Mormorledigt?
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Mormorledigt?

    Hej! Hade behövt lite hjälp med en fråga jag har. Vi ska flytta i april och får inte förskoleplats till våra 2 barn förrän 1 maj. Är det ngn som vet om en mormor kan vara ledig med barnen o få "föräldraledigt/mormorledigt" i ersättning från fk? Jag studerar på högskolan (heltid) och har därför inte möjlighet att ta ut t.ex. 2 veckor ledigt själv pga skolan..
    Tacksam för svar
    Hälsnngar Therése
  2. 1
    Mormorledigt? Hej! Hade behövt lite hjälp med en fråga jag har. Vi ska flytta i april och får inte förskoleplats till våra 2 barn förrän 1 maj. Är det ngn som vet om en mormor kan vara ledig med barnen o få "föräldraledigt/mormorledigt" i ersättning från fk? Jag studerar på högskolan (heltid) och har därför inte möjlighet att ta ut t.ex. 2 veckor ledigt själv pga skolan..
    Tacksam för svar
    Hälsnngar Therése
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Är ganska säker på att mormor inte får ta ut vanlig föräldrapenning, däremot får hon ta VAB om barnen är sjuka.
  4. 2
    Är ganska säker på att mormor inte får ta ut vanlig föräldrapenning, däremot får hon ta VAB om barnen är sjuka.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    jag tror nog att mormor skall kunna ta ut ledigt, jag är inte säker. men ja tror en kollega som är mormor på jobbet tog ut föräldraledigt med sitt barnbarn. bäst o ringa fk och fråga. lycka till!
  6. 3
    jag tror nog att mormor skall kunna ta ut ledigt, jag är inte säker. men ja tror en kollega som är mormor på jobbet tog ut föräldraledigt med sitt barnbarn. bäst o ringa fk och fråga. lycka till!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4