Ute-grupp
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Ute-grupp

    Hej!
    Ny här inne men gammal på aff. I morgon ska min son (snart 4 år) börja i en utegrupp på sitt dagis. Ska bli spännande tycker jag. Är det ngn som har bra tips på vad som är bra att ha med dit? Bra kläder/skor, annat????? Detta är en helt nystartad grupp.
  2. 1
    Ute-grupp Hej!
    Ny här inne men gammal på aff. I morgon ska min son (snart 4 år) börja i en utegrupp på sitt dagis. Ska bli spännande tycker jag. Är det ngn som har bra tips på vad som är bra att ha med dit? Bra kläder/skor, annat????? Detta är en helt nystartad grupp.
  3. Mia.Fskl
    #2
    Hej.

    Tänk på att ha overall som tål väta bra vantar som tål väta. Underställ och ett fleesställ under overallen när det är kallt annars bara underställ. Varma sockor ull är bäst.
    Bar skor som tål väta och är varma.
    Gummi stövlar som det får plats en socka i.
    Hmm jag tror att det är allt. Lycka till.
  4. 2
    Hej.

    Tänk på att ha overall som tål väta bra vantar som tål väta. Underställ och ett fleesställ under overallen när det är kallt annars bara underställ. Varma sockor ull är bäst.
    Bar skor som tål väta och är varma.
    Gummi stövlar som det får plats en socka i.
    Hmm jag tror att det är allt. Lycka till.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Ull närmaste kroppen ska de ju ha sägs det. Dock dyrt att köpa flera uppsättningar ull-underställ, men på Coop finns det tröjor och långakalsonger till bra pris som är av ull på insidan och bomull på utsidan (märket "Friends"). Och se till att han har skor som både är varma och vattentäta (Ecco och Viking som fick riktigt bra betyg i sista testet om jag minns rätt).
    Hoppas han kommer att trivas!
  6. 3
    Ull närmaste kroppen ska de ju ha sägs det. Dock dyrt att köpa flera uppsättningar ull-underställ, men på Coop finns det tröjor och långakalsonger till bra pris som är av ull på insidan och bomull på utsidan (märket "Friends"). Och se till att han har skor som både är varma och vattentäta (Ecco och Viking som fick riktigt bra betyg i sista testet om jag minns rätt).
    Hoppas han kommer att trivas!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    ett riktigt ullunderställ.räcker med ett tvätta på kvällen vid behov det torkar snabbt.men ull behövs ej tvättas så ofta räcker ofta med att vädra.fleece på ullen.riktiga utekläder.många vantar varm/vindtät mössa.kanske 2 olika.galonkläder som passar på ytterkläderna.fodrade gummistövlar.tunn och tjock ullstrumpa.miniundus har bra ullkläder.
  8. 4
    ett riktigt ullunderställ.räcker med ett tvätta på kvällen vid behov det torkar snabbt.men ull behövs ej tvättas så ofta räcker ofta med att vädra.fleece på ullen.riktiga utekläder.många vantar varm/vindtät mössa.kanske 2 olika.galonkläder som passar på ytterkläderna.fodrade gummistövlar.tunn och tjock ullstrumpa.miniundus har bra ullkläder.

Liknande trådar

  1. Bvc-grupp
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 14:49
  2. FB-grupp.
    By LailaLoppan in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 17:54
  3. Kul grupp
    By _mammamia_ in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 15:40
  4. Ny grupp:-)
    By Cayenne-73 in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 20:37
  5. Fel grupp men iaf...
    By -Johanna- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 07:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar