Billiga amningskläder?
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Billiga amningskläder?

    Är det någon som vet var man får tag i billiga amningstoppar? Tycker allt verkar så dyrt. Köpte motvilligt en från Paola Maria för 349:- idag, men jag inser ju att jag kommer att behöva flera. Man lär väl svettas som en brottare även under amningen, pluss alla mjölk och kräkfläckar. Och för en långärmad t-shirt (om än en amningsvariant) vill jag max betala 200 spänn för.

    Har letat på Kapp Ahl och Lindex, men inte hittat några amningskläder alls - finns det någon "vanlig" affär som har dem? Eller någon supersmart internetbutik som nån av er hittat?
  2. 1
    Billiga amningskläder? Är det någon som vet var man får tag i billiga amningstoppar? Tycker allt verkar så dyrt. Köpte motvilligt en från Paola Maria för 349:- idag, men jag inser ju att jag kommer att behöva flera. Man lär väl svettas som en brottare även under amningen, pluss alla mjölk och kräkfläckar. Och för en långärmad t-shirt (om än en amningsvariant) vill jag max betala 200 spänn för.

    Har letat på Kapp Ahl och Lindex, men inte hittat några amningskläder alls - finns det någon "vanlig" affär som har dem? Eller någon supersmart internetbutik som nån av er hittat?
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2
    H&M har amningströjor. Men jag har aldrig testat dem själv, så jag vet inte hur de är. Faktum är att jag aldrig har känt nåt större behov av speciella amningströjor. Fick låna en sist jag ammade, men den blev aldrig använd. Men sånt där beror ju på hur man känner själv inför att visa lite "ovan hud" så där.
  4. 2
    H&M har amningströjor. Men jag har aldrig testat dem själv, så jag vet inte hur de är. Faktum är att jag aldrig har känt nåt större behov av speciella amningströjor. Fick låna en sist jag ammade, men den blev aldrig använd. Men sånt där beror ju på hur man känner själv inför att visa lite "ovan hud" så där.
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Tack! De måste jag kolla in. Jag är nog inte så pryd av mig, men så här på vintern tycker jag det verkar praktiskt med amninströja - vill INTE få mjölkstockning...
  6. 3
    Tack! De måste jag kolla in. Jag är nog inte så pryd av mig, men så här på vintern tycker jag det verkar praktiskt med amninströja - vill INTE få mjölkstockning...
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    P.o.p har rea!

    Såg idag några av deras amningskläder på rea, dom har en variant med dragkedja under bysten.

    Jag satt just och kollade här: www.4mom.se
    Där finns många snygga amings-bhar oxå!
    Rea på Amingskläder är det oxå, tag 3 betala för 2!
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  8. 4
    P.o.p har rea! Såg idag några av deras amningskläder på rea, dom har en variant med dragkedja under bysten.

    Jag satt just och kollade här: www.4mom.se
    Där finns många snygga amings-bhar oxå!
    Rea på Amingskläder är det oxå, tag 3 betala för 2!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Annars kolla annonser...

    Tradera, Blocket, Sjalbarn....
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  10. 5
    Annars kolla annonser... Tradera, Blocket, Sjalbarn....
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6

    www.4mom.se har de rea och ta tre,betala för två just nu!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  12. 6
    www.4mom.se har de rea och ta tre,betala för två just nu!
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Har en från h&m sen sonen, vet inte om de har samma modell nu, men jag tyckte inte om den som amningströja. Mina tuttar gick då inte ut genom de små hålen som var omlott liksom och det blev bara knöligt och fel... Lättare att bara dra ned den tröjan, så det gjorde jag... Gillade annars modellen som var rätt fin även när jag inte ammade, men sömmarna höll inte länge heller... Fast det beror säkert på hur man är byggd och så, det skadar ju inte att testa för de är ju hemskt mycket billigare än de andra jag hittat...
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  14. 7
    Har en från h&m sen sonen, vet inte om de har samma modell nu, men jag tyckte inte om den som amningströja. Mina tuttar gick då inte ut genom de små hålen som var omlott liksom och det blev bara knöligt och fel... Lättare att bara dra ned den tröjan, så det gjorde jag... Gillade annars modellen som var rätt fin även när jag inte ammade, men sömmarna höll inte länge heller... Fast det beror säkert på hur man är byggd och så, det skadar ju inte att testa för de är ju hemskt mycket billigare än de andra jag hittat...
  15. Medlem sedan
    Sep 2007
    #8
    Jag får gå på H&M och kolla in vad de har helt enkelt. Vet ju inte om jag kommer att gilla amningströja egentligen, tycker bara att det verkar praktiskt. Har en lånad från Boob som verkar bra, men nya sådana kostar ju en förmögenhet! Kanske får investera i lite saker med knäppning istället.
  16. 8
    Jag får gå på H&M och kolla in vad de har helt enkelt. Vet ju inte om jag kommer att gilla amningströja egentligen, tycker bara att det verkar praktiskt. Har en lånad från Boob som verkar bra, men nya sådana kostar ju en förmögenhet! Kanske får investera i lite saker med knäppning istället.
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9
    Jag köpte ett par Boob på tradera när jag ammade sonen men dom kommer jag knappt i nu eftersom dom är ganska små i storleken. Såg att H&M har så jag tänkte testa dom denna gången. Jag tyckte det var ganska skönt men ammningströja om jag var bland massa okänt folk men hemma hade jag oftast vanlig tröja.
  18. 9
    Jag köpte ett par Boob på tradera när jag ammade sonen men dom kommer jag knappt i nu eftersom dom är ganska små i storleken. Såg att H&M har så jag tänkte testa dom denna gången. Jag tyckte det var ganska skönt men ammningströja om jag var bland massa okänt folk men hemma hade jag oftast vanlig tröja.
  19. Medlem sedan
    Sep 2007
    #10
    Tack för tipsen! Vet du om de har enfärgade amningstoppar? Tycker att allt verkar vara randigt på P.o.P och har lite svårt för det... Vet att många älskar deras stil, men jag gillar inte dessa ränder. Smaken är ju olika.
    Däremot tyckte jag det fanns många fina saker på 4mom:s sida - älskade Bara Glads amningstunika - men 595:- var ju ett riktigt fantasipris, så det är bara att glömma. Rean hade några priser mer i min smak.
  20. 10
    Tack för tipsen! Vet du om de har enfärgade amningstoppar? Tycker att allt verkar vara randigt på P.o.P och har lite svårt för det... Vet att många älskar deras stil, men jag gillar inte dessa ränder. Smaken är ju olika.
    Däremot tyckte jag det fanns många fina saker på 4mom:s sida - älskade Bara Glads amningstunika - men 595:- var ju ett riktigt fantasipris, så det är bara att glömma. Rean hade några priser mer i min smak.
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    http://www.mammashop.se/group.asp?group=56&sub=56 Där har de bara glads tunikor på rea nu. Tindragull tipsade ju om det för ett tag sedan. Jag har den med näckrosor.
  22. 11
    http://www.mammashop.se/group.asp?group=56&sub=56 Där har de bara glads tunikor på rea nu. Tindragull tipsade ju om det för ett tag sedan. Jag har den med näckrosor.

Liknande trådar

  1. Amningskläder
    By Marta84 in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-08-31, 11:26
  2. Amningskläder
    By Stina2 in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 08:19
  3. Amningskläder?
    By Miss_Piggy in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 20:58
  4. Billiga amningskläder?
    By SmillaMilla in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 14:04
  5. Amningskläder
    By Lena in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 19:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar