Ât god fransk lätt övermogen
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Ât god fransk lätt övermogen

    postvägsimporterad frân min broder efter lunchen och nu har jag ont i magen! Aj, aj, aj! Ska inte äta mer av den osten, det fâr Manu sköta pâ egen hand.

    I eftermiddag har jag assisterat Manu i mândagslämnandet och hämtandet, det är en avskyvärd eftermiddag och dâ är jag lângt ifrân TTs lördagar! L ska lämnas pâ kyrkans barntimmar kl 16.00, M ska lämnas kl 17.00 till fotbollsträningen, kl 17.30 ska L hämtas och kl 18.00 ska M hämtas, dâ kommer han sent till Bolibompa och hela vägen ska man släpa pâ Erika ât alla hâll, stackars henne, i dag fick hon vara hos mormor och morfar efter avlämnandet av L i sockenstugan.
    "Klaga ej över mörkret. Dra ut huvudet ur röven istället."

    /Mark Levengood
  2. 1
    Ât god fransk lätt övermogen postvägsimporterad frân min broder efter lunchen och nu har jag ont i magen! Aj, aj, aj! Ska inte äta mer av den osten, det fâr Manu sköta pâ egen hand.

    I eftermiddag har jag assisterat Manu i mândagslämnandet och hämtandet, det är en avskyvärd eftermiddag och dâ är jag lângt ifrân TTs lördagar! L ska lämnas pâ kyrkans barntimmar kl 16.00, M ska lämnas kl 17.00 till fotbollsträningen, kl 17.30 ska L hämtas och kl 18.00 ska M hämtas, dâ kommer han sent till Bolibompa och hela vägen ska man släpa pâ Erika ât alla hâll, stackars henne, i dag fick hon vara hos mormor och morfar efter avlämnandet av L i sockenstugan.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Undrar så smått, vad för ost det var...
  4. 2
    Undrar så smått, vad för ost det var...
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Coeur de la touraine cendré, den har rest i över tvâ veckor med posten och därefter har den stâtt i tvâ veckor i vârt kylskâp utan att vi visste om det, trodde att mor och far kastade den omtalade osten när den kom fram eftersom de sa att den var grön och sâg farlig ut.
  6. 3
    Coeur de la touraine cendré, den har rest i över tvâ veckor med posten och därefter har den stâtt i tvâ veckor i vârt kylskâp utan att vi visste om det, trodde att mor och far kastade den omtalade osten när den kom fram eftersom de sa att den var grön och sâg farlig ut.
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4
    Ojoj jaq man släpar dessa små barn.
    Lillan har ju som tur är egna aktiviteter nu. Men stackarn vart hon vart släpad till simskola, tennislektioner, gymnastik, skridskor...
    håll ut det blir lättare!
  8. 4
    Ojoj jaq man släpar dessa små barn.
    Lillan har ju som tur är egna aktiviteter nu. Men stackarn vart hon vart släpad till simskola, tennislektioner, gymnastik, skridskor...
    håll ut det blir lättare!
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Tycker att det låter skitjobbigt - jämförelsevis. Det är ju kväll!
  10. 5
    Tycker att det låter skitjobbigt - jämförelsevis. Det är ju kväll!

Liknande trådar

  1. Känner ni någon övermogen oskuld?
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 12:57
  2. Lätt kommet, lätt förgånget...
    By Solile in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-20, 21:44
  3. Fransk bak?
    By Anna, Frankrike in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 22:52
  4. Övermogen =)
    By -Annie- in forum _0605 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 17:53
  5. övermogen?
    By leapox in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 22:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar