Tips tack!
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Tips tack!

    Jag behöver tips... Alex är livrädd för toaletten och jag menar verkligen livrädd. Han skriker och springer och gömmer sig om man försöker sätta honom på toan. Han kan knappt gå förbi den med locket uppe. Varför han är rädd vet han inte om man frågar, han tycker bara den är otroligt läskig. Hemma är det ju inga problem, han går på pottan och det är inte mer med det liksom. Men om vi ska ut någonstans måste han ha blöja för han är så rädd för toaletter och skulle kissa på sig om han vart kissnödig.

    På dagis har han potta också, men ingen annan använder potta och det hela blir en väldigt utsatt situation som resulterar i att han gärna håller sig hela dagen. Första dagarna stog alla och tittade på honom när han satt på pottan och då kissade han inte för det, nu har personalen försökt med att han får gå undan med en av dom men inte heller det funkar för då får han inte gå på pottan med någon av dom andra barnen. Dom går ju på toa tillsammans alla andra barnen.

    Är det bara att vänta ut han och låta honom fortsätta som det har varit? Har ni några bra tips på hur jag kan få honom att gå på toaletten?
    Alex 040628 och Alicia 091031

    Besök vår hemsida!
    http://www.kangas-nilsson.se
  2. 1
    Tips tack! Jag behöver tips... Alex är livrädd för toaletten och jag menar verkligen livrädd. Han skriker och springer och gömmer sig om man försöker sätta honom på toan. Han kan knappt gå förbi den med locket uppe. Varför han är rädd vet han inte om man frågar, han tycker bara den är otroligt läskig. Hemma är det ju inga problem, han går på pottan och det är inte mer med det liksom. Men om vi ska ut någonstans måste han ha blöja för han är så rädd för toaletter och skulle kissa på sig om han vart kissnödig.

    På dagis har han potta också, men ingen annan använder potta och det hela blir en väldigt utsatt situation som resulterar i att han gärna håller sig hela dagen. Första dagarna stog alla och tittade på honom när han satt på pottan och då kissade han inte för det, nu har personalen försökt med att han får gå undan med en av dom men inte heller det funkar för då får han inte gå på pottan med någon av dom andra barnen. Dom går ju på toa tillsammans alla andra barnen.

    Är det bara att vänta ut han och låta honom fortsätta som det har varit? Har ni några bra tips på hur jag kan få honom att gå på toaletten?
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Hej.. Jobbigt det låter. Har väl inget sådär jättekonkret tips, mer än att du/ni kan utdela belöning vid genomfört toabesök..
    Någonting som du vet att han skulle kämpa för att få.

    Lycka till nu!
  4. 2
    Hej.. Jobbigt det låter. Har väl inget sådär jättekonkret tips, mer än att du/ni kan utdela belöning vid genomfört toabesök..
    Någonting som du vet att han skulle kämpa för att få.

    Lycka till nu!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Skulle själv behöva toatips! Filip har varit dagtorr i ett år nu, men bara kissandet på toa. När han ska göra nr 2 så vill han absolut bara ha blöja. Jobbigt är det, men han är envis som synden.
  6. 3
    Skulle själv behöva toatips! Filip har varit dagtorr i ett år nu, men bara kissandet på toa. När han ska göra nr 2 så vill han absolut bara ha blöja. Jobbigt är det, men han är envis som synden.

Liknande trådar

  1. mat tips tack
    By Ginis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 22:00
  2. Tips tack!!!
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 07:59
  3. Tips tack... :)
    By Lena m E+M in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 14:21
  4. Tips tack!
    By ambra in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 14:29
  5. Tack och "tips"
    By majoba in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 20:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar