4-årskontroll.
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    4-årskontroll.

    Igår var Moa på 4-årskontroll. Hon väger nu 16,7 kg och är 106 cm lång. Följer sin kurva perfekt! Ligger precis på linjen som hon gjort sedan hon föddes! Hon hoppade på ett ben, ritade en gubbe och fick räkna kulor. Hörseltestet gick utmärkt men syntestet gick lite sämre. Ska få en remiss till ögonläkaren. Tror och hoppas att hon inte har något synfel, men skulle hon ha det får vi ta det då. Allt annat gick som sagt toppenbra! Fler som har varit på 4-årskontroll nyligen?
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  2. 1
    4-årskontroll. Igår var Moa på 4-årskontroll. Hon väger nu 16,7 kg och är 106 cm lång. Följer sin kurva perfekt! Ligger precis på linjen som hon gjort sedan hon föddes! Hon hoppade på ett ben, ritade en gubbe och fick räkna kulor. Hörseltestet gick utmärkt men syntestet gick lite sämre. Ska få en remiss till ögonläkaren. Tror och hoppas att hon inte har något synfel, men skulle hon ha det får vi ta det då. Allt annat gick som sagt toppenbra! Fler som har varit på 4-årskontroll nyligen?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Trist

    att hon inte såg riktigt men det kan ju vara att de inte har lust att göra det de ska också. Nu är ju Sofia iofs två år yngre men hon ser jättebra varannan gång vi är hos ögonläkaren och sen nästa gång "ser" hon ingenting Hoppas att det går bra hos ögonläkaren men annars så ordnar det sig ju ändå.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  4. 2
    Trist att hon inte såg riktigt men det kan ju vara att de inte har lust att göra det de ska också. Nu är ju Sofia iofs två år yngre men hon ser jättebra varannan gång vi är hos ögonläkaren och sen nästa gång "ser" hon ingenting Hoppas att det går bra hos ögonläkaren men annars så ordnar det sig ju ändå.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Hej!

    Ja, det känns lite tråkigt att hon "misslyckades" med syntestet. Man vet ju som sagt inte vad det beror på, hon kanske inte hade lust helt enkelt. Men det visar sig när vi kommer till ögonläkaren. Bara att hålla tummarna för att allt är som det ska!

    Hur är det med Sofia nu? Bättre hoppas jag!

    Kram!
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  6. 3
    Hej! Ja, det känns lite tråkigt att hon "misslyckades" med syntestet. Man vet ju som sagt inte vad det beror på, hon kanske inte hade lust helt enkelt. Men det visar sig när vi kommer till ögonläkaren. Bara att hålla tummarna för att allt är som det ska!

    Hur är det med Sofia nu? Bättre hoppas jag!

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Jodå..

    det är mycket bättre med Sofia men hon har fram tills för två veckor sen fått cytostatikainjektioner var tredje vecka samt kortison var tredje vecka i tre dagar och på det så får hon flytande cytostatika varje dag. Men nu har vi börjat trappa ner så nu är det slut på injektionerna men de andra medicinerna ska hon ha ett år till. Vi hoppas helt enkelt att det här räcker för att hålla sjukdomen i schack. Men helt oförberedd på återfall är man iaf inte.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  8. 4
    Jodå.. det är mycket bättre med Sofia men hon har fram tills för två veckor sen fått cytostatikainjektioner var tredje vecka samt kortison var tredje vecka i tre dagar och på det så får hon flytande cytostatika varje dag. Men nu har vi börjat trappa ner så nu är det slut på injektionerna men de andra medicinerna ska hon ha ett år till. Vi hoppas helt enkelt att det här räcker för att hålla sjukdomen i schack. Men helt oförberedd på återfall är man iaf inte.

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Hoppas att det bara var "tillfälligt" att Moa inte fixade synen. Loke strulade med hörseltesten vi gjorde i somras men det visade sig, efter massa försök, att han hörde utmärkt!
  10. 5
    Hoppas att det bara var "tillfälligt" att Moa inte fixade synen. Loke strulade med hörseltesten vi gjorde i somras men det visade sig, efter massa försök, att han hörde utmärkt!
  11. Medlem sedan
    Apr 1999
    #6

    Om min Moa

    Hej Grynet!

    Det var otroligt länge sen jag var inne på den här sidan. Det är fullt upp med jobb, dagis och skola med läxor och simskola och allt vad man ska hinna med.
    Men nu var jag inne och såg att din lilla Moa som är född på samma dag som min varit på sin 4-årskontroll. Det är roligt att jämföra eftersom de är födda samtidigt!
    Min Moa är 105 lång och väger 19.4 kilo. Hon är absolut inte tjock men bra mycket mer stabbig än sin 7 och 1/12-åriga storebror som väger 24 kg till sina 128 cm...

    Min Moa är en superbusig unge som smusslar med olika förbjudna grejer så fort hon kommer åt. Hon har gjort alla de där klassikerna, ritat på väggar och parkett, klippt av sig luggen och ett par dockor håret, lyckas alltid komma åt mitt smink hur högt jag än placerar det osv.... Inget görs av elakhet utan av ren nyfikenhet. Jag känner igen mig så väl och därför är det hemskt svårt att bli arg :-)

    Idag berättade dagis att någon målat på flera av dagisets träklossar. Det tog inte lång tid att lista ut vem. Eftersom det stod MOA på allihop... Hon är bra på att smyga men inte så bra på konsekvenstänkande ännu. :-) Med lite träning kommer hon vara fullfjädrad som tonåring.

    Vad gillar din Moa att göra nuförtiden? Är hon också glad över att vara så himla stor som 4 år?

    Hoppas det ordnar sig med synen. Jag har hört flera som fått hjälp efter synundersökningen och som idag ser helt perfekt igen.

    Kram
    Malin med Olle 0006 + Moa 031206
  12. 6
    Om min Moa Hej Grynet!

    Det var otroligt länge sen jag var inne på den här sidan. Det är fullt upp med jobb, dagis och skola med läxor och simskola och allt vad man ska hinna med.
    Men nu var jag inne och såg att din lilla Moa som är född på samma dag som min varit på sin 4-årskontroll. Det är roligt att jämföra eftersom de är födda samtidigt!
    Min Moa är 105 lång och väger 19.4 kilo. Hon är absolut inte tjock men bra mycket mer stabbig än sin 7 och 1/12-åriga storebror som väger 24 kg till sina 128 cm...

    Min Moa är en superbusig unge som smusslar med olika förbjudna grejer så fort hon kommer åt. Hon har gjort alla de där klassikerna, ritat på väggar och parkett, klippt av sig luggen och ett par dockor håret, lyckas alltid komma åt mitt smink hur högt jag än placerar det osv.... Inget görs av elakhet utan av ren nyfikenhet. Jag känner igen mig så väl och därför är det hemskt svårt att bli arg :-)

    Idag berättade dagis att någon målat på flera av dagisets träklossar. Det tog inte lång tid att lista ut vem. Eftersom det stod MOA på allihop... Hon är bra på att smyga men inte så bra på konsekvenstänkande ännu. :-) Med lite träning kommer hon vara fullfjädrad som tonåring.

    Vad gillar din Moa att göra nuförtiden? Är hon också glad över att vara så himla stor som 4 år?

    Hoppas det ordnar sig med synen. Jag har hört flera som fått hjälp efter synundersökningen och som idag ser helt perfekt igen.

    Kram
    Malin med Olle 0006 + Moa 031206

Liknande trådar

  1. 2½-årskontroll?
    By Mizen_m_IoT in forum _0507 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 20:18
  2. 4-årskontroll
    By Femina in forum _03 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 22:44
  3. 1 -årskontroll!
    By Ruth1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:43
  4. 5-årskontroll
    By Sanna med tjejerna in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 08:45
  5. 1½-årskontroll
    By Moa m. BellanBus in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar