Gosig ålder
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Gosig ålder

    Alla åldrar har ju sin charm, men jag gillar verkligen den här tiden då barnen är runt 1 1/2. Jag är nog ingen bebismamma och tycker att de första 4 månaderna mest är jobbiga. Sen börjar det lätta och nu är det så himla kul! De är så gosiga, hittar på så mycket och jag blir fascinerad varje dag över vad mycket min lilla tjejen förstår. De har utvecklat en humor och vet när de busar, man har ett annat samspel och dialog än tidigare. Ja, just nu är det verkligen skoj att vara tillsammans och leka med sitt lilla bustroll!
  2. 1
    Gosig ålder Alla åldrar har ju sin charm, men jag gillar verkligen den här tiden då barnen är runt 1 1/2. Jag är nog ingen bebismamma och tycker att de första 4 månaderna mest är jobbiga. Sen börjar det lätta och nu är det så himla kul! De är så gosiga, hittar på så mycket och jag blir fascinerad varje dag över vad mycket min lilla tjejen förstår. De har utvecklat en humor och vet när de busar, man har ett annat samspel och dialog än tidigare. Ja, just nu är det verkligen skoj att vara tillsammans och leka med sitt lilla bustroll!
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Håller med till 100%.

    Numera får jag stora blöta pussar när jag ber om dem och hjärtat blir också stort och blött
  4. 2
    Håller med till 100%.

    Numera får jag stora blöta pussar när jag ber om dem och hjärtat blir också stort och blött
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3
    Kan inte annat än att hålla med. Det mesta är en fröjd just nu, hon är såååå rolig o jag skrattar så jag kiknar flera gånger om dagen. Hon är gosig och snäll, men bestämd o envis om det skulle behövas. Att se henne leka _tillsammans_ med hennes storebror ger mig tårar i ögonen och jag kan ibland inte fatta att jag har två så underbara barn.

    När man tänker efter är ju de första 6 månaderna skittråkiga, men när man var där så var hon ju så himla gullig o söt så man tänkte inte på det. Men nu är det skitkul nästan hela tiden.
  6. 3
    Kan inte annat än att hålla med. Det mesta är en fröjd just nu, hon är såååå rolig o jag skrattar så jag kiknar flera gånger om dagen. Hon är gosig och snäll, men bestämd o envis om det skulle behövas. Att se henne leka _tillsammans_ med hennes storebror ger mig tårar i ögonen och jag kan ibland inte fatta att jag har två så underbara barn.

    När man tänker efter är ju de första 6 månaderna skittråkiga, men när man var där så var hon ju så himla gullig o söt så man tänkte inte på det. Men nu är det skitkul nästan hela tiden.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Håller med! De är så charmiga i den här åldern.
    Mycket motorik, fulla av bus och utvecklas hela tiden. Och som du säger förundras man hela tiden över hur mycket de förstår och lär sig. Elsa säger än så länge bara mamma och babba, men hon är extremt tydlig i sitt kroppsspråk. Mycket fascinerande.
    Ikväll har jag varit och veckohandlat med båda barnen, och det funkade så bra. Tänk att det kan vara så trevligt att åka och handla med sina barn när alla har blodsockret under kontroll
    Nu duschar de båda två med pappa. Snart dags för pyjamas och välling.
  8. 4
    Håller med! De är så charmiga i den här åldern.
    Mycket motorik, fulla av bus och utvecklas hela tiden. Och som du säger förundras man hela tiden över hur mycket de förstår och lär sig. Elsa säger än så länge bara mamma och babba, men hon är extremt tydlig i sitt kroppsspråk. Mycket fascinerande.
    Ikväll har jag varit och veckohandlat med båda barnen, och det funkade så bra. Tänk att det kan vara så trevligt att åka och handla med sina barn när alla har blodsockret under kontroll
    Nu duschar de båda två med pappa. Snart dags för pyjamas och välling.
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Absolut, jag fullkomligt älskar den här åldern! Utvecklingen går i raketfart, talet börjar komma och de är så oerhört goa och kärleksfulla
  10. 5
    Absolut, jag fullkomligt älskar den här åldern! Utvecklingen går i raketfart, talet börjar komma och de är så oerhört goa och kärleksfulla

Liknande trådar

  1. Så gosig!
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 12:50
  2. Varm och gosig
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 20:17
  3. Gosig morgon:)
    By loppatoppa in forum _0405 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 10:55
  4. Gosig velouroverall
    By rutansmamma + bf 6/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 22:06
  5. NU är han gosig!
    By Mia m.Linneá-99,Tobias-01 & Pontus-04 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 09:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar