Fosterrörelser
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Fosterrörelser

    Hej..
    Jag tänkte bara fråga er andra hur ni har det med fosterrörelser.Här är det mest livligt på kvällen...känner knappt något under dagen.Kan det vara så..Kanske en konstig fråga...
  2. 1
    Fosterrörelser Hej..
    Jag tänkte bara fråga er andra hur ni har det med fosterrörelser.Här är det mest livligt på kvällen...känner knappt något under dagen.Kan det vara så..Kanske en konstig fråga...
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Hej
    Det är samma för mig. inget på dagen men efter 20:00 känner ja d livlig på kvällen. Vet inte om det är vanligt.Men mysigt. Min första graviditet de här.
  4. 2
    Hej
    Det är samma för mig. inget på dagen men efter 20:00 känner ja d livlig på kvällen. Vet inte om det är vanligt.Men mysigt. Min första graviditet de här.
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    Jag känner inga direkta sparkar eller puffar, utan mer kittlingar och sprattel.

    Är i v 22 och har en del övervikt sedan tidigare, och det är första barnet, så det är väl e kombination av alla tre ovanstående faktorer till att jag inte känner det så mkt... än, men det kommer!
  6. 3
    Jag känner inga direkta sparkar eller puffar, utan mer kittlingar och sprattel.

    Är i v 22 och har en del övervikt sedan tidigare, och det är första barnet, så det är väl e kombination av alla tre ovanstående faktorer till att jag inte känner det så mkt... än, men det kommer!
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Jag känner...

    fosterrörelse till och från under hela dagen (v21+6). Men jag vill minnas från tidigare grav att det ofta är livligt på kvällen, speciellt när mamman vill ligga och sova
  8. 4
    Jag känner... fosterrörelse till och från under hela dagen (v21+6). Men jag vill minnas från tidigare grav att det ofta är livligt på kvällen, speciellt när mamman vill ligga och sova
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Hej :)

    Här känner jag rörelser till o från under dagen o kvällen. Mest är det nog på kvällen när man ligger o tittar på tv eller ska gå å lägga sig. Då syns det utanpå magen att det knuffas o bökas

    Det är så himla olika det där.
    Med Leo så kände jag inte så mkt på dagarna utan han sprallade mest på kvällarna.
  10. 5
    Hej :) Här känner jag rörelser till o från under dagen o kvällen. Mest är det nog på kvällen när man ligger o tittar på tv eller ska gå å lägga sig. Då syns det utanpå magen att det knuffas o bökas

    Det är så himla olika det där.
    Med Leo så kände jag inte så mkt på dagarna utan han sprallade mest på kvällarna.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    massor

    men det är obehagligt ibland också.. min bebis är så STARK! den sparkar så hårt ibland så man undrar om den snaert hittar ut själv hihi
    ♥Par i prinsessor♥
  12. 6
    massor men det är obehagligt ibland också.. min bebis är så STARK! den sparkar så hårt ibland så man undrar om den snaert hittar ut själv hihi
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Mest hela tiden. Minst känns det när jag jobbar och mest på kvällarna, men det brukar buffas och knuffas under hela dagen. På kvällen är det som sagt lambada i magen, då kan vi se det med blotta ögat - det är jätteroligt!
  14. 7
    Mest hela tiden. Minst känns det när jag jobbar och mest på kvällarna, men det brukar buffas och knuffas under hela dagen. På kvällen är det som sagt lambada i magen, då kan vi se det med blotta ögat - det är jätteroligt!
  15. Medlem sedan
    Sep 2007
    #8
    Morgon och kväll är det som tydligast men buffar och bökar även under dagen men inte lika ihållande. Härom morronen höll busungen på i 30 minuter (tydligen fotbolls match ). Spark varannan sekund!!! Sett kickarna har vi gjort sen v 22 (annandag jul) är nu strax i v 26.
  16. 8
    Morgon och kväll är det som tydligast men buffar och bökar även under dagen men inte lika ihållande. Härom morronen höll busungen på i 30 minuter (tydligen fotbolls match ). Spark varannan sekund!!! Sett kickarna har vi gjort sen v 22 (annandag jul) är nu strax i v 26.
  17. Medlem sedan
    Jun 2006
    #9
    Jag känner sparkar och puffar hela dagen, och det är väldigt mycket av dem Med vårt första barn barn kände jag inte alls såhär mycket.
    Jag är i vecka 21+3.
    Oftast sover ju bebben när man går och är igång och vaknar när det blir stilla på kvällen.
    Så du har inget att vara orolig för, tror då jag.
    Ha det bra!
  18. 9
    Jag känner sparkar och puffar hela dagen, och det är väldigt mycket av dem Med vårt första barn barn kände jag inte alls såhär mycket.
    Jag är i vecka 21+3.
    Oftast sover ju bebben när man går och är igång och vaknar när det blir stilla på kvällen.
    Så du har inget att vara orolig för, tror då jag.
    Ha det bra!
  19. S-mamman
    #10
    Klart det kan var så att bebisen är mer aktiv vissa tider på dygnet. När man är i rörelse vaggas bebisen och sover ofta då, medan den vaknar till då man är still. Jag känner min bebis då och då under dagen men mest på kvällen och natten (ifall jag råkar vakna då).
  20. 10
    Klart det kan var så att bebisen är mer aktiv vissa tider på dygnet. När man är i rörelse vaggas bebisen och sover ofta då, medan den vaknar till då man är still. Jag känner min bebis då och då under dagen men mest på kvällen och natten (ifall jag råkar vakna då).
  21. Medlem sedan
    Oct 2007
    #11
    Samma här, jätte livlig på kvällen är han.. visst rör han sig på dagen men men inte lika mycket.. och på nätterna kan han verkligen kicka en i magen;p!
  22. 11
    Samma här, jätte livlig på kvällen är han.. visst rör han sig på dagen men men inte lika mycket.. och på nätterna kan han verkligen kicka en i magen;p!
  23. Dolphin
    #12
    Här känns det oftast mest på kvällen och när jag är stilla. Även ganska ofta på morgonen men ganska lugnt på dagarna oftast. Någon enstaka dag är den vaken på dagarna. Den är bebisen rör sig betydligt mindre än mina tidigare två gjorde i magen.
  24. 12
    Här känns det oftast mest på kvällen och när jag är stilla. Även ganska ofta på morgonen men ganska lugnt på dagarna oftast. Någon enstaka dag är den vaken på dagarna. Den är bebisen rör sig betydligt mindre än mina tidigare två gjorde i magen.
  25. Naxos
    #13
    Jag känner oxå mest på kvällen, men ibland oxå nån gång under dagen. Det är så mysigt nu när man känner den liten sprattla omkring där inne
  26. 13
    Jag känner oxå mest på kvällen, men ibland oxå nån gång under dagen. Det är så mysigt nu när man känner den liten sprattla omkring där inne

Liknande trådar

  1. Fosterrörelser
    By SuperIza in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 18:55
  2. Fosterrörelser
    By Lallahh in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 09:43
  3. Fosterrörelser
    By lotwe in forum _0805 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 22:13
  4. Fosterrörelser
    By maskr0sen in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 11:37
  5. Fosterrörelser
    By triss... in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 21:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar