Ultraljud idag
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Ultraljud idag

    Hejsan. Måste bara berätta att jag har gjort mitt rutinultraljud idag och allt såg bra ut!

    Hade bestämt mig för att inte ta reda på könet men barnmorskan var extremt odiskret när hon mätte lårbenet - underifrån. Gick inte att missa den lilla pillisnorven som dinglade omkring och hon gjorde inget för att föröka dölja det genom att kanske välja en annan vinkel.

    Jag frågade inte och hon sa inget, är ju ingen expert men jag är rätt så säker på att det blir en liten lillebror! Beräknat datum 16 juni.

    Känner mig lite snuvad på överraskningen, men jag hade ju iofs kunna säga till i förväg att jag inte ville veta så det känns ändå ok. Och kul med en kille då har en av varje Men hur tar man hand om en lite grabb??

    Vill ni se bilder kan ni gå in på min blogg www.majjo.blogg.se har lagt in UL-bilder där!

    Ska tillbaka igen för ett nytt ul om ca tre veckor för att titta lite närmare på hjärta och rygg, men jag känner mig lite lugnare nu ialla fall när jag har fått positiva förhandsbesked.

    Kram på er!
  2. 1
    Ultraljud idag Hejsan. Måste bara berätta att jag har gjort mitt rutinultraljud idag och allt såg bra ut!

    Hade bestämt mig för att inte ta reda på könet men barnmorskan var extremt odiskret när hon mätte lårbenet - underifrån. Gick inte att missa den lilla pillisnorven som dinglade omkring och hon gjorde inget för att föröka dölja det genom att kanske välja en annan vinkel.

    Jag frågade inte och hon sa inget, är ju ingen expert men jag är rätt så säker på att det blir en liten lillebror! Beräknat datum 16 juni.

    Känner mig lite snuvad på överraskningen, men jag hade ju iofs kunna säga till i förväg att jag inte ville veta så det känns ändå ok. Och kul med en kille då har en av varje Men hur tar man hand om en lite grabb??

    Vill ni se bilder kan ni gå in på min blogg www.majjo.blogg.se har lagt in UL-bilder där!

    Ska tillbaka igen för ett nytt ul om ca tre veckor för att titta lite närmare på hjärta och rygg, men jag känner mig lite lugnare nu ialla fall när jag har fått positiva förhandsbesked.

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Precis som

    man tar hand om en lite flicka...

    Grattis förresten till bäbis... blir nog lite avundsjuk faktiskt...

    Roligt att få en av varje... fick jag med.. Flicka, pojke & Flicka, Pojke
    Så nu har jag 2 av varje...
    FruC/Elin m Alex + 3 till..

    http://fruc-mini.blogspot.com/
  4. 2
    Precis som man tar hand om en lite flicka...

    Grattis förresten till bäbis... blir nog lite avundsjuk faktiskt...

    Roligt att få en av varje... fick jag med.. Flicka, pojke & Flicka, Pojke
    Så nu har jag 2 av varje...
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    va härligt att allt såg bra ut! Kul om det blir en liten grabb..en av varje. Åhh så söt lilla Alva är, så på bloggen.


    Jag är jättenyfiken på vad det är i min mage...även om jag känner på mig att det är en liten tjej till...får se senare om vi kollar

    Ha det gott
    Kram
  6. 3
    va härligt att allt såg bra ut! Kul om det blir en liten grabb..en av varje. Åhh så söt lilla Alva är, så på bloggen.


    Jag är jättenyfiken på vad det är i min mage...även om jag känner på mig att det är en liten tjej till...får se senare om vi kollar

    Ha det gott
    Kram
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Ja det känns kul! Längar så till somamren :-) Jag vet, man är mkt nyfiken på vad som busar omkring i magen. Spännande att du tror att det är en tjej, det är faktiskt halva nöjet tycker att att fundera på vad det är. När ska du göra UL?

    Roligt att du tycker Alva är söt :-) Hon är ett riktigt busfrö!
  8. 4
    Ja det känns kul! Längar så till somamren :-) Jag vet, man är mkt nyfiken på vad som busar omkring i magen. Spännande att du tror att det är en tjej, det är faktiskt halva nöjet tycker att att fundera på vad det är. När ska du göra UL?

    Roligt att du tycker Alva är söt :-) Hon är ett riktigt busfrö!
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5

    Vad bra

    att allt såg fint ut!
    Härligt med en liten kille..
    Tessan m Albin -97, Elliot -01 och Charlie 061225
    http://tessie.bloggagratis.se/

    "En resa på tusen mil börjar alltid med ett enda steg"
  10. 5
    Vad bra att allt såg fint ut!
    Härligt med en liten kille..
  11. Medlem sedan
    Jun 2006
    #6
    jo det är roligt att gå o undra, men jag vill veta tror jag...får se om vi går på könsul senare. Rutin ul är 14/2, kul!
  12. 6
    jo det är roligt att gå o undra, men jag vill veta tror jag...får se om vi går på könsul senare. Rutin ul är 14/2, kul!

Liknande trådar

  1. Ultraljud idag
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 17:15
  2. Ultraljud idag
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 15:04
  3. Ultraljud idag!
    By ClinMaja&Ellen in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 18:58
  4. ultraljud idag!
    By KarinE m N-04 in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 11:05
  5. Ultraljud idag!!!
    By Maria m.2, bf 14/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 13:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar