VUL vecka 6+3
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    VUL vecka 6+3

    Är det ngn.som har varit på ett så tidigt vul.Såg man någonting?Jag ska dit i morgon och undrar vad man kan se så tidigt?
  2. 1
    VUL vecka 6+3 Är det ngn.som har varit på ett så tidigt vul.Såg man någonting?Jag ska dit i morgon och undrar vad man kan se så tidigt?
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    hej!
    Får man fråga om de e någon speciellt anledning till att du ska göra de?
    Hade gärna också velat göra de, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig, då de på sjukhuset tycker att man ska vänta.

    Lycka till med allt!!!
  4. 2
    hej!
    Får man fråga om de e någon speciellt anledning till att du ska göra de?
    Hade gärna också velat göra de, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig, då de på sjukhuset tycker att man ska vänta.

    Lycka till med allt!!!
  5. spugg
    #3

    6+1

    Jag gjorde ett vul då förra graviditeten. trodde att jag var längre gången än så men efter mätningar då så var det 6+1. Det jag och sambon såg var ett litet ljus som blinkade på skärmen, hjärtat som jobbade. Läkaren visade en hel massa annat också men jag och sambon kunde ändå inte se det han pekade ut, gulkropp, hinnor osv men det beror nog mycket på hur bra bild man får osv. Men hjärtat såg vi i alla fall klart och tydligt. Världens vackraste blinkning.

    Det är lite tidigt så det är ju inte säkert att man kan se något. Bebisen kan ju ligga så till att det inte går. Det finns ju en hel del utrymme att röra sig på om man säger så. Men ett blink borde det kunna bli. Håller tummarna för det imorgon då
  6. 3
    6+1 Jag gjorde ett vul då förra graviditeten. trodde att jag var längre gången än så men efter mätningar då så var det 6+1. Det jag och sambon såg var ett litet ljus som blinkade på skärmen, hjärtat som jobbade. Läkaren visade en hel massa annat också men jag och sambon kunde ändå inte se det han pekade ut, gulkropp, hinnor osv men det beror nog mycket på hur bra bild man får osv. Men hjärtat såg vi i alla fall klart och tydligt. Världens vackraste blinkning.

    Det är lite tidigt så det är ju inte säkert att man kan se något. Bebisen kan ju ligga så till att det inte går. Det finns ju en hel del utrymme att röra sig på om man säger så. Men ett blink borde det kunna bli. Håller tummarna för det imorgon då
  7. Outkommen gravid
    #4
    Om jag bara kom ihåg när jag var in akut med sonen, men tyvärr, men jag kan gissa att det var 6+?
    Jag har en väninna som gjorde VUL i 6+4 och hon såg ett pickade hjärta, tydligt!

    Jag ska på måndag och är då i v 7+3!

    Lycka till och rapport imorn!!
  8. 4
    Om jag bara kom ihåg när jag var in akut med sonen, men tyvärr, men jag kan gissa att det var 6+?
    Jag har en väninna som gjorde VUL i 6+4 och hon såg ett pickade hjärta, tydligt!

    Jag ska på måndag och är då i v 7+3!

    Lycka till och rapport imorn!!
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    JA! I vecka 6 exakt (6+0) och såg en liten krok och ett bultande hjärta. Men ibland ser man inget alls så tidigt, vilket nog är bra att ha i åtanke.
  10. 5
    JA! I vecka 6 exakt (6+0) och såg en liten krok och ett bultande hjärta. Men ibland ser man inget alls så tidigt, vilket nog är bra att ha i åtanke.
  11. Anonym än ett tag
    #6
    Ja, för 8 år sedan när jag väntade sonen, så gjorde jag ett tidigt VUL pga att jag hade rejält ont vid ena äggstocken, de kunde dock inte se något då, så jag fick komma tillbaka igen, en vecka senare och då kunde man se att det var ett litet hjärta.
    Det onda var troligen äggblåsan.
  12. 6
    Ja, för 8 år sedan när jag väntade sonen, så gjorde jag ett tidigt VUL pga att jag hade rejält ont vid ena äggstocken, de kunde dock inte se något då, så jag fick komma tillbaka igen, en vecka senare och då kunde man se att det var ett litet hjärta.
    Det onda var troligen äggblåsan.
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    Jag har haft brun-rosa flytningar i 6 dgr.och vill kolla om allt är ok.Jag misstänker att fostret kanske dött eftersom jag inte heller har illamående som jag haft vid den här tiden vid de grav.som gått bra.Hade ett missfall i v.12 i höstas.Ringde i måndags till gyn.och de sa att jag skulle komma in på usk./Kram
  14. 7
    Jag har haft brun-rosa flytningar i 6 dgr.och vill kolla om allt är ok.Jag misstänker att fostret kanske dött eftersom jag inte heller har illamående som jag haft vid den här tiden vid de grav.som gått bra.Hade ett missfall i v.12 i höstas.Ringde i måndags till gyn.och de sa att jag skulle komma in på usk./Kram
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    Tack ska ni ha för svaren och för tumhållningen!/kramar
  16. 8
    Tack ska ni ha för svaren och för tumhållningen!/kramar

Liknande trådar

  1. en hel vecka, de har sovit en hel vecka!
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 09:32
  2. Graviditeten vecka för vecka :)
    By Sarendal in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 23:28
  3. Graviditeten vecka för vecka
    By Therese & 3 små barn in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 14:41
  4. Ny vecka och singel vecka :)
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 19:30
  5. Nästa vecka.. vecka 42
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 21:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar