Nn som fått barn m. abstinens?
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Nn som fått barn m. abstinens?

    Jag äter Citalopram, och har gjort sen i v 15, för depression och ångest. Jag börjar nu tänka på förlossningen som nalkas snabbt och hur barnet kommer att må - om det kommer at få sk utsättningssymtom efter födseln. I fass radas ju upp ett antal symtom som har observerats på nyfödda vars mammor ätit SSRI-preparat.

    Är det någon som har erfarenhet?


    / M
    Trebarnsmamma, 0408, 0804 och 1106.
  2. 1
    Nn som fått barn m. abstinens? Jag äter Citalopram, och har gjort sen i v 15, för depression och ångest. Jag börjar nu tänka på förlossningen som nalkas snabbt och hur barnet kommer att må - om det kommer at få sk utsättningssymtom efter födseln. I fass radas ju upp ett antal symtom som har observerats på nyfödda vars mammor ätit SSRI-preparat.

    Är det någon som har erfarenhet?


    / M
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2

    ang. citalopram

    Jag har inga erfarenheter av att äta citalopram under graviditeten, däremot tänkte jag att det borde finnas något mildare..

    Har du provat rosenrot, ingefära o sånt där?
    Jag vet att det låter skitlöjligt, men jag gick över från citalopram till naturläkemedel och det funkade faktiskt(tro det eller ej) bara man sköter det.
    Sen finns Valeriana som funkar finfint(för mig iaf) om man har svårt att sova pga av oro/ångest.

    Om du vill kan jag kolla upp lite olika preparat som kanske kan funka istället?

    Tänkte så du slipper gå runt o fundera på saken=)


    Ha en bra kväll!
    //Therese
  4. 2
    ang. citalopram Jag har inga erfarenheter av att äta citalopram under graviditeten, däremot tänkte jag att det borde finnas något mildare..

    Har du provat rosenrot, ingefära o sånt där?
    Jag vet att det låter skitlöjligt, men jag gick över från citalopram till naturläkemedel och det funkade faktiskt(tro det eller ej) bara man sköter det.
    Sen finns Valeriana som funkar finfint(för mig iaf) om man har svårt att sova pga av oro/ångest.

    Om du vill kan jag kolla upp lite olika preparat som kanske kan funka istället?

    Tänkte så du slipper gå runt o fundera på saken=)


    Ha en bra kväll!
    //Therese
  5. lizali
    #3
    Hoppas att det är okej att ta del av informationen som du kan dela med dig av. Jag är väldigt intresserad av naturpreparat som kan fungera vid oro/ångest och mot depression. Har fått sertralin utskrivet men jag får så mycket biverkningar och gillar inte den "avtrubbade" känslan. Tar gärna emot tips alltså.
  6. 3
    Hoppas att det är okej att ta del av informationen som du kan dela med dig av. Jag är väldigt intresserad av naturpreparat som kan fungera vid oro/ångest och mot depression. Har fått sertralin utskrivet men jag får så mycket biverkningar och gillar inte den "avtrubbade" känslan. Tar gärna emot tips alltså.
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Tack, iauna för hjälpen, men jag känner att det bästa är att stå kvar på Citalopram. Tyvärr är också naturpreparat ännu mindre prövade på gravida, så dom undviker jag helt. Men det finns som du ser andra härinne som är intresserade!


    / M
  8. 4
    Tack, iauna för hjälpen, men jag känner att det bästa är att stå kvar på Citalopram. Tyvärr är också naturpreparat ännu mindre prövade på gravida, så dom undviker jag helt. Men det finns som du ser andra härinne som är intresserade!


    / M
  9. Anonym
    #5
    Se upp med valeriana under grav!!
    No good!
  10. 5
    Se upp med valeriana under grav!!
    No good!
  11. ännu ledsnare
    #6

    Intressant!

    Det där låter intressant. Jag har blivit rekommenderad att överväga att börja äta anti-depr medde men vill inte! Menar du att naturmedel kan hjälpa lika bra? Berätta gärna mer!
  12. 6
    Intressant! Det där låter intressant. Jag har blivit rekommenderad att överväga att börja äta anti-depr medde men vill inte! Menar du att naturmedel kan hjälpa lika bra? Berätta gärna mer!
  13. anonymt namn
    #7

    Mitt barn

    mådde dåligt när det föddes och var påverkad av antidepressiva som jag åt och det går också över i modersmjölken till barnet. Men det verkar inte vara okey att prata om det här på aff.
  14. 7
    Mitt barn mådde dåligt när det föddes och var påverkad av antidepressiva som jag åt och det går också över i modersmjölken till barnet. Men det verkar inte vara okey att prata om det här på aff.
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Menar du att det inte är ok att prata om att man äter antidepressiva när man är gravid? För det är min upplevelse.

    Men om jag läser ditt meddelande igen verkar du som att du inte tycker det verkar OK att prata om att barnet kan ta skada av det?
  16. 8
    Menar du att det inte är ok att prata om att man äter antidepressiva när man är gravid? För det är min upplevelse.

    Men om jag läser ditt meddelande igen verkar du som att du inte tycker det verkar OK att prata om att barnet kan ta skada av det?
  17. anonymt namn
    #9

    Nä det handlar

    inte alls om vad jag tycker eller inte. För mig finns det inget tabu att prata om att man äter antidepressiva alls. Det finns heller inget tabu att prata om att barnet kan ta skada.

    Själv har jag ätit antidepressiva när jag var gravid. Och jag var livrädd för att mitt barn skulle ta skada och mitt barn var också sjukt när det föddes. Och blev också påverkad av medicinen genom modersmjölken. (Fast jag blev också misshandlad veckan innan förlossningen.)

    Nä, jag råkade säga något uppmuntrande (trodde jag...dum som jag är...men de tycker jag är elak) till en person i ett annat snack som var ledsen för att hon inte kunde bli med barn på grund av medicinen hon åt. Det skulle jag inte gjort för jag fick fan för det. Jag var hur elak som helst som sa att hon var kärleksfull. De menade att jag uppmanade till mödra och barnamord för det. Och att jag uppmuntrat till att sluta med livsviktiga mediciner...vilket jag inte alls gjorde, självklart inte, det var ju skribenten själv som sa att hon itne kunde bli med barn allternativet att sluta med medicinerna fanns inte över huvud taget, men så tolkade de det och det är tydligen okey. Jag försökte bara vara tröstande och uppmuntrande till den ledsna kvinnan. Men en elak j*vel är jag tycker de. och det är okey. Och aff låter deras propagande för att man ska äta antidepressiva när man är gravid stå kvar och allt det andra också. Så...... jag menar att här på aff är det bäst att man är tyst om det. Men det verkar kanske lite trevligare här inne i den här gruppen.
  18. 9
    Nä det handlar inte alls om vad jag tycker eller inte. För mig finns det inget tabu att prata om att man äter antidepressiva alls. Det finns heller inget tabu att prata om att barnet kan ta skada.

    Själv har jag ätit antidepressiva när jag var gravid. Och jag var livrädd för att mitt barn skulle ta skada och mitt barn var också sjukt när det föddes. Och blev också påverkad av medicinen genom modersmjölken. (Fast jag blev också misshandlad veckan innan förlossningen.)

    Nä, jag råkade säga något uppmuntrande (trodde jag...dum som jag är...men de tycker jag är elak) till en person i ett annat snack som var ledsen för att hon inte kunde bli med barn på grund av medicinen hon åt. Det skulle jag inte gjort för jag fick fan för det. Jag var hur elak som helst som sa att hon var kärleksfull. De menade att jag uppmanade till mödra och barnamord för det. Och att jag uppmuntrat till att sluta med livsviktiga mediciner...vilket jag inte alls gjorde, självklart inte, det var ju skribenten själv som sa att hon itne kunde bli med barn allternativet att sluta med medicinerna fanns inte över huvud taget, men så tolkade de det och det är tydligen okey. Jag försökte bara vara tröstande och uppmuntrande till den ledsna kvinnan. Men en elak j*vel är jag tycker de. och det är okey. Och aff låter deras propagande för att man ska äta antidepressiva när man är gravid stå kvar och allt det andra också. Så...... jag menar att här på aff är det bäst att man är tyst om det. Men det verkar kanske lite trevligare här inne i den här gruppen.
  19. anonymt namn
    #10

    Tipps

    De har alltså
    radat upp en massa propaganda för att man ska äta antidepressiva mediciner vid graviditet. Du kan ju gå dit och läsa. Själv läste jag inte jag blev bara så ledsen för deras påhopp på mig när jag förskte vara stöttande. Men du kanske är hjälpt av att läsa.
  20. 10
    Tipps De har alltså
    radat upp en massa propaganda för att man ska äta antidepressiva mediciner vid graviditet. Du kan ju gå dit och läsa. Själv läste jag inte jag blev bara så ledsen för deras påhopp på mig när jag förskte vara stöttande. Men du kanske är hjälpt av att läsa.
  21. anonym
    #11
    Jag åt sertralin(likvärdigt m citalopram) under hela graviditeten och under amningen av min dotter. När hon föddes hade hon lätta skakningar, inte mycket alls utan hon såg ut som hon var lite frusen. Hennes blodsocker sjönk också väldigt mycket men då hjälpte personalen på bb mej att få igång amningen fortare.

    Jag amade i 8 månader och hade absolut inga problem att sluta amma henne, inga abstinesbesvär alls. Hon är nu 10 månader och mår hur bra som helst. Hon är en sprallig glad liten rackar unge.
  22. 11
    Jag åt sertralin(likvärdigt m citalopram) under hela graviditeten och under amningen av min dotter. När hon föddes hade hon lätta skakningar, inte mycket alls utan hon såg ut som hon var lite frusen. Hennes blodsocker sjönk också väldigt mycket men då hjälpte personalen på bb mej att få igång amningen fortare.

    Jag amade i 8 månader och hade absolut inga problem att sluta amma henne, inga abstinesbesvär alls. Hon är nu 10 månader och mår hur bra som helst. Hon är en sprallig glad liten rackar unge.
  23. anonymt namn
    #12

    jag fick inte

    amma mitt barn för att antideppen gick över till mitt barn. jag var jätte-ledsen för det för jag ville amma.
  24. 12
    jag fick inte amma mitt barn för att antideppen gick över till mitt barn. jag var jätte-ledsen för det för jag ville amma.
  25. Anonym
    #13
    Problemet är väll..... Du skrev inget om att barnet kan bli påverkat av antideppresiv med. Du skrev att barnen blir missbildade!
    Det är stoooor skillnad
  26. 13
    Problemet är väll..... Du skrev inget om att barnet kan bli påverkat av antideppresiv med. Du skrev att barnen blir missbildade!
    Det är stoooor skillnad
  27. Medlem sedan
    Dec 2003
    #14
    Men då hade du ändå ätit antidepp under grav? Under amningen är det ju mycket mindre som går över... förstår inte riktigt.

    / M
  28. 14
    Men då hade du ändå ätit antidepp under grav? Under amningen är det ju mycket mindre som går över... förstår inte riktigt.

    / M
  29. Medlem sedan
    Dec 2003
    #15
    Vad tråkigt att ditt barn blev sjukt. Hur mår h*n nu? Och hur mår du nu, som blivit misshandlad?

    Jag har inte råkat ut för några påhopp, och skulle jag göra det skulle jag bara låta bli att svara, har ingen lust att bråka, vil bara försöka göra det som är bäst för mina barn och mig.
  30. 15
    Vad tråkigt att ditt barn blev sjukt. Hur mår h*n nu? Och hur mår du nu, som blivit misshandlad?

    Jag har inte råkat ut för några påhopp, och skulle jag göra det skulle jag bara låta bli att svara, har ingen lust att bråka, vil bara försöka göra det som är bäst för mina barn och mig.
  31. anonymt namn
    #16

    Ja jag

    åt antideppen under graviditeten.
  32. 16
    Ja jag åt antideppen under graviditeten.
  33. anonymt namn
    #17

    Men jag har ju

    tagit tillbaka allting jag skrev, att MMM75 var klok och kärleksfull och omtänksam. Varför är du inte nöjd med det???? Ge dig! Ge F*n i att hacka på hur jag skriver. Om man vill missuppfatta folk så kan man jätte-lätt göra det. Ge dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  34. 17
    Men jag har ju tagit tillbaka allting jag skrev, att MMM75 var klok och kärleksfull och omtänksam. Varför är du inte nöjd med det???? Ge dig! Ge F*n i att hacka på hur jag skriver. Om man vill missuppfatta folk så kan man jätte-lätt göra det. Ge dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  35. anonymt namn
    #18

    Problemet är välllll

    att du har lust att misstolka mig och göra mig till en elak jävel. Det är vällllll problemet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  36. 18
    Problemet är välllll att du har lust att misstolka mig och göra mig till en elak jävel. Det är vällllll problemet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  37. anonymt namn
    #19

    Tack för

    omtanken. Jag kanske återkommer till den här snacksidan senare.
  38. 19
    Tack för omtanken. Jag kanske återkommer till den här snacksidan senare.
  39. anonymt namn
    #20

    Vid skrivandet

    av mitt inlägg visste INGEN vad huvudskribenten åt för medicin. Och sedermera uppdagades det att det var epilepsimedicin hon åt. Har du glömt det välllll? Men om man vill att andra ska vara elaka och inte vill läsa vad skribenten egentligen skriver så är det så lätt. Då kan man vränga på det man har lust med och glömma turerna och fakta tydligen i det oändliga.
  40. 20
    Vid skrivandet av mitt inlägg visste INGEN vad huvudskribenten åt för medicin. Och sedermera uppdagades det att det var epilepsimedicin hon åt. Har du glömt det välllll? Men om man vill att andra ska vara elaka och inte vill läsa vad skribenten egentligen skriver så är det så lätt. Då kan man vränga på det man har lust med och glömma turerna och fakta tydligen i det oändliga.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Barn som fått...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 07:28
  2. Jag har fått barn!
    By Maria fd. 9/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 09:48
  3. För er som har fått barn..
    By Anna m Hampus 01 -18 dgr in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 11:03
  4. Ni som har fått barn..
    By Lo med Simon & vecka 40 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 13:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar