Äntligen har Kotten kommit ut
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Äntligen har Kotten kommit ut

    Hej!
    Vi har begåvats med en ny liten familjemedlem. Kotten har ännu inte fått något nytt namn men vi jobbar på det.
    Vi sattes igång enligt plan i v35+1 och förlossningen tog ca 9 timmar.
    Klockan 19.37 den 21 januari fick Minna, Malte och Alvar en liten lillebror.
    Vikt: 2175 gram
    Längd 45 cm

    Eftersom han är lite liten så fick han ligga första natten på värmemadrass då det är svårt för så små barn att hålla värmen. Dessutom har doktorn ordinerat extra mat utöver bröstmjölk och han äter glupskt upp allt han bjuds på.
    En temporär webbsida är upplagd så att ni har möjlighet att se några bilder.
    http://www.ljunghill.se/Kotten/Kotten/Kotten.html

    Kramar
    /Björn & Cia
  2. 1
    Äntligen har Kotten kommit ut Hej!
    Vi har begåvats med en ny liten familjemedlem. Kotten har ännu inte fått något nytt namn men vi jobbar på det.
    Vi sattes igång enligt plan i v35+1 och förlossningen tog ca 9 timmar.
    Klockan 19.37 den 21 januari fick Minna, Malte och Alvar en liten lillebror.
    Vikt: 2175 gram
    Längd 45 cm

    Eftersom han är lite liten så fick han ligga första natten på värmemadrass då det är svårt för så små barn att hålla värmen. Dessutom har doktorn ordinerat extra mat utöver bröstmjölk och han äter glupskt upp allt han bjuds på.
    En temporär webbsida är upplagd så att ni har möjlighet att se några bilder.
    http://www.ljunghill.se/Kotten/Kotten/Kotten.html

    Kramar
    /Björn & Cia
  3. Annam.4
    #2
    Men åååå, så glad jag blir !!!!! Tänk att Kotten redan blivit så "stor" att det var dax att komma ut! Underbart!

    Stora kramar och grattis till er!!!
  4. 2
    Men åååå, så glad jag blir !!!!! Tänk att Kotten redan blivit så "stor" att det var dax att komma ut! Underbart!

    Stora kramar och grattis till er!!!
  5. Annam.4
    #3
    Nu har jag tittat på honom också, vilken ljuvlig liten godbit!
  6. 3
    Nu har jag tittat på honom också, vilken ljuvlig liten godbit!
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    GRATTIS i massor Björn & Cia

    ÅHH sådan underbar liten kille så otroligt söt han är .. man blir alldeles kär jag förstår eran lycka å jag glädjs med er..många kramar och Lyckönskningar ger jag er .. Kram Åsa
  8. 4
    GRATTIS i massor Björn & Cia

    ÅHH sådan underbar liten kille så otroligt söt han är .. man blir alldeles kär jag förstår eran lycka å jag glädjs med er..många kramar och Lyckönskningar ger jag er .. Kram Åsa
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Åh, halledusingen så söt. Och nu bölar jag igen. Jag är så otroligt glad för er skull. Har tänkt på er mycket.

    Varför sattes förlossningen igång i v 35? Det har du säkert sagt, men jag har glömt.

    Många kramar till dig och din familj.
  10. 5
    Åh, halledusingen så söt. Och nu bölar jag igen. Jag är så otroligt glad för er skull. Har tänkt på er mycket.

    Varför sattes förlossningen igång i v 35? Det har du säkert sagt, men jag har glömt.

    Många kramar till dig och din familj.
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Hej alla och tack för alla fina hälsningar. Då Alvar dog i v37+4 had vi bett om att inte behöva gå över 36+0. Förra tisdagen (v34+2) körde vi flödesmätning och allt såg bra ut. Vi hade frågat vår suveräna doktor (som följt oss från Minna och ända in i kaklet med Kotten) om vi kunde få prata med barnläkare för att få veta lite om vad som skulle hända om vi skulle förlösas i 36+0. Vår doktor gick upp och kollade med barnläkarna och kom tillbaka och sa att vi kunde gå upp och prata med honom. Hon berättade att de efter att ha hört vår historia direkt hade sagt att varför inte köra nu på måndag så att vi inte skuylle riskera att falla på målsnöret igen. Barnläkaren sa att om ni inte protesterar så ska ni få barn på måndag. Och så var det med det. Den stora lyckan kom en vecka innan den ursprungliga planen :-)
  12. 6
    Hej alla och tack för alla fina hälsningar. Då Alvar dog i v37+4 had vi bett om att inte behöva gå över 36+0. Förra tisdagen (v34+2) körde vi flödesmätning och allt såg bra ut. Vi hade frågat vår suveräna doktor (som följt oss från Minna och ända in i kaklet med Kotten) om vi kunde få prata med barnläkare för att få veta lite om vad som skulle hända om vi skulle förlösas i 36+0. Vår doktor gick upp och kollade med barnläkarna och kom tillbaka och sa att vi kunde gå upp och prata med honom. Hon berättade att de efter att ha hört vår historia direkt hade sagt att varför inte köra nu på måndag så att vi inte skuylle riskera att falla på målsnöret igen. Barnläkaren sa att om ni inte protesterar så ska ni få barn på måndag. Och så var det med det. Den stora lyckan kom en vecka innan den ursprungliga planen :-)
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Härligt! Och vad skönt att ha läkare som verkligen lyssnar och förstår. Jag är så otroligt glad för er skull.
  14. 7
    Härligt! Och vad skönt att ha läkare som verkligen lyssnar och förstår. Jag är så otroligt glad för er skull.
  15. Medlem sedan
    Aug 2004
    #8

    Åhhhhhhhhhhh vad fantastiskt

    GRATTIS TILL LILLA KOTTEN!!!!! Vad helt underbart att det gått bra denna gång och att Minna, Malte & Alvar fått sin lillebror. Åh hjälp så söt han är och vilka fina bilder. Grattis igen!!!
    Linda med *Theodor* 04, Melvin 05, Melina 07 & Leo 09
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~
  16. 8
    Åhhhhhhhhhhh vad fantastiskt GRATTIS TILL LILLA KOTTEN!!!!! Vad helt underbart att det gått bra denna gång och att Minna, Malte & Alvar fått sin lillebror. Åh hjälp så söt han är och vilka fina bilder. Grattis igen!!!
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9
    Vilken sötnos. grattis och lycka till. (lite avis så klart, men det förstår ni ju) kram.
  18. 9
    Vilken sötnos. grattis och lycka till. (lite avis så klart, men det förstår ni ju) kram.
  19. Mamma till*Melany*
    #10
    Åh så fin han är. Grattis till sonen.



    Cia m.*Melany f/d 031210* & syskon
  20. 10
    Åh så fin han är. Grattis till sonen.



    Cia m.*Melany f/d 031210* & syskon
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    Åh, så glad jag blir för er skull!!! Grattis, grattis, grattis! Helt underbart. Och så ljuvlig han är!!!
    Själv är jag i v. 29 nu och börjar bli otålig. Visst vill jag att Pyret ska få stanna kvar i magen några veckor till, särskilt med tanke på att vi vet att h*n ligger lite efter i tillväxten. Men jag längtar så att få lära känna den lille krabaten.
    Hoppas att ni mår bra och njut, njut, njut!

    Kram

    Therese
  22. 11
    Åh, så glad jag blir för er skull!!! Grattis, grattis, grattis! Helt underbart. Och så ljuvlig han är!!!
    Själv är jag i v. 29 nu och börjar bli otålig. Visst vill jag att Pyret ska få stanna kvar i magen några veckor till, särskilt med tanke på att vi vet att h*n ligger lite efter i tillväxten. Men jag längtar så att få lära känna den lille krabaten.
    Hoppas att ni mår bra och njut, njut, njut!

    Kram

    Therese
  23. Medlem sedan
    Jul 2005
    #12
    G*R*A*T*T*I*S till ert lilla underverk, härligt att ni äntligen har er bebis i famn.
    mys och njut så gott ni baakan
    kram/sarah m *Josephine* f/d 060131
  24. 12
    G*R*A*T*T*I*S till ert lilla underverk, härligt att ni äntligen har er bebis i famn.
    mys och njut så gott ni baakan
    kram/sarah m *Josephine* f/d 060131
  25. Medlem sedan
    Feb 2006
    #13
    GRATTIS! Måste såklart gratta här också

    Jag har finfina förslag på namn; Brynolf, Baltasar eller Styrbjörn

    Kramar
  26. 13
    GRATTIS! Måste såklart gratta här också

    Jag har finfina förslag på namn; Brynolf, Baltasar eller Styrbjörn

    Kramar
  27. Medlem sedan
    Jan 2006
    #14
    Oswald?
  28. 14
    Oswald?
  29. Medlem sedan
    Feb 2006
    #15
    Tiburtius?
  30. 15
    Tiburtius?
  31. Medlem sedan
    Feb 2004
    #16
    Stort grattis till sonen! Jag blir så glad att det gått bra för er. Nu ska jag kika lite på underverket!
  32. 16
    Stort grattis till sonen! Jag blir så glad att det gått bra för er. Nu ska jag kika lite på underverket!
  33. Medlem sedan
    Feb 2004
    #17
    Vilken sötnos och vilka enormt fina bilder ni har tagit!
  34. 17
    Vilken sötnos och vilka enormt fina bilder ni har tagit!
  35. Medlem sedan
    Apr 2007
    #18
    Men åååååååååååå vilket vackert litet barn, ett stort grattis till eran lilla pojk.

    Åsa mamma till

    Sandra f-99 Douglas f-070306 d-070307
  36. 18
    Men åååååååååååå vilket vackert litet barn, ett stort grattis till eran lilla pojk.

    Åsa mamma till

    Sandra f-99 Douglas f-070306 d-070307
  37. Medlem sedan
    Jan 2006
    #19
    Botvind?
  38. 19
    Botvind?
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20
    Ett Jättestort GRATTIS! till er son och lillebror! han är gudomligt söt!!!! D

    Kramar Christèl
    mamma till
    *Anja01* & Syskon
  40. 20
    Ett Jättestort GRATTIS! till er son och lillebror! han är gudomligt söt!!!! D

    Kramar Christèl
    mamma till
    *Anja01* & Syskon
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Äntligen har hon kommit!!
    By biggan77 in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 18:20
  2. äntligen kommit!
    By mia_mia in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 16:31
  3. Äntligen har jag kommit
    By ViktigaAnna in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 17:00
  4. Äntligen har jag kommit ut..
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 01:55
  5. Äntligen har det kommit ut
    By YoCheri in forum Hem & fritid
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 18:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar