukar vara att boka direkt med flygbolaget på deras hemsida. Hawaiians är

    http://www.hawaiianair.com/Pages/Index.aspx
  4. 2
    Jag vet inte om de lagligt kan göra så, men jag skulle säga "nej, tack" och boka flygbiljetterna direkt med Hawaiian airlines. Vi flyger alltid med Hawaiian airlines till Hawaii och deras service är helt suverän. Jättebra flygbolag! Något annat skulle jag inte flyga med. Jag vet att t ex Northwest flyger till Hawaii, men de är urdåliga. De kallar jag för "Northworst".

    Det enklast (och oftast billigaste) brukar vara att boka direkt med flygbolaget på deras hemsida. Hawaiians är

    http://www.hawaiianair.com/Pages/Index.aspx
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Tyvärr så går det inte

    att boka direkt med Hawaiian om man inte bor "över there". Det hade jag nämligen tänkt göra från början. Så det finns inte så mycket annat att välja på än NorthWest...
    Libra
  6. 3
    Tyvärr så går det inte att boka direkt med Hawaiian om man inte bor "över there". Det hade jag nämligen tänkt göra från början. Så det finns inte så mycket annat att välja på än NorthWest...
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    oj, det var till eva

    Libra
  8. 4
    oj, det var till eva
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Prova att använda dig av en kompis adress. Min bror bokade en paketresa via nätet med dem och använde sig av vår adress här. Biljetten får man ändå via email. Han kunde utan problem betala med sitt eget kort.
  10. 5
    Prova att använda dig av en kompis adress. Min bror bokade en paketresa via nätet med dem och använde sig av vår adress här. Biljetten får man ändå via email. Han kunde utan problem betala med sitt eget kort.

Liknande trådar

  1. Annan resebyrå?
    By morran in forum Resesnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 16:10
  2. Resebyrå?
    By BM66 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 16:41
  3. resebyrå-frågor
    By mammakaisa in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 09:04
  4. Resebyrå - Afrikaresor?
    By Dina_KL in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 10:46
  5. Bra resebyrå?
    By mariamed4 in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 09:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar