9½år o påväg in i puberteten??
_98 Alla barn
  1. anonymt namn
    #1

    9½år o påväg in i puberteten??

    Hej!

    Min dotter är 9½år och har ömma bröst redan. Fasan är att hon ska komma in i puberteten för tidigt, då jag själv hade det jättekämpigt med min mens (som jag fick i år 5). Ngn mer vars dotter också börjar få ömma bröst osv?

    Ha en bra dag!
  2. 1
    9½år o påväg in i puberteten?? Hej!

    Min dotter är 9½år och har ömma bröst redan. Fasan är att hon ska komma in i puberteten för tidigt, då jag själv hade det jättekämpigt med min mens (som jag fick i år 5). Ngn mer vars dotter också börjar få ömma bröst osv?

    Ha en bra dag!
  3. Lite anonym idag
    #2
    Ja här har vi en till. Hon berättades i julas att ett bröst var som en knöl och ömt. Känns som väldigt tidigt!

    Jag fick mens sent, så jag hoppas att det dröjer många år för dottern också!
  4. 2
    Ja här har vi en till. Hon berättades i julas att ett bröst var som en knöl och ömt. Känns som väldigt tidigt!

    Jag fick mens sent, så jag hoppas att det dröjer många år för dottern också!
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    vet inte om det

    har med puberteten att göra men min son luktar svett om han inte använder deodorant, tycker det är lite tidigt. Nån som vet om det har med tidig utveckling att göra
  6. 3
    vet inte om det har med puberteten att göra men min son luktar svett om han inte använder deodorant, tycker det är lite tidigt. Nån som vet om det har med tidig utveckling att göra
  7. Anonym
    #4
    Tack för ditt svar!
    Dottern min luktar också svett om hon inte använder dedorant. Verkar väldigt tidigt...
  8. 4
    Tack för ditt svar!
    Dottern min luktar också svett om hon inte använder dedorant. Verkar väldigt tidigt...
  9. Anonym
    #5
    Ja man får verkligen hoppas att det dröjer ett bra tag framåt!
  10. 5
    Ja man får verkligen hoppas att det dröjer ett bra tag framåt!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Min Olivia (sept 96)gick i fyran när hon både började lukta svett och fick ömma bröst - men det ver många i klassen som var way way tidigare så jag tror det är ganska normalt. Nu i femman är det mycket snack om mens plötsligt nå nån tjej i klassen har säkert fått.

    Astrid har jag inte märkt nå´t alls på än och hon har inte sagt nå´t heller.
  12. 6
    Min Olivia (sept 96)gick i fyran när hon både började lukta svett och fick ömma bröst - men det ver många i klassen som var way way tidigare så jag tror det är ganska normalt. Nu i femman är det mycket snack om mens plötsligt nå nån tjej i klassen har säkert fått.

    Astrid har jag inte märkt nå´t alls på än och hon har inte sagt nå´t heller.
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7

    Minns när jag gick i femman

    då fick jag mens och jag vet att det var flera stycken som fick samtidigt., just då var det myycket prat om mens och sånt.
  14. 7
    Minns när jag gick i femman då fick jag mens och jag vet att det var flera stycken som fick samtidigt., just då var det myycket prat om mens och sånt.
  15. Medlem sedan
    May 1999
    #8
    Visst är det så! 9-årsåldern brukar man kalla för prepubertal, dvs förpubertet. Märks mest i humöret, men även på att det kan börja knoppas.

    Emilia var väldigt öm i somras redan och nu är det inget tvivel om saken längre. Det är inte direkt så det syns under tröjor och så, men utan kläder syns det mycket tydligt. Och Emilia är ju född i december, så för hennes del var hon ju bara 8½ när det började.

    Och jag kan garantera att humörmässigt har hon då varit så prepubertal under hösten att hälften hade varit mer än nog...!

    Enligt henne har nästan de flesta tjejer i klassen små, små knoppar till bröst.
  16. 8
    Visst är det så! 9-årsåldern brukar man kalla för prepubertal, dvs förpubertet. Märks mest i humöret, men även på att det kan börja knoppas.

    Emilia var väldigt öm i somras redan och nu är det inget tvivel om saken längre. Det är inte direkt så det syns under tröjor och så, men utan kläder syns det mycket tydligt. Och Emilia är ju född i december, så för hennes del var hon ju bara 8½ när det började.

    Och jag kan garantera att humörmässigt har hon då varit så prepubertal under hösten att hälften hade varit mer än nog...!

    Enligt henne har nästan de flesta tjejer i klassen små, små knoppar till bröst.

Liknande trådar

  1. Puberteten
    By Mamma till pojke in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 08:00
  2. Puberteten
    By emilteasmammapappa in forum Stora barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 11:23
  3. Är detta puberteten?
    By carolinadenfina in forum Stora barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 18:58
  4. Bok om puberteten?
    By anonymt namn in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 18:49
  5. Lilla puberteten
    By 1Michelin1 in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 10:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar