Länge sedan
Efter Svårt att bli gravid/IVF
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Länge sedan

    Kände att det var dags att jag hoppa in då det är MÅNGA månader senast jag var här..
    Förhoppningvis kommer några ihåg mig. Jag var gravid för fjärde gången med pergotime..
    Sedan innan hade jag Simon 0305 & Hanna0511 och ett MF.
    Nu har vi även lille Elias som är 4 månader. Han föddes den 17/9 2 timmar & 45 minuter efter första värken. tog drygt 10 minuter ifrån att vi hade kommit in på rummet så var han ute... Mådde hur bra som helst.
    Han var 4365g tung & 51 cm lång.

    OCH JAG VILL HA FLER..
    Jag vet han är endast 4 månader, men det är lika bra att planera..
    Ska ner i vikt, äter metformin. Har gått trögt tills en händelse den 28/12 ändrade våra liv. Sambon fick en hjärtinfarkt 32 år gammal..
    Så ja nu kör jag järnet här hemma, tänker INTE dö i förtid..
    HOppas att det är okej att jag hänger här så länge
    http://www.minprinsessaminaprinsar.co m/

    *STOLT MAMMA TILL SIMON, HANNA & ELIAS*
  2. 1
    Länge sedan Kände att det var dags att jag hoppa in då det är MÅNGA månader senast jag var här..
    Förhoppningvis kommer några ihåg mig. Jag var gravid för fjärde gången med pergotime..
    Sedan innan hade jag Simon 0305 & Hanna0511 och ett MF.
    Nu har vi även lille Elias som är 4 månader. Han föddes den 17/9 2 timmar & 45 minuter efter första värken. tog drygt 10 minuter ifrån att vi hade kommit in på rummet så var han ute... Mådde hur bra som helst.
    Han var 4365g tung & 51 cm lång.

    OCH JAG VILL HA FLER..
    Jag vet han är endast 4 månader, men det är lika bra att planera..
    Ska ner i vikt, äter metformin. Har gått trögt tills en händelse den 28/12 ändrade våra liv. Sambon fick en hjärtinfarkt 32 år gammal..
    Så ja nu kör jag järnet här hemma, tänker INTE dö i förtid..
    HOppas att det är okej att jag hänger här så länge
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Japp, jag minns dig....

    .....så länge har du inte varit borta! Jag har också en Elias men han är 5 år. Läste i tidningen i morse att Elias är det näst vanligaste namnet som barn födda 2007 fick.
    Vilket skrämselskott med din mans hjärtattack!!! Hoppas att han mår bättre nu!

    Har lite frågor om metforminet, om det är ok? Kan man äta det när man ammar?
    Fick du det för att gå ner i vikt eller är det för att ni försöker få barn igen?
    Jag åt också det för att få bättre förutsättningar med ägglossningarna, och gick ner i vikt. Själv står jag stilla nu, amningen hjälper inte ett dugg längre och snart är det väl slutammat för min del, så som Vidar gillar burkmaten.
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  4. 2
    Japp, jag minns dig.... .....så länge har du inte varit borta! Jag har också en Elias men han är 5 år. Läste i tidningen i morse att Elias är det näst vanligaste namnet som barn födda 2007 fick.
    Vilket skrämselskott med din mans hjärtattack!!! Hoppas att han mår bättre nu!

    Har lite frågor om metforminet, om det är ok? Kan man äta det när man ammar?
    Fick du det för att gå ner i vikt eller är det för att ni försöker få barn igen?
    Jag åt också det för att få bättre förutsättningar med ägglossningarna, och gick ner i vikt. Själv står jag stilla nu, amningen hjälper inte ett dugg längre och snart är det väl slutammat för min del, så som Vidar gillar burkmaten.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Grattis till sonen!

    Och lycka till inför syskonförsöken!

    Fy vad otäckt med sambon.... Sånt tror man ju inte ska hända nån som är så ung...! Hoppas han mår bra nu!
  6. 3
    Grattis till sonen! Och lycka till inför syskonförsöken!

    Fy vad otäckt med sambon.... Sånt tror man ju inte ska hända nån som är så ung...! Hoppas han mår bra nu!
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Å herre gud! Hjärtinfarkt vid 32? Ja, det får en att bli riktigt rädd, antar jag. Mår han bra nu?
  8. 4
    Å herre gud! Hjärtinfarkt vid 32? Ja, det får en att bli riktigt rädd, antar jag. Mår han bra nu?
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5
    Haha, vad skönt att du kommer ihåg mig:-D
    Usch, vi som tänkte ta ett ovanligt namn.. Jaja sås det kan gå..
    Han mår bättre nu, blir medcinerad & vi går på en massa föreläsningar för att lära oss så mycket som möjligt..
    Fråga på du ...
    Metformin rekommenderade min gyn att man INTE skulle äta medans man ammade.. Jag ammar inte Elias längre.
    Jag fick det delvis för att gå ner i vikt, men ockå för att vi vill ha en bebis längre fram.
    Hur gammal är Vidar???
  10. 5
    Haha, vad skönt att du kommer ihåg mig:-D
    Usch, vi som tänkte ta ett ovanligt namn.. Jaja sås det kan gå..
    Han mår bättre nu, blir medcinerad & vi går på en massa föreläsningar för att lära oss så mycket som möjligt..
    Fråga på du ...
    Metformin rekommenderade min gyn att man INTE skulle äta medans man ammade.. Jag ammar inte Elias längre.
    Jag fick det delvis för att gå ner i vikt, men ockå för att vi vill ha en bebis längre fram.
    Hur gammal är Vidar???
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6
    tack snälla, ska väl vänta till hösten innan man tar kontakt med gyn igen...
    Nej man tror att sådant händer inte oss
  12. 6
    tack snälla, ska väl vänta till hösten innan man tar kontakt med gyn igen...
    Nej man tror att sådant händer inte oss
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7
    Ja det blir man verkligen, har väl FORTFARANDE inte fattat allvaret att han kunde ha strukit med..
    Han mår bättre, är sjukskriven
  14. 7
    Ja det blir man verkligen, har väl FORTFARANDE inte fattat allvaret att han kunde ha strukit med..
    Han mår bättre, är sjukskriven
  15. Medlem sedan
    Oct 1999
    #8

    Vidar är 5½ månad

    nu, han är född 11 augusti.
    Tack för infon om metfominet, då är den inte intressant för mig än på ett tag. Nu kom jag ju på en sak till som gör att jag inte ska ta den nu. Har för mig att jag fick rät mycket diaréer av tabletterna och eftersom jag fick en sfinkterruptur vid förlossningen så kan inte ens tänka mig att ta en tablett, för då skulle jag nog inte hinna till toaletten. Nä, jag får läka i fred, men det är så frustrerande att inte gå ner något när man har massor att gå ner!
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  16. 8
    Vidar är 5½ månad nu, han är född 11 augusti.
    Tack för infon om metfominet, då är den inte intressant för mig än på ett tag. Nu kom jag ju på en sak till som gör att jag inte ska ta den nu. Har för mig att jag fick rät mycket diaréer av tabletterna och eftersom jag fick en sfinkterruptur vid förlossningen så kan inte ens tänka mig att ta en tablett, för då skulle jag nog inte hinna till toaletten. Nä, jag får läka i fred, men det är så frustrerande att inte gå ner något när man har massor att gå ner!
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Lycka till när det blir dags för syskon Själv lär jag ju vänta tills nästa höst, men jag är så sugen på skola nu så det gör mig inget!

    Kram
  18. 9
    Lycka till när det blir dags för syskon Själv lär jag ju vänta tills nästa höst, men jag är så sugen på skola nu så det gör mig inget!

    Kram
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Vilken stor kille! Och skönt att mannen mår bättre, oj oj vilken mardröm!! Lycka till med viktminskningen. Men jag förstår verkligen din känsla att du vill ha fler!!! Det är ju helt underbart med dessa små liv! Kram.
  20. 10
    Vilken stor kille! Och skönt att mannen mår bättre, oj oj vilken mardröm!! Lycka till med viktminskningen. Men jag förstår verkligen din känsla att du vill ha fler!!! Det är ju helt underbart med dessa små liv! Kram.

Liknande trådar

  1. Länge sedan! (och då menar jag länge)
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 09:15
  2. Länge sedan
    By Quentin in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 18:48
  3. Länge sedan jag var in här...
    By Tinkka in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 23:33
  4. Länge sedan..
    By Erindriel in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 15:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar