Sug i magen?
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Sug i magen?

    Nu när illamåendet har släppt har jag fått som ett sug i magen, en känsla av tomhet även om jag precis har ätit. Jag äter så mycket jag kan, lunchen går ner utan svårigheter sen kommer suget och sitter i större delen av eftermiddagen, tills hungern kommer. Kvällsmaten går sämre, känner olust och så kommer suget igen. Kan inte äta mera men ändå kändes det som jag borde äta mera. Någon som känner igen det där suget? Magkatarr kan det definitivt inte vara, har haft det många många år så det känner jag väl igen. Detta är något annat, som jag inte förstår mig på och som jag inte vet vad jag skall göra åt.
  2. 1
    Sug i magen? Nu när illamåendet har släppt har jag fått som ett sug i magen, en känsla av tomhet även om jag precis har ätit. Jag äter så mycket jag kan, lunchen går ner utan svårigheter sen kommer suget och sitter i större delen av eftermiddagen, tills hungern kommer. Kvällsmaten går sämre, känner olust och så kommer suget igen. Kan inte äta mera men ändå kändes det som jag borde äta mera. Någon som känner igen det där suget? Magkatarr kan det definitivt inte vara, har haft det många många år så det känner jag väl igen. Detta är något annat, som jag inte förstår mig på och som jag inte vet vad jag skall göra åt.
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Slutat röka? Då har jag haft sådant sug
  4. 2
    Slutat röka? Då har jag haft sådant sug
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Ingen rökare, så det är inte det. Är ju inte som ett sug efter säkerskilda saker, inget "mentalt sug" utan ett "fysiskt sug"
  6. 3
    Ingen rökare, så det är inte det. Är ju inte som ett sug efter säkerskilda saker, inget "mentalt sug" utan ett "fysiskt sug"
  7. Medlem sedan
    Mar 2001
    #4
    så har jag haft det i två-tre år och samma nu under graviditeten.
    Hungerkänslan är enorm fast jag har stoppat i mig två morrötter och det vara bara 2 timmar sedan jag hade ätit. Men de tog alla konstiga prover på mig och jag är nog bara omåttligt hungrig. Sedan att jag går upp är väl också något som kommer tyvärr.
    Jag försöker hålla mig till morötter och selleri. En del skulle kanske rek. mera långförbrännande kalorier eller tex undvika vittbröd samt mjölkprodukter och dricka mycket vatten.
    Fast det kan ju vara så att du behöver äta mycket också?
  8. 4
    så har jag haft det i två-tre år och samma nu under graviditeten.
    Hungerkänslan är enorm fast jag har stoppat i mig två morrötter och det vara bara 2 timmar sedan jag hade ätit. Men de tog alla konstiga prover på mig och jag är nog bara omåttligt hungrig. Sedan att jag går upp är väl också något som kommer tyvärr.
    Jag försöker hålla mig till morötter och selleri. En del skulle kanske rek. mera långförbrännande kalorier eller tex undvika vittbröd samt mjölkprodukter och dricka mycket vatten.
    Fast det kan ju vara så att du behöver äta mycket också?
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    Vet att jag har haft så här tidigare, under den perioden jag var riktigt smal. Så kanske är det som du säger att jag är i stort behov av näring just nu. Har än så länge bara gått upp 1kg så kroppen kanske skriker efter näring. Får försöka få i mig nyttiga saker som håller mig någorlunda mätt längre tid.
  10. 5
    Vet att jag har haft så här tidigare, under den perioden jag var riktigt smal. Så kanske är det som du säger att jag är i stort behov av näring just nu. Har än så länge bara gått upp 1kg så kroppen kanske skriker efter näring. Får försöka få i mig nyttiga saker som håller mig någorlunda mätt längre tid.
  11. Medlem sedan
    Nov 2007
    #6
    Jag har likadant! Är nog helt normalt. Vet att jag blir uppsvälld och proppmätt om jag äter vitt bröd eller för mkt socker så det undviker jag. På kvällen är det bäst att äta fil & flingor tycker jag för då är man extra svälld, eller jag är det i alla fall.
  12. 6
    Jag har likadant! Är nog helt normalt. Vet att jag blir uppsvälld och proppmätt om jag äter vitt bröd eller för mkt socker så det undviker jag. På kvällen är det bäst att äta fil & flingor tycker jag för då är man extra svälld, eller jag är det i alla fall.
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7

    Samma här

    Jag känner mig oxå tom i magen. Ofta. Hela tiden. Känns som om jag är vansinneshungrig, men jag orkar aldrig äta så mycket som jag tror att jag ska göra med tanke på hungern..

    Igår bröt jag ihop när jag kom hem och inte ätit på 2,5 timmar. Jag var såå hungrig och middagsmaten var slut så jag, staackars jaag, var tvungen att ställa mig och laga mat när jag kom hem 20:30 på kvällen *snyftar* Hehe, nä, jag vet att det bara är graviditeten som gör mig sån, det är ingen fara med mig egentligen
  14. 7
    Samma här Jag känner mig oxå tom i magen. Ofta. Hela tiden. Känns som om jag är vansinneshungrig, men jag orkar aldrig äta så mycket som jag tror att jag ska göra med tanke på hungern..

    Igår bröt jag ihop när jag kom hem och inte ätit på 2,5 timmar. Jag var såå hungrig och middagsmaten var slut så jag, staackars jaag, var tvungen att ställa mig och laga mat när jag kom hem 20:30 på kvällen *snyftar* Hehe, nä, jag vet att det bara är graviditeten som gör mig sån, det är ingen fara med mig egentligen

Liknande trådar

  1. Lös i magen..?
    By Anonym in forum _1107 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 18:12
  2. Det rör sig i magen...
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 23:02
  3. Det rör sig i magen...
    By guppi in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 22:03
  4. ONT i magen
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 21:11
  5. hej ang magen
    By Linda in forum Kroppsideal
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 10:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar