Symfys -fundus på 38(!) cm...
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Symfys -fundus på 38(!) cm...

    Ja det beskedet fick jag idag hos barnmorskan, hon mätte...och mätte och mätte, kliade sig i huvudet och sa 38! cm. Nu blir det Spec MVC i morrn för att kolla tillväxt och fostervatten, herregud är så nojjig nu, men barnet verkar må fin fint, det sparkar som bara den typ hela tiden och allt verkar vara bra...men ett magmått på 38 cm i knappt 34 fullgångna veckor kan inte vara bra eller hur?

    Hon sa redan då jag kom in att : Oj! Vad magen växt, tycker du inte?
    Inte så lätt för mig att se eller veta då jag lever med magen dagligen men vi får väl se i morrn, hoppas hoppas att allt är ok och att hon mätt lite tokigt....En vaginal förlossning känns mer och mer avlägsen för varje bm besök jag går på, ska juh diskutera förlossning den 5/2 med läkare och se om det blir snitt igen eller _om_ en vaginal är möjlig....hua...

    Ville bara skriva av mig lite, nån annan med stort sf mått eller vet vad det kan bero på?
    (¯`°•.¸ ♥ Liam Mars -06 ♥¸.•°´¯) ♥ (¯`°•.¸ ♥ Alicia Mars -08 ♥¸.•°´¯) (¯`°•.¸ ♥ Charlie Oktober -12 ♥¸.•°´¯)
  2. 1
    Symfys -fundus på 38(!) cm... Ja det beskedet fick jag idag hos barnmorskan, hon mätte...och mätte och mätte, kliade sig i huvudet och sa 38! cm. Nu blir det Spec MVC i morrn för att kolla tillväxt och fostervatten, herregud är så nojjig nu, men barnet verkar må fin fint, det sparkar som bara den typ hela tiden och allt verkar vara bra...men ett magmått på 38 cm i knappt 34 fullgångna veckor kan inte vara bra eller hur?

    Hon sa redan då jag kom in att : Oj! Vad magen växt, tycker du inte?
    Inte så lätt för mig att se eller veta då jag lever med magen dagligen men vi får väl se i morrn, hoppas hoppas att allt är ok och att hon mätt lite tokigt....En vaginal förlossning känns mer och mer avlägsen för varje bm besök jag går på, ska juh diskutera förlossning den 5/2 med läkare och se om det blir snitt igen eller _om_ en vaginal är möjlig....hua...

    Ville bara skriva av mig lite, nån annan med stort sf mått eller vet vad det kan bero på?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Ojoj, det var stort

    Har tyvärr ingen aning om vad det kan betyda då jag aldrig direkt rört mig i de övre regionerna i SF-mått sammanhang. Har aldrig haft ett större sf än 33 som jag hade på slutet med Jennie.

    Men vad bra att de kollar upp dig, förhoppningsvis har du bara massor med fostervatten eller att bebis ligger på ett sånt sätt att h*n tänjer ut magen uppåt maximalt.

    Kram och lycka till imorgon
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Ojoj, det var stort Har tyvärr ingen aning om vad det kan betyda då jag aldrig direkt rört mig i de övre regionerna i SF-mått sammanhang. Har aldrig haft ett större sf än 33 som jag hade på slutet med Jennie.

    Men vad bra att de kollar upp dig, förhoppningsvis har du bara massor med fostervatten eller att bebis ligger på ett sånt sätt att h*n tänjer ut magen uppåt maximalt.

    Kram och lycka till imorgon
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Tack! Hoppas verkligen att det "bara" är massa vatten. Är så glad att vi fick tid i morrn så man slipper gå och oroa sig.
  6. 3
    Tack! Hoppas verkligen att det "bara" är massa vatten. Är så glad att vi fick tid i morrn så man slipper gå och oroa sig.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    sist ja mätte måste ha vart i v 32 hade jag 31 sf, jag ska dit idag o mäta kan skriva i dagens mått när jag kommer hem
  8. 4
    sist ja mätte måste ha vart i v 32 hade jag 31 sf, jag ska dit idag o mäta kan skriva i dagens mått när jag kommer hem
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Oj vad den växt!!Jag har väl medel nu tror jag men med tvillingar var jag ju gigantisk!Hoppas att allt e ok.Just nu vill jag själv ha snitt,emn det är bara för jag e lite rädd för vad en vaginal förlossning innebär...har ju aldrig upplevt den smärtan...
    Hoppas det löser sig!
  10. 5
    Oj vad den växt!!Jag har väl medel nu tror jag men med tvillingar var jag ju gigantisk!Hoppas att allt e ok.Just nu vill jag själv ha snitt,emn det är bara för jag e lite rädd för vad en vaginal förlossning innebär...har ju aldrig upplevt den smärtan...
    Hoppas det löser sig!
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    nu e ja tillbaks, i v 33+0 mäter jag 33 cm i sf
  12. 6
    nu e ja tillbaks, i v 33+0 mäter jag 33 cm i sf
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    Tack, ja hoppas verkligen allt står rätt till med bebben
  14. 7
    Tack, ja hoppas verkligen allt står rätt till med bebben
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8
    Hej! Ok, men det låter juh helt normalt i mina öron *skönt!*
  16. 8
    Hej! Ok, men det låter juh helt normalt i mina öron *skönt!*
  17. Medlem sedan
    Mar 2006
    #9
    Har ingen erfarenhet av stort sf-mått men hittade lite info här:
    http://www.niomanader.se/content.asp?ID=45

    Mycket fostervatten eller tvillingar kanske . Skänt att du får det kollat så snabbt, annars är det lätt att gå och stressa upp sig om man behöver vänta!
  18. 9
    Har ingen erfarenhet av stort sf-mått men hittade lite info här:
    http://www.niomanader.se/content.asp?ID=45

    Mycket fostervatten eller tvillingar kanske . Skänt att du får det kollat så snabbt, annars är det lätt att gå och stressa upp sig om man behöver vänta!
  19. Medlem sedan
    Jul 2005
    #10
    *S* Tack för länken, jag låg iaf bra till på kurvan för tvillingar Men chansen känns minimal fast nog vore det skoj OM det var två därinne Hoppas att det "bara" är massa vatten.....Och det känns jätteskönt att få komma så pass fort!
  20. 10
    *S* Tack för länken, jag låg iaf bra till på kurvan för tvillingar Men chansen känns minimal fast nog vore det skoj OM det var två därinne Hoppas att det "bara" är massa vatten.....Och det känns jätteskönt att få komma så pass fort!
  21. Medlem sedan
    May 2007
    #11
    De du! Det var inte dåligt...skrev in min på sf-listan jag med nu, ser att jag ligger lite över jag med.
    Har inte mätt sen v.30 och då var måttet på 31 cm, och nu är jag i v.32+4...får se vad det ligger på nästa gång.
    Är dina andra barn stora?
  22. 11
    De du! Det var inte dåligt...skrev in min på sf-listan jag med nu, ser att jag ligger lite över jag med.
    Har inte mätt sen v.30 och då var måttet på 31 cm, och nu är jag i v.32+4...får se vad det ligger på nästa gång.
    Är dina andra barn stora?
  23. *på besök*
    #12

    Hej!

    Jag hade väldigt stort SF-mått med min trea! Låg på hela 45 i v. 39! Dessutom vägde tvåan drygt 4,5 kilo så alla var lite lätt hysteriska...
    Men UL visade på att allt var normalt, och att bebben skulle väga strax under 4 kilo.

    Han föddes hemma, och vägde 4,5! Men allt gick så bra så! Det _behöver_ inte vara något fel!

    Lycka till!
  24. 12
    Hej! Jag hade väldigt stort SF-mått med min trea! Låg på hela 45 i v. 39! Dessutom vägde tvåan drygt 4,5 kilo så alla var lite lätt hysteriska...
    Men UL visade på att allt var normalt, och att bebben skulle väga strax under 4 kilo.

    Han föddes hemma, och vägde 4,5! Men allt gick så bra så! Det _behöver_ inte vara något fel!

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. symfys-fundus mått!
    By Big_belly in forum _0807 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 16:35
  2. Symfys Fundus mått...
    By Sussus in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 07:58
  3. Dagis, symfys och barnvakter
    By -Tessie- in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 15:06
  4. Symfys-fundus mått v. 25
    By Cattis in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 12:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar