nu var det längesen
_0711 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    nu var det längesen

    jag skrev. man har ju fullt upp med tre barn så jag får inte för mig att gå in å skriva när jag får tid över för då e man så trött... Milda mår bra och växer så det knakar, nu är hon ca 2½ månad och väger 6400 gram och e ca 59 lång, hon har gått upp 1600 gram och vuxit 6 cm på tre veckor, när hon föddes vägde hon 3335 och var 49 lång... hon är en lugn bebis men när hon blir hungrig så blir hon verkligen hungrig och skriker tills maten kommer till munnen, hon verkligen gapskriker, hon dricker ca 160 ml åt gången ibland lite mer och hon äter ca 7 gånger om dygnet, hon får ersättning jag ammar inte. sover bra på nätterna gör hon, hon somnar mellan nio å tio på kvällen och vaknar mellan sju å åtta, och har slutat äta på natten, då får mamma sova oavbrutet d e jue bra... hur är det med era goa bebisar, berätta gärna? jag ska läsa lite härinne men inte så mycket för måste sova snart... kram alla...
    Lycklig trebarns mamma till A, E och M...
  2. 1
    nu var det längesen jag skrev. man har ju fullt upp med tre barn så jag får inte för mig att gå in å skriva när jag får tid över för då e man så trött... Milda mår bra och växer så det knakar, nu är hon ca 2½ månad och väger 6400 gram och e ca 59 lång, hon har gått upp 1600 gram och vuxit 6 cm på tre veckor, när hon föddes vägde hon 3335 och var 49 lång... hon är en lugn bebis men när hon blir hungrig så blir hon verkligen hungrig och skriker tills maten kommer till munnen, hon verkligen gapskriker, hon dricker ca 160 ml åt gången ibland lite mer och hon äter ca 7 gånger om dygnet, hon får ersättning jag ammar inte. sover bra på nätterna gör hon, hon somnar mellan nio å tio på kvällen och vaknar mellan sju å åtta, och har slutat äta på natten, då får mamma sova oavbrutet d e jue bra... hur är det med era goa bebisar, berätta gärna? jag ska läsa lite härinne men inte så mycket för måste sova snart... kram alla...
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2
    Ja, här är det också fullt upp, vi har ju 3 barn med. Lilleman växer rejält han med och är helt klart flera storlekar större än sina syskon. Han är lugn och jätteglad - ett riktigt charmtroll som ligger och sprattlar och skrattar och avgudar sina syskon. Han sover inte mycket på dagen, bara små stunder i taget, men nätterna är ganska ok nu. Han somnar runt 22 i min säng och vi går upp vid 7. Han äter ibland bara 1-2 ggr per natt men vissa nätter varannan timme, men än känns det absolut inte som ett problem. Han ska på 2 mån kontroll idag, då får vi se hur stor han är.
  4. 2
    Ja, här är det också fullt upp, vi har ju 3 barn med. Lilleman växer rejält han med och är helt klart flera storlekar större än sina syskon. Han är lugn och jätteglad - ett riktigt charmtroll som ligger och sprattlar och skrattar och avgudar sina syskon. Han sover inte mycket på dagen, bara små stunder i taget, men nätterna är ganska ok nu. Han somnar runt 22 i min säng och vi går upp vid 7. Han äter ibland bara 1-2 ggr per natt men vissa nätter varannan timme, men än känns det absolut inte som ett problem. Han ska på 2 mån kontroll idag, då får vi se hur stor han är.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3
    Tjoho! Kul att "se" dig igen" Skönt att allt är bra med er! håller med om att det är lite pyssel med tre barn.

    Alicia mår fint nu. Hon fick ju RS i December och då upptäcktes också ett blåsljud på hennes hjärta. Det har de kollat upp med UL nu och det är ett "valigt" blåsljud, duktus nånting...

    Hon sover helt ok på nätterna, hon är som sin storasyster en kvällspigg liten dam och lägger sig inte förräns vi hoppar i säng, typ NU nångång ;O). Sedan käkar hon en gång på natten och ev nån gång på morgonen, hon brukar sova till 10 på fm ungefär. Hon är en glad och pigg unge. hon vägde 5600 sist, när hon var 10 veckor.


    Skönt att få sova oavbrutet!!

    Kram Anna
  6. 3
    Tjoho! Kul att "se" dig igen" Skönt att allt är bra med er! håller med om att det är lite pyssel med tre barn.

    Alicia mår fint nu. Hon fick ju RS i December och då upptäcktes också ett blåsljud på hennes hjärta. Det har de kollat upp med UL nu och det är ett "valigt" blåsljud, duktus nånting...

    Hon sover helt ok på nätterna, hon är som sin storasyster en kvällspigg liten dam och lägger sig inte förräns vi hoppar i säng, typ NU nångång ;O). Sedan käkar hon en gång på natten och ev nån gång på morgonen, hon brukar sova till 10 på fm ungefär. Hon är en glad och pigg unge. hon vägde 5600 sist, när hon var 10 veckor.


    Skönt att få sova oavbrutet!!

    Kram Anna

Liknande trådar

  1. längesen..
    By Fie84 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 21:11
  2. Längesen nu..
    By dajm75 in forum Singelmingel
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 22:02
  3. längesen nu...
    By mammasmelvin in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 11:57
  4. Var längesen jag var här...
    By Happy Me in forum Styvfamiljer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 11:24
  5. längesen
    By minica in forum _04 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 15:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar