Mormorledigt?
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Mormorledigt?

    Hej! Hade behövt lite hjälp med en fråga jag har. Vi ska flytta i april och får inte förskoleplats till våra 2 barn förrän 1 maj. Är det ngn som vet om en mormor kan vara ledig med barnen o få "föräldraledigt/mormorledigt" i ersättning från fk? Jag studerar på högskolan (heltid) och har därför inte möjlighet att ta ut t.ex. 2 veckor ledigt själv pga skolan..
    Tacksam för svar
    Hälsnngar Therése
  2. 1
    Mormorledigt? Hej! Hade behövt lite hjälp med en fråga jag har. Vi ska flytta i april och får inte förskoleplats till våra 2 barn förrän 1 maj. Är det ngn som vet om en mormor kan vara ledig med barnen o få "föräldraledigt/mormorledigt" i ersättning från fk? Jag studerar på högskolan (heltid) och har därför inte möjlighet att ta ut t.ex. 2 veckor ledigt själv pga skolan..
    Tacksam för svar
    Hälsnngar Therése
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Är ganska säker på att mormor inte får ta ut vanlig föräldrapenning, däremot får hon ta VAB om barnen är sjuka.
  4. 2
    Är ganska säker på att mormor inte får ta ut vanlig föräldrapenning, däremot får hon ta VAB om barnen är sjuka.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    jag tror nog att mormor skall kunna ta ut ledigt, jag är inte säker. men ja tror en kollega som är mormor på jobbet tog ut föräldraledigt med sitt barnbarn. bäst o ringa fk och fråga. lycka till!
  6. 3
    jag tror nog att mormor skall kunna ta ut ledigt, jag är inte säker. men ja tror en kollega som är mormor på jobbet tog ut föräldraledigt med sitt barnbarn. bäst o ringa fk och fråga. lycka till!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Här har morfar varit ledig. Gick hur bra som helst. Men jag vet inte om det blev räknat somn VAB eftersom deras ordinarie dagbarnsvårdare var sjuk. Jag skulle helt enkelt ringa eller maila Fk och fråga. Det går troligtvis att föra över dagar. Vi förde över dagar från ena barnet till morfar. Den bästa lösningen då morfar hade lättare att vara ledig just då än vi...
  8. 4
    Här har morfar varit ledig. Gick hur bra som helst. Men jag vet inte om det blev räknat somn VAB eftersom deras ordinarie dagbarnsvårdare var sjuk. Jag skulle helt enkelt ringa eller maila Fk och fråga. Det går troligtvis att föra över dagar. Vi förde över dagar från ena barnet till morfar. Den bästa lösningen då morfar hade lättare att vara ledig just då än vi...

Liknande trådar

  1. Mormorledigt?
    By Tesza in forum _0507 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:28
  2. Mormorledigt?
    By Tesza in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 23:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar