tappade tänder?
_0209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    tappade tänder?

    Nåra barn som börjat tappa gaddarna ännu? Hanna säger att en av hennes tänder ömmar - funderar på om det kan bero på att det är en tand under som trycker på ... Minns inte hur det kändes när man själv tappade tänderna för evigheters evighet sedan.
  2. 1
    tappade tänder? Nåra barn som börjat tappa gaddarna ännu? Hanna säger att en av hennes tänder ömmar - funderar på om det kan bero på att det är en tand under som trycker på ... Minns inte hur det kändes när man själv tappade tänderna för evigheters evighet sedan.
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Här går vi i väntans tider....
    Jonathan har en tand i mitten nere som varit lös ett par månader nu. Varje kväll efter tandborstningen så ska vi känna om den lossnar snart men den är lika lös som förr
    men det är spännande må du tro! De stora pojkarna som slutade dagis i höstas hade tappat tänder. DET kommer Jonathan ihåg!
  4. 2
    Här går vi i väntans tider....
    Jonathan har en tand i mitten nere som varit lös ett par månader nu. Varje kväll efter tandborstningen så ska vi känna om den lossnar snart men den är lika lös som förr
    men det är spännande må du tro! De stora pojkarna som slutade dagis i höstas hade tappat tänder. DET kommer Jonathan ihåg!
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Wilma tappade...

    ...båda två nedre framtänderna i höstas nångång. Vi väntar med spänning på när nästa tand ska börja sitta löst. Häromkvällen tyckte jag mig kunna ana att de övre framtänderna kunde ruckas lite när jag kände, men det är svårt att avgöra om de verkligen är lösa tycker jag.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  6. 3
    Wilma tappade... ...båda två nedre framtänderna i höstas nångång. Vi väntar med spänning på när nästa tand ska börja sitta löst. Häromkvällen tyckte jag mig kunna ana att de övre framtänderna kunde ruckas lite när jag kände, men det är svårt att avgöra om de verkligen är lösa tycker jag.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4

    Isabelle tappade

    de två främre i nederkäken i höstas. Nu har de nya tänderna nästan vuxit upp helt och igår såg jag att hon håller på att få fler kindtänder i underkäken också.
    I överkäken sitter de fortfarande fast...
    Mamma till Isabelle 0209, Emilia 0407 o Emma 0801
  8. 4
    Isabelle tappade de två främre i nederkäken i höstas. Nu har de nya tänderna nästan vuxit upp helt och igår såg jag att hon håller på att få fler kindtänder i underkäken också.
    I överkäken sitter de fortfarande fast...
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Grattis till dotter nr 3!
  10. 5
    Grattis till dotter nr 3!
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Ronja tappade sina framtänder i underkäken i somras så där är 2 nya stora bissingar nu. I övrigt sitter allt stenhårt.
  12. 6
    Ronja tappade sina framtänder i underkäken i somras så där är 2 nya stora bissingar nu. I övrigt sitter allt stenhårt.
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7
    Tack .
  14. 7
    Tack .
  15. Charlotte m Jens
    #8
    Jens har tappat två framtänder i underkäken.
  16. 8
    Jens har tappat två framtänder i underkäken.
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Inga tappade än.
    Jag själv tappade mina sent, vet inte om sånt är ärftligt.
  18. 9
    Inga tappade än.
    Jag själv tappade mina sent, vet inte om sånt är ärftligt.
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10
    Nä, inga än. Nellie är jättedeppad för det, eftersom de flesta av hennes kompisar, även yngre, har tappat minst en. Hon kom med gråten i rösten en dag och sa att hon skulle nog aldrig bli stor. Varför tror du inte det, frågade jag. Nä, för mina tänder sitter bara fast, och alla säger att man är stor när man har börjat tappa tänder... Stackars lilla hjärtat.
  20. 10
    Nä, inga än. Nellie är jättedeppad för det, eftersom de flesta av hennes kompisar, även yngre, har tappat minst en. Hon kom med gråten i rösten en dag och sa att hon skulle nog aldrig bli stor. Varför tror du inte det, frågade jag. Nä, för mina tänder sitter bara fast, och alla säger att man är stor när man har börjat tappa tänder... Stackars lilla hjärtat.
  21. Medlem sedan
    Dec 1998
    #11
    Inga tappade tänder här heller...
  22. 11
    Inga tappade tänder här heller...

Liknande trådar

  1. tappade tänder, nya tänder?
    By PiaD1978 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 21:10
  2. 2 tappade tänder
    By HeleneNoellaMoltas in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 18:55
  3. Vilka här har tänder/inte tänder och
    By ullen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 12:32
  4. Tappade tänder
    By Matilda med 3 in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 10:00
  5. Tappade tänder
    By fru_bill in forum _98 Alla barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 15:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar