köpa bilstol på jula?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    köpa bilstol på jula?

    vågar man göra det? den ser likadan ut som de jag kollade på på babyproffsen...den här är E-godkänd, vad nu det är. det är till en snart 4åring, framåtsittandes...

    http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemD...emID@EQ=619275

    eller köper ni alltid bilstolarna hos babyproffsen och liknande?
  2. 1
    köpa bilstol på jula? vågar man göra det? den ser likadan ut som de jag kollade på på babyproffsen...den här är E-godkänd, vad nu det är. det är till en snart 4åring, framåtsittandes...

    http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemD...emID@EQ=619275

    eller köper ni alltid bilstolarna hos babyproffsen och liknande?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Först måste jag säga att jag har ingen utbildning inom området utan detta är min åsikt och mina tankar. Hade det varit fråga om ett babyskydd eller en bakåtvänd bilbarnstol hade jag inte ens funderat på att köpa det på Jula el liknande butiker.
    När det gäller denna och den är godkänd så tror jag den är OK. Vad jag förstått så har man en bältesstol för att barnet ska komma upp en bit så att bältet hamnar rätt och inte för att skydda på samma sätt som de andra stolarna. Annars rekommenderar jag dig att ringa till NTF de kan svara på dina funderingar.
  4. 2
    Först måste jag säga att jag har ingen utbildning inom området utan detta är min åsikt och mina tankar. Hade det varit fråga om ett babyskydd eller en bakåtvänd bilbarnstol hade jag inte ens funderat på att köpa det på Jula el liknande butiker.
    När det gäller denna och den är godkänd så tror jag den är OK. Vad jag förstått så har man en bältesstol för att barnet ska komma upp en bit så att bältet hamnar rätt och inte för att skydda på samma sätt som de andra stolarna. Annars rekommenderar jag dig att ringa till NTF de kan svara på dina funderingar.
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3
    ja...det var ju just det jag tänkte...att barnet ska ju "bara" komma upp en bit, å så måste man ha sånt där ryggstöd för att bältet ska sitta rätt, det är ju även sånna där sidokuddar när han somnar o så...
  6. 3
    ja...det var ju just det jag tänkte...att barnet ska ju "bara" komma upp en bit, å så måste man ha sånt där ryggstöd för att bältet ska sitta rätt, det är ju även sånna där sidokuddar när han somnar o så...
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Jag tror att de även skall ha ett ECE R44/04 godkännande (eller är det det de menar?) Om den har det, och passar bra i er bil och till ert barn (viktigt att kolla!) så är den lite säker som vilken annan stol som helst. 8förutom bakåtvända, förstås!)
  8. 4
    Jag tror att de även skall ha ett ECE R44/04 godkännande (eller är det det de menar?) Om den har det, och passar bra i er bil och till ert barn (viktigt att kolla!) så är den lite säker som vilken annan stol som helst. 8förutom bakåtvända, förstås!)
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Vi har precis köpt en sån nu. Blev inspirerad av denna tråd =). Hade tänkt köpa biltemas först men julas verkar lite mjukare och ser inte lika billig ut.

    Den kanske inte var lika mjuk som´en "märkesstol" som är stoppade, men man kan ju lägga något mjukt under tyget, kan man inte på biltemas.

    Pojken somnade med en gång i den iaf =) , hehe.

    Hur gick det för dig, har du skaffat stol ännu?
  10. 5
    Vi har precis köpt en sån nu. Blev inspirerad av denna tråd =). Hade tänkt köpa biltemas först men julas verkar lite mjukare och ser inte lika billig ut.

    Den kanske inte var lika mjuk som´en "märkesstol" som är stoppade, men man kan ju lägga något mjukt under tyget, kan man inte på biltemas.

    Pojken somnade med en gång i den iaf =) , hehe.

    Hur gick det för dig, har du skaffat stol ännu?

Liknande trådar

  1. sälja/köpa bilstol beg??
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 18:23
  2. Köpa begagnad bilstol?
    By törn in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 21:30
  3. Köpa ny bilstol?
    By Majsan in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 08:10
  4. Vilken bilstol ska man köpa?
    By Linda m. Danne&Zebbe in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 11:34
  5. vad ska vi köpa för bilstol
    By ulrica in forum Småbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 09:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar