Har ni total insyn i er
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Har ni total insyn i er

    ev partners liv, tankar osv?
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Har ni total insyn i er ev partners liv, tankar osv?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Ja, så gott som och för det mesta. Han har även total insyn i mitt. Vi lever nästan helt i symbios.
  4. 2
    Ja, så gott som och för det mesta. Han har även total insyn i mitt. Vi lever nästan helt i symbios.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Nej vafan. Det hade jag absolut inte. Tillit handlar ju inte om kontroll, det handlar om att vara så säker i sig själv att man kan vara säker på nån annan.
  6. 3
    Nej vafan. Det hade jag absolut inte. Tillit handlar ju inte om kontroll, det handlar om att vara så säker i sig själv att man kan vara säker på nån annan.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Inte total kanske...men jag tror jag känner honom bättre än han känner sig själv ja. Vi prtatar om det mesta som händer...inkl. samtal med folk, osv.
    Klart man inte redovisar allt för varann...men om jag undrar om nått så får man ju en tillfredställande förklaring.
  8. 4
    Inte total kanske...men jag tror jag känner honom bättre än han känner sig själv ja. Vi prtatar om det mesta som händer...inkl. samtal med folk, osv.
    Klart man inte redovisar allt för varann...men om jag undrar om nått så får man ju en tillfredställande förklaring.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Vad för tankar menar du då?

    är det ngt han tänker på att han vill göra så ja....

    men allt nej....

    Vi är ett par men vi rapporterar inte precis allt till varandra
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  10. 5
    Vad för tankar menar du då? är det ngt han tänker på att han vill göra så ja....

    men allt nej....

    Vi är ett par men vi rapporterar inte precis allt till varandra
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Nej.

    Såklart inte. Men vi har inte heller medvetna hemligheter för varandra.
    /Pillan
  12. 6
    Nej. Såklart inte. Men vi har inte heller medvetna hemligheter för varandra.
    /Pillan
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7
    en om jag undrar om nått så får man ju en tillfredställande förklaring.

    säger detsamma
  14. 7
    en om jag undrar om nått så får man ju en tillfredställande förklaring.

    säger detsamma
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Näe. Något vill jag ha kvar att fundera över..*S* Annars blir livet för beigetonat.
  16. 8
    Näe. Något vill jag ha kvar att fundera över..*S* Annars blir livet för beigetonat.
  17. Medlem sedan
    Apr 2007
    #9
    *S*
    nej, det har jag inte, vill inte ha heller. Han har rätt till ett privatliv precis som mig.
    Men däremot döljer han inget, jag _får_ läsa hans e-mail om jag vill, jag får kolla hans FB och MySpace om jag vill.... men jag vill inte, ser ingen anledning till det. Utan förtroende har man inte mycket till äktenskap så jag känner inget som helst behov av att kontrollera allt han skriver och gör utan litar på att han berättar det han tycker är relevant för mig att veta.
  18. 9
    *S*
    nej, det har jag inte, vill inte ha heller. Han har rätt till ett privatliv precis som mig.
    Men däremot döljer han inget, jag _får_ läsa hans e-mail om jag vill, jag får kolla hans FB och MySpace om jag vill.... men jag vill inte, ser ingen anledning till det. Utan förtroende har man inte mycket till äktenskap så jag känner inget som helst behov av att kontrollera allt han skriver och gör utan litar på att han berättar det han tycker är relevant för mig att veta.
  19. Medlem sedan
    Jul 2004
    #10
    absolut inte! Hans dator rör jag inte och han rör inte min (tror det kallas tillit) Vi öppnar inte varandras post och ingen blir torterad efter att varit ute med sina polare. Vi har ändå bott ihop i 6 år och har 2 barn. Vad finns det att dölja?
  20. 10
    absolut inte! Hans dator rör jag inte och han rör inte min (tror det kallas tillit) Vi öppnar inte varandras post och ingen blir torterad efter att varit ute med sina polare. Vi har ändå bott ihop i 6 år och har 2 barn. Vad finns det att dölja?
  21. Medlem sedan
    Jan 2008
    #11
    nej men vi har inga hemliga mailadresser heller....
  22. 11
    nej men vi har inga hemliga mailadresser heller....
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12
    Nej, och det vill jag inte heller. Lika lite som jag vill att nån ska ha total insyn i mitt ;-)
  24. 12
    Nej, och det vill jag inte heller. Lika lite som jag vill att nån ska ha total insyn i mitt ;-)
  25. Medlem sedan
    Sep 2006
    #13

    Nej!

    Absolut inte. Det skulle vara jättetråkigt om jag visste allt om min sambo. Jag rör aldrig hans mobil, kollar inte hans kalender eller plånbok. Läser inte hans tankar heller...*s*
    Vi är ju två personer fast vi lever tillsammans.
  26. 13
    Nej! Absolut inte. Det skulle vara jättetråkigt om jag visste allt om min sambo. Jag rör aldrig hans mobil, kollar inte hans kalender eller plånbok. Läser inte hans tankar heller...*s*
    Vi är ju två personer fast vi lever tillsammans.
  27. Medlem sedan
    May 1999
    #14
    Nej tack! Det vore fruktansvärt om det vore så.
    Det min partner vill berätta för mig det gör hon och det behöver nödvändigtvis inte betyda att hon någonsin far med osanning.
  28. 14
    Nej tack! Det vore fruktansvärt om det vore så.
    Det min partner vill berätta för mig det gör hon och det behöver nödvändigtvis inte betyda att hon någonsin far med osanning.
  29. Medlem sedan
    Dec 2002
    #15
    Oh lord no.
    Jag är knappt på ytan. :/
  30. 15
    Oh lord no.
    Jag är knappt på ytan. :/
  31. Medlem sedan
    Apr 2007
    #16
    nej, inte vi heller.... men det sa jag ju inget om heller, eller??????

    Jag vet exakt vilka e-postadresser han har men det var ju inte det som var frågan här eller hur, bara om vi har total insyn i partnerns liv.
  32. 16
    nej, inte vi heller.... men det sa jag ju inget om heller, eller??????

    Jag vet exakt vilka e-postadresser han har men det var ju inte det som var frågan här eller hur, bara om vi har total insyn i partnerns liv.
  33. Medlem sedan
    Jan 1999
    #17
    Total insyn i någons tankar har väl ingen... Har inte hört att tankeläsning blivit kliniskt bevisat *s*

    Men vi är inte hemliga av oss, jag och maken. Vi delar privat mailadress (använder oftast jobbets iofs), har gemensam ekonomi, telefonnummer till varandras vänner osv.

    Han har inte mina lösenord hit eller på FB, men det beror inte på att jag är speciellt hemlig eller håller på med något han inte bör veta om utan av "regel-skäl"...

    Vi har båda ett liv utanför familjen (musik på olika håll) men ibland blandas de tu...så det finns inga "hemlisar" där heller.

    Men självklart kan jag inte veta exakt vad han tycker och känner - bara det han väljer att delge mig, men jag har hittills inte haft anledning att tro att han ljuger...
  34. 17
    Total insyn i någons tankar har väl ingen... Har inte hört att tankeläsning blivit kliniskt bevisat *s*

    Men vi är inte hemliga av oss, jag och maken. Vi delar privat mailadress (använder oftast jobbets iofs), har gemensam ekonomi, telefonnummer till varandras vänner osv.

    Han har inte mina lösenord hit eller på FB, men det beror inte på att jag är speciellt hemlig eller håller på med något han inte bör veta om utan av "regel-skäl"...

    Vi har båda ett liv utanför familjen (musik på olika håll) men ibland blandas de tu...så det finns inga "hemlisar" där heller.

    Men självklart kan jag inte veta exakt vad han tycker och känner - bara det han väljer att delge mig, men jag har hittills inte haft anledning att tro att han ljuger...
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18
    Nepp....och det känns bra
  36. 18
    Nepp....och det känns bra
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Tja inte till

    100% kanske för jag kan ju inte veta hennes innersta tankar men till 98% så känner vi varandra.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  38. 19
    Tja inte till 100% kanske för jag kan ju inte veta hennes innersta tankar men till 98% så känner vi varandra.
  39. Medlem sedan
    Jun 2004
    #20
    Nej, det är väl ingen som har total insyn i någon annans liv och tankar? Tror man det så bedrar man nog sig själv.

    Däremot har vi en väldigt öppen och ärlig relation, på ett helt annat sätt än vad jag haft tidigare i mitt liv. Jag känner inget behov av att dölja saker för honom och upplever inte att han döljer saker för mig heller.
  40. 20
    Nej, det är väl ingen som har total insyn i någon annans liv och tankar? Tror man det så bedrar man nog sig själv.

    Däremot har vi en väldigt öppen och ärlig relation, på ett helt annat sätt än vad jag haft tidigare i mitt liv. Jag känner inget behov av att dölja saker för honom och upplever inte att han döljer saker för mig heller.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Samsyn och insyn
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 13:10
  2. På tal om insyn
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 19:30
  3. Insyn i ekonomin?
    By Anonym just nu in forum Separation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 22:19
  4. Insyn / sol gardinfråga
    By sussie72 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 13:37
  5. Insyn
    By anna in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 13:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar