Vart sover era bebisar?
_0711 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Vart sover era bebisar?

    Jag bara undrar vart era bebisar sover och hur ni gör på kvällen när det är läggdax?
  2. 1
    Vart sover era bebisar? Jag bara undrar vart era bebisar sover och hur ni gör på kvällen när det är läggdax?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Sover mellan oss i vår säng. Vi lägger oss samtidigt vid 21-22 och vi läser och hon ligger och snackar lite med vår drömfångare. Sen blir hon sömnig och somnar ofta rätt snabbt när hon får nappen.
  4. 2
    Sover mellan oss i vår säng. Vi lägger oss samtidigt vid 21-22 och vi läser och hon ligger och snackar lite med vår drömfångare. Sen blir hon sömnig och somnar ofta rätt snabbt när hon får nappen.
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3
    Först pappa, sen storasyster, sen jag och sen Theo.. Trångt! Jag ligger mellan barnen då storasysters ben flyger runt överallt. Vi har blåmärken som bevis :/
    På andra sidan Theo har jag skjutit in spjälsängen så han inte ramlar ut.

    Vi går och lägger oss runt midnatt och jag ägnar en timme åt att försöka få honom att sova i sängen, ger upp och lägger honom brevid mig. Där somnar han och jag under amning.
  6. 3
    Först pappa, sen storasyster, sen jag och sen Theo.. Trångt! Jag ligger mellan barnen då storasysters ben flyger runt överallt. Vi har blåmärken som bevis :/
    På andra sidan Theo har jag skjutit in spjälsängen så han inte ramlar ut.

    Vi går och lägger oss runt midnatt och jag ägnar en timme åt att försöka få honom att sova i sängen, ger upp och lägger honom brevid mig. Där somnar han och jag under amning.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Oliver sover i min säng så vi ammar medan pappa tar hand om storasyskonen. Han somnar ungefär vid 19.30-20.oo och sover då på mig eler brevid mig i soffan tills ajg går och lägger mig då jag även passar påa tt byta blöja och sätta på pyjamasen.
    Han ammas till sömns.
  8. 4
    Oliver sover i min säng så vi ammar medan pappa tar hand om storasyskonen. Han somnar ungefär vid 19.30-20.oo och sover då på mig eler brevid mig i soffan tills ajg går och lägger mig då jag även passar påa tt byta blöja och sätta på pyjamasen.
    Han ammas till sömns.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Just nu sover han mellan oss i sängen. Då sover han tyvärr väldigt dåligt och kommer krypande till mig för att använda mig som levande napp. Förut sov han en längre period i sin spjälsäng pga att han hade RS och behövde komma upp. Då sov han ett riktigt långt pass innan han kom över till vår säng. Vi gör vad som helst som får honom att somna när han blir trött eller när vi är för trötta. Han somnar oftast vid 2-tiden först tyvärr, så jag ska läsa igenom alla svar här och se om det finns andra som har nåt smart läggningsknep.
  10. 5
    Just nu sover han mellan oss i sängen. Då sover han tyvärr väldigt dåligt och kommer krypande till mig för att använda mig som levande napp. Förut sov han en längre period i sin spjälsäng pga att han hade RS och behövde komma upp. Då sov han ett riktigt långt pass innan han kom över till vår säng. Vi gör vad som helst som får honom att somna när han blir trött eller när vi är för trötta. Han somnar oftast vid 2-tiden först tyvärr, så jag ska läsa igenom alla svar här och se om det finns andra som har nåt smart läggningsknep.
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Olliver sove i sin egen säng!! Pga att vi annars kommer få svårt& få honom att sova i sin säng när han är äldre.. Vi vill inte göra oss själv en otjänst genom att låta honom sova hos oss varje natt, utan endast efter frukostmålet för gos& mys.. Dessutom vill jag inte förstöra min& mannens relation genom att vi inte kan vara nära varandra& mysa om sonen jämt är i sängen!! Det är vad jag anser iaf
  12. 6
    Olliver sove i sin egen säng!! Pga att vi annars kommer få svårt& få honom att sova i sin säng när han är äldre.. Vi vill inte göra oss själv en otjänst genom att låta honom sova hos oss varje natt, utan endast efter frukostmålet för gos& mys.. Dessutom vill jag inte förstöra min& mannens relation genom att vi inte kan vara nära varandra& mysa om sonen jämt är i sängen!! Det är vad jag anser iaf
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Hans sista kvällsmål är vid ung någon gång mellan kl21-22.30& direkt när han ätit brukar han somna& då lägger vi honom i sängen! OM han somnar innan sista kvällsmålet lägger vi honom direkt i sängen då med.. Även under dagen när han "vilar".. Vi har en "tummenmobil" ovanför sängen som han bara älskar& kan ligga& titta på länge innan han somnar, men han ligger där lugn& trygg& myser Ibland vaknar han& vill ha nappen& när han får den så slocknar han tvärt, hihi..
  14. 7
    Hans sista kvällsmål är vid ung någon gång mellan kl21-22.30& direkt när han ätit brukar han somna& då lägger vi honom i sängen! OM han somnar innan sista kvällsmålet lägger vi honom direkt i sängen då med.. Även under dagen när han "vilar".. Vi har en "tummenmobil" ovanför sängen som han bara älskar& kan ligga& titta på länge innan han somnar, men han ligger där lugn& trygg& myser Ibland vaknar han& vill ha nappen& när han får den så slocknar han tvärt, hihi..
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Fast jag tror inte på att det blir svårare att sova i egen säng om man har de i sin säng när de är små. Kan vara tvärtom att bebisen blir tryggare och får lättare att sedan sova själv. Men alla är ju olika förstås!

    Vi har som ambition att hon ska sova mer i spjälsängen såsmåninom, men det känns inte som ngn brådska. Dessutom så påverkar det inte vårt samliv direkt eftersom vi kan ligga och mysa även om hon ligger och sover i samma säng. Sover de så sover de liksom!
  16. 8
    Fast jag tror inte på att det blir svårare att sova i egen säng om man har de i sin säng när de är små. Kan vara tvärtom att bebisen blir tryggare och får lättare att sedan sova själv. Men alla är ju olika förstås!

    Vi har som ambition att hon ska sova mer i spjälsängen såsmåninom, men det känns inte som ngn brådska. Dessutom så påverkar det inte vårt samliv direkt eftersom vi kan ligga och mysa även om hon ligger och sover i samma säng. Sover de så sover de liksom!
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    Tja, men om bebis sover mellan så går det ju inte& kramas
  18. 9
    Tja, men om bebis sover mellan så går det ju inte& kramas
  19. __tess__
    #10

    Nej, kanske inte just då ...

    men då tvingas man vara lite uppfinngsrik och spontan, det kan vara nog så trevligt det med
  20. 10
    Nej, kanske inte just då ... men då tvingas man vara lite uppfinngsrik och spontan, det kan vara nog så trevligt det med
  21. __tess__
    #11

    Bredvid mig.

    Vi nattar storasyster vid 19:30, mannen sköter det mesta jag säger godnatt. Jag och Julia går ner och myser lite, hon ligger lite naken och sprattlar. Sen är hon med oss där nere tills hon visar tecken på att börja bli trött. Då går jag oftast upp med henne till vår säng och ammar henne till sömns, sen sover hon bredvid mig hela natten. Storasyster kommer in till oss runt 2-3 och sover resten av natten mellan mig och mannan.

    Det fungerar strålande än så länge så vi kör så ett tag till. Sen om/när Julia visar att hon är redo provar vi med egen säng.

    Just nu när Julia är sjuk så sover hon och jag i gästrummet för att inte störa storasyster med allt hostande, tändande av lampa, bytande av blöja osv.
  22. 11
    Bredvid mig. Vi nattar storasyster vid 19:30, mannen sköter det mesta jag säger godnatt. Jag och Julia går ner och myser lite, hon ligger lite naken och sprattlar. Sen är hon med oss där nere tills hon visar tecken på att börja bli trött. Då går jag oftast upp med henne till vår säng och ammar henne till sömns, sen sover hon bredvid mig hela natten. Storasyster kommer in till oss runt 2-3 och sover resten av natten mellan mig och mannan.

    Det fungerar strålande än så länge så vi kör så ett tag till. Sen om/när Julia visar att hon är redo provar vi med egen säng.

    Just nu när Julia är sjuk så sover hon och jag i gästrummet för att inte störa storasyster med allt hostande, tändande av lampa, bytande av blöja osv.
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Fast bebisen går ju att flytta! Allt går att lösa. Vi har i alla fall inte haft några problem som sagt, trots bebis i sängen.
  24. 12
    Fast bebisen går ju att flytta! Allt går att lösa. Vi har i alla fall inte haft några problem som sagt, trots bebis i sängen.
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13

    Här läggs

    storebrorsorna vid halv sju, oftast jag som lägger dem och sedan sitter jag och ammar och gosar med Vilmer tills han somnar i famnen vid åtta, nio kanske. Lägger honom i sängen och oftast sover han till tre, fyratiden, ibland vaknar han tidigare. När det närmar sig morgon och amning ligger han hos mig i sängen och ammar och sover vidare när jag går upp med de stora. Får se hur länge det här håller i sig, allt ändras ju. Men det är ju så mysigt att ha dem i sängen hos sig också..
  26. 13
    Här läggs storebrorsorna vid halv sju, oftast jag som lägger dem och sedan sitter jag och ammar och gosar med Vilmer tills han somnar i famnen vid åtta, nio kanske. Lägger honom i sängen och oftast sover han till tre, fyratiden, ibland vaknar han tidigare. När det närmar sig morgon och amning ligger han hos mig i sängen och ammar och sover vidare när jag går upp med de stora. Får se hur länge det här håller i sig, allt ändras ju. Men det är ju så mysigt att ha dem i sängen hos sig också..
  27. Medlem sedan
    May 2007
    #14
    Leia sover i sin säng 9 av 10 ggr. Ibland vill hon somna på min mage och bärs sen oftast över till sin säng som står en meter bort.
  28. 14
    Leia sover i sin säng 9 av 10 ggr. Ibland vill hon somna på min mage och bärs sen oftast över till sin säng som står en meter bort.
  29. Medlem sedan
    May 2007
    #15
    Då storasyster oftast oxå kommer in till oss nån gång under natten så blir det trångt och jag litar inte på att hon inte rullar på lillan..=(
  30. 15
    Då storasyster oftast oxå kommer in till oss nån gång under natten så blir det trångt och jag litar inte på att hon inte rullar på lillan..=(
  31. Medlem sedan
    Apr 2005
    #16
    L sover i sin säng bredvis vår säng. Han somnar runt 21.30.
  32. 16
    L sover i sin säng bredvis vår säng. Han somnar runt 21.30.
  33. Medlem sedan
    Apr 2000
    #17
    Han sover bredvid mig. Jag ammar honom till sömns medans jag läser. Sen puttar jag över honom på rygg och somnar själv.
  34. 17
    Han sover bredvid mig. Jag ammar honom till sömns medans jag läser. Sen puttar jag över honom på rygg och somnar själv.
  35. Medlem sedan
    Dec 2006
    #18
    ska väl tillägga att hans säng är bara 1½ meter från min sängkant
  36. 18
    ska väl tillägga att hans säng är bara 1½ meter från min sängkant
  37. Medlem sedan
    May 2007
    #19

    Ammar honom sista gången..

    ...i soffan vid 21.30 sedan somnar han antingen i min famn eller efter att jag lagt honom i hans säng. Han är fruktansvärt lättsövd¨min gosebebis
  38. 19
    Ammar honom sista gången.. ...i soffan vid 21.30 sedan somnar han antingen i min famn eller efter att jag lagt honom i hans säng. Han är fruktansvärt lättsövd¨min gosebebis
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    En otjänst?
    Oj, så det är inte pga att vi samsovit min dotter sover hela nätter i sin egna säng sen hon var 18 månder medans storebror som vi traglade och kämpade med att få att sova i spjälsäng bara för att man _ska_, nu mera sover uruselt och vaknar för att han är orolig över vart vi föräldrar är?

    Jag gör min son en tjänst och låter honom lära sig sova hela nätter innan jag flyttar över honom till egen säng och vad min och gubben beträffar så kan vi mysa på andra ställen än i vår säng.
  40. 20
    En otjänst?
    Oj, så det är inte pga att vi samsovit min dotter sover hela nätter i sin egna säng sen hon var 18 månder medans storebror som vi traglade och kämpade med att få att sova i spjälsäng bara för att man _ska_, nu mera sover uruselt och vaknar för att han är orolig över vart vi föräldrar är?

    Jag gör min son en tjänst och låter honom lära sig sova hela nätter innan jag flyttar över honom till egen säng och vad min och gubben beträffar så kan vi mysa på andra ställen än i vår säng.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. HUR SOVER ERA BEBISAR?
    By idas sam in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 23:22
  2. Sover era bebisar ute?
    By Gunilla m 4 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 22:52
  3. Var sover era bebisar?
    By fyrabarnsmor in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 22:25
  4. Ni som sover med er bebisar...
    By l-ma in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 23:08
  5. Var sover era bebisar?
    By KAJO in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 16:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar