Han vill vänta...
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Han vill vänta...

    Hej hej...
    Varför skall det väntas o väntas i all evinnerlighet?! Tre år sedan vi träffades och jag har längtat efter ett barn i evigheter! Visst är det svårt att vänta, även om man rent logiskt sett vet att det är smartare att vänta tills man har en stabil ekonomi och större boende osv. Speciellt när jag vet att det skulle funka redan nu! Nån annan som känner likadant? Kram på er allihopa!
  2. 1
    Han vill vänta... Hej hej...
    Varför skall det väntas o väntas i all evinnerlighet?! Tre år sedan vi träffades och jag har längtat efter ett barn i evigheter! Visst är det svårt att vänta, även om man rent logiskt sett vet att det är smartare att vänta tills man har en stabil ekonomi och större boende osv. Speciellt när jag vet att det skulle funka redan nu! Nån annan som känner likadant? Kram på er allihopa!
  3. längtar också
    #2

    här är en till...

    som längtar så efter barn. Har också varit sambo i 3 år och köpte hus i december 06. Båda har vi fast arbete och allt är som perfekt för att få barn. Men.... sambo vill vänta och vänta och vänta. Jag har en son på 7 år sedan tidigare, som bor här varannan vecka. Och det är sååå tyst i vårt stora hus när han hälsar på sin pappa. Och sambo stretar bara mer och mer i mot ju mera jag pratar om barn. Och alla runt om kring oss får barn så man ser bara gravida magar och babysar. Och det är hemskt att gå och längta...

    Kramar!
  4. 2
    här är en till... som längtar så efter barn. Har också varit sambo i 3 år och köpte hus i december 06. Båda har vi fast arbete och allt är som perfekt för att få barn. Men.... sambo vill vänta och vänta och vänta. Jag har en son på 7 år sedan tidigare, som bor här varannan vecka. Och det är sååå tyst i vårt stora hus när han hälsar på sin pappa. Och sambo stretar bara mer och mer i mot ju mera jag pratar om barn. Och alla runt om kring oss får barn så man ser bara gravida magar och babysar. Och det är hemskt att gå och längta...

    Kramar!
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    en till häääär.....blir bara arg o ledsen...ni vet nog redan vad man vill skriva..=(((
  6. 3
    en till häääär.....blir bara arg o ledsen...ni vet nog redan vad man vill skriva..=(((
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Här har det varit så att det är jag som vill, vill, vill men sambon har sagt tvär-nej. Jag har fogat mig i det eftersom jag i hela min själ tycker att det är något som man skall göra tillsammans. Annars har jag svårt att se hur det skulle fungera i det långa loppet.
    Nu har jag fogat mig i fem år och äntligen säger han "Nu kör vi!" Å vad jag är glad att jag inte tjatat eller snattrat på honom utan att han fått mogna i beslutet själv.
    I april kör vi! Sedan får vi se när det blir nedslag.
    Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns.

    http://preggofunderingar.blogspot.com
  8. 4
    Här har det varit så att det är jag som vill, vill, vill men sambon har sagt tvär-nej. Jag har fogat mig i det eftersom jag i hela min själ tycker att det är något som man skall göra tillsammans. Annars har jag svårt att se hur det skulle fungera i det långa loppet.
    Nu har jag fogat mig i fem år och äntligen säger han "Nu kör vi!" Å vad jag är glad att jag inte tjatat eller snattrat på honom utan att han fått mogna i beslutet själv.
    I april kör vi! Sedan får vi se när det blir nedslag.

Liknande trådar

  1. Vill inte vänta!
    By Anonym in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 06:06
  2. Vill inte vänta...
    By -Helena m AoM- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 12:12
  3. Nu vill jag inte vänta mer!
    By cilea in forum _0805 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 11:46
  4. Vill inte vänta
    By fimbles in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 14:24
  5. gyn vill fortfarande jag ska vänta
    By Smulis14 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 21:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar