Mammig
_0209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Mammig

    Hej! Kul att Lotta väckte en gnutta liv i snacket här. Hoppas ni alla mår bra. Tänkte höra om det är fler som fått mammiga barn på sistone. Tomas var i Usa en vecka och kom hem förra helgen. Hanna har blivit jättemammig efter det - vill bara vara med mig helst och gråter vid lämning på dagis varje dag vare sig det är jag eller Tomas som lämnar. Vill inte vara med på barngympan som lillsyrran gladeligen skuttar runt på och jag fick sitta med vid bassängen på simskolan eftersom hon började storgråta när jag försöka lämna som de andra föräldrarna. Henne dagisfröken kallade henne manisk förra veckan eftersom hon bara pratar om mig hela tiden och väntar på att jag ska hämta. Är det någon naturlig fas just nu tror ni som utlöstes med råga när Tomas var borta tro?
  2. 1
    Mammig Hej! Kul att Lotta väckte en gnutta liv i snacket här. Hoppas ni alla mår bra. Tänkte höra om det är fler som fått mammiga barn på sistone. Tomas var i Usa en vecka och kom hem förra helgen. Hanna har blivit jättemammig efter det - vill bara vara med mig helst och gråter vid lämning på dagis varje dag vare sig det är jag eller Tomas som lämnar. Vill inte vara med på barngympan som lillsyrran gladeligen skuttar runt på och jag fick sitta med vid bassängen på simskolan eftersom hon började storgråta när jag försöka lämna som de andra föräldrarna. Henne dagisfröken kallade henne manisk förra veckan eftersom hon bara pratar om mig hela tiden och väntar på att jag ska hämta. Är det någon naturlig fas just nu tror ni som utlöstes med råga när Tomas var borta tro?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Jag kan inte

    påstå att J är direkt mammig.Inte mer än vanligt....Eftersom hans pappa jobbar borta på veckorna så är det mig kommer till om det är något eller så.
    Det är jag som ska lägga på kvällen och borsta tänder och ja allt om J fick bestämma. Nu tycker ju jag det är skönt om sambon kan ta detta när han väl är hemma men det är under tandagnisslan från J.
    Det kan ju mycket väl vara så att Hanna är extra mammaig efter pappas resa. Barn reagerar ju så olika. Jag kom att tänka på ett par jag känner-Pappan åkte bort i 6 veckor och kom hem dagarna före jul. Dottern där har knappt lämnat pappas sida sen han kom hem Det enda jag kan råda är att försöka prata och fråga hur hon känner och mår. Det kan ju vara en känsla hon har nu som hon själv inte riktigt känner igen och inte riktigt vet hur hon ska hantera.
    Hoppas det löser sig!
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~
    Meningen med livet är att ge någon annans liv en mening
  4. 2
    Jag kan inte påstå att J är direkt mammig.Inte mer än vanligt....Eftersom hans pappa jobbar borta på veckorna så är det mig kommer till om det är något eller så.
    Det är jag som ska lägga på kvällen och borsta tänder och ja allt om J fick bestämma. Nu tycker ju jag det är skönt om sambon kan ta detta när han väl är hemma men det är under tandagnisslan från J.
    Det kan ju mycket väl vara så att Hanna är extra mammaig efter pappas resa. Barn reagerar ju så olika. Jag kom att tänka på ett par jag känner-Pappan åkte bort i 6 veckor och kom hem dagarna före jul. Dottern där har knappt lämnat pappas sida sen han kom hem Det enda jag kan råda är att försöka prata och fråga hur hon känner och mår. Det kan ju vara en känsla hon har nu som hon själv inte riktigt känner igen och inte riktigt vet hur hon ska hantera.
    Hoppas det löser sig!
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Nä, men pappig.

    Här hemma är det mest pappa som gäller och det går lite i vågor. Det finns absolut ett mönster om jag tex har varit borta mycket eller om maken av någon anledning tillbringat extra mycket tid med Wilma. Då är det extra-pappigt.
    Tvärtom kan hon faktiskt bli lite mammigare om Niklas jobbar mycket och inte får så mycket tid med henne (nu har ju han varit pappaledig, därav förklaringen till att hon är pappig just nu).
    Vi har aldrig gjort någon affär av det hela utan sett det som just en naturlig fas och en reaktion på rådande situation.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  6. 3
    Nä, men pappig. Här hemma är det mest pappa som gäller och det går lite i vågor. Det finns absolut ett mönster om jag tex har varit borta mycket eller om maken av någon anledning tillbringat extra mycket tid med Wilma. Då är det extra-pappigt.
    Tvärtom kan hon faktiskt bli lite mammigare om Niklas jobbar mycket och inte får så mycket tid med henne (nu har ju han varit pappaledig, därav förklaringen till att hon är pappig just nu).
    Vi har aldrig gjort någon affär av det hela utan sett det som just en naturlig fas och en reaktion på rådande situation.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Inte mer än vanligt, men Ronja har alltid varit ganska mammig. Hon pratar mycket på dagis om hur hon älskar sin mamma och kan börja gråta på eftermiddagen för att hon längtar efter mig och när jag kommer och hämtar kommer hon alltid springande upp i famnen och skriker "mamma". Vi har alltid varit tighta, jag var ju hemma i 2 år med henne + att hon är lik sin pappa som också gillar närhet, kroppskontakt. Jag och sonen är lite mer "kalla" av oss och tycker att det lätt kan bli lite för mycket puss och kramkalas )
  8. 4
    Inte mer än vanligt, men Ronja har alltid varit ganska mammig. Hon pratar mycket på dagis om hur hon älskar sin mamma och kan börja gråta på eftermiddagen för att hon längtar efter mig och när jag kommer och hämtar kommer hon alltid springande upp i famnen och skriker "mamma". Vi har alltid varit tighta, jag var ju hemma i 2 år med henne + att hon är lik sin pappa som också gillar närhet, kroppskontakt. Jag och sonen är lite mer "kalla" av oss och tycker att det lätt kan bli lite för mycket puss och kramkalas )
  9. Charlotte m Jens
    #5
    Nja hemmig i alla fall. Han som brukar vara så himla framåt och var ute och lekte med kompisarna på gatan hela dagarna i somras har ingen större lust att alls besöka kompisar nu. Han vill mest vara med oss och vara hemma. Men inte särskilt mammig egentligen.
  10. 5
    Nja hemmig i alla fall. Han som brukar vara så himla framåt och var ute och lekte med kompisarna på gatan hela dagarna i somras har ingen större lust att alls besöka kompisar nu. Han vill mest vara med oss och vara hemma. Men inte särskilt mammig egentligen.

Liknande trådar

  1. Mammig
    By jagbarajag in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-01, 21:59
  2. mammig
    By zyrinx in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 23:13
  3. Mammig son !
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 11:16
  4. Mammig
    By PinkDaisy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 09:49
  5. Mammig!
    By björnis in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 17:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar