Rädsla
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Rädsla

    Hej tjejer!

    Har varit hos BM nu och allt såg bra ut. Fick göra ul också för att se så att huvudet verkligen var fixerat. Och det var det Sf mått var idag 32 så det hade gått upp betydligt sedan senast Och hb värde var 139. Hjärtljud 154. Vi diskuterade även min förlossningsrädsla och hon hade fixat tid med en läkare på förlossningen i morgon. Vi ska diskutera och ta ett beslut om hur förlossningen kommer att bli. Någon som diskuterat med läkare och sånt innan och har erfarenhet av det? Vill verkligen att de ska förstå att jag är LIVRÄDD!!!
  2. 1
    Rädsla Hej tjejer!

    Har varit hos BM nu och allt såg bra ut. Fick göra ul också för att se så att huvudet verkligen var fixerat. Och det var det Sf mått var idag 32 så det hade gått upp betydligt sedan senast Och hb värde var 139. Hjärtljud 154. Vi diskuterade även min förlossningsrädsla och hon hade fixat tid med en läkare på förlossningen i morgon. Vi ska diskutera och ta ett beslut om hur förlossningen kommer att bli. Någon som diskuterat med läkare och sånt innan och har erfarenhet av det? Vill verkligen att de ska förstå att jag är LIVRÄDD!!!
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2

    Bra att

    du får komma till en läkare och prata om din rädsla. Har aldrig själv varit på nåt sånt samtal, så jag vet inte alls hur det går till...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  4. 2
    Bra att du får komma till en läkare och prata om din rädsla. Har aldrig själv varit på nåt sånt samtal, så jag vet inte alls hur det går till...
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Fina siffror. Skönt att du får komma upp o träffa en läkare. Har inte haft något sådant samtal men tala om hur du känner och stå på dig vännen. Ska hålla tummarna för dig imorron att du får en snäll o sympatisk läkare som lyssnar o tar till sig det du säger
  6. 3
    Fina siffror. Skönt att du får komma upp o träffa en läkare. Har inte haft något sådant samtal men tala om hur du känner och stå på dig vännen. Ska hålla tummarna för dig imorron att du får en snäll o sympatisk läkare som lyssnar o tar till sig det du säger
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    trodde nästan baa att det var jag här inne som hade förlossningsrädsla.

    Har väl inte velat erkänt det förrns den senaste veckan(som slutat med att jag legat vaken till fem varje morgon med en stor klumo i magen)
    Blir nästan avundsjuk på alla er som sitter o dricker hallonbladste o käkar annanas bara för att få det att gå så snabbt som möjligt, ni är modiga tjejer!

    du får berätta hur det kändes sen om det känns bättre o så.... har bävat lite att berätta att jag är rädd för min barnmorska.. känner att jag helst av allt vill hålla kvar den coollugna attityden o försöka ljuga för mig själv att jag inte är rätt.

    Good luck!
  8. 4
    trodde nästan baa att det var jag här inne som hade förlossningsrädsla.

    Har väl inte velat erkänt det förrns den senaste veckan(som slutat med att jag legat vaken till fem varje morgon med en stor klumo i magen)
    Blir nästan avundsjuk på alla er som sitter o dricker hallonbladste o käkar annanas bara för att få det att gå så snabbt som möjligt, ni är modiga tjejer!

    du får berätta hur det kändes sen om det känns bättre o så.... har bävat lite att berätta att jag är rädd för min barnmorska.. känner att jag helst av allt vill hålla kvar den coollugna attityden o försöka ljuga för mig själv att jag inte är rätt.

    Good luck!
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    rädsla

    trodde nästan baa att det var jag här inne som hade förlossningsrädsla.

    Har väl inte velat erkänt det förrns den senaste veckan(som slutat med att jag legat vaken till fem varje morgon med en stor klumo i magen)
    Blir nästan avundsjuk på alla er som sitter o dricker hallonbladste o käkar annanas bara för att få det att gå så snabbt som möjligt, ni är modiga tjejer!

    du får berätta hur det kändes sen om det känns bättre o så.... har bävat lite att berätta att jag är rädd för min barnmorska.. känner att jag helst av allt vill hålla kvar den coollugna attityden o försöka ljuga för mig själv att jag inte är rätt.

    Good luck!
    Jag har också bävat för att berätta för BM, jag berättade först igår så det var sent ute. Men som sagt det är nu det närmar sig och nu jag börjat få panik. Jag skriver sedan och berättar hur det gått
  10. 5
    rädsla
    trodde nästan baa att det var jag här inne som hade förlossningsrädsla.

    Har väl inte velat erkänt det förrns den senaste veckan(som slutat med att jag legat vaken till fem varje morgon med en stor klumo i magen)
    Blir nästan avundsjuk på alla er som sitter o dricker hallonbladste o käkar annanas bara för att få det att gå så snabbt som möjligt, ni är modiga tjejer!

    du får berätta hur det kändes sen om det känns bättre o så.... har bävat lite att berätta att jag är rädd för min barnmorska.. känner att jag helst av allt vill hålla kvar den coollugna attityden o försöka ljuga för mig själv att jag inte är rätt.

    Good luck!
    Jag har också bävat för att berätta för BM, jag berättade först igår så det var sent ute. Men som sagt det är nu det närmar sig och nu jag börjat få panik. Jag skriver sedan och berättar hur det gått
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    Kanske borde försöka nämna det för bm på tisdag då...... eller nått.. vet inte.. eller så biter jag ihop bara o låter paniken komma o ser till att få det överstökat(Kanske lika bra att säga att jag försöker verka modigare än vad jag är..)

    Men du. Tänker på dig o skickar med lite styrketankar..
  12. 6
    Kanske borde försöka nämna det för bm på tisdag då...... eller nått.. vet inte.. eller så biter jag ihop bara o låter paniken komma o ser till att få det överstökat(Kanske lika bra att säga att jag försöker verka modigare än vad jag är..)

    Men du. Tänker på dig o skickar med lite styrketankar..

Liknande trådar

  1. Rädsla för FK
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 22:08
  2. Rädsla
    By *helencecilia* in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 17:23
  3. rädsla
    By rävis in forum Änglabarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 09:01
  4. Rädsla!!!
    By ija82 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 19:10
  5. Rädsla
    By gaalen in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 14:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar