klädfajten?
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    klädfajten?

    Mina två stora tjejer har jag ständiga kläddiskussioner med. Jag hoppdes att jag skulle få det lugnare nu när fick en liten kille. Snacka om könsfördomar förresten, :-) Hur som, eftersom jag har fem år mellan tvåan och trean så har jag glatt glömt vilken brottningsmatch det kan vara att få på en ettåring sina kläder. Min lillkille väger dessutom 13kilo (13månader) så han är en ganska rejäl bjässe att manövrera. Skötbordet är snart ett minne blott och då menar jag inte för att det inte fungerar utan för att det snart brakar samman. (vi köpte en billigare Ikea-variant såhär på sista bebisen, rickigt som bara den). Igår när jag skulle ha på honom en pyjamas så fick jag leka "vi springer runt hela huset" leken för att få ordning på blöja och pyjamas och avsluta med en brottningsmatch som jag slutligen vann, rejält genomtränad. Pust, varje ålder har sin charm.... jag vet inte riktigt vad jag föredrar: den verbala klädfajten med mina stora flickor eller den fysiska med lillkillen!
  2. 1
    klädfajten? Mina två stora tjejer har jag ständiga kläddiskussioner med. Jag hoppdes att jag skulle få det lugnare nu när fick en liten kille. Snacka om könsfördomar förresten, :-) Hur som, eftersom jag har fem år mellan tvåan och trean så har jag glatt glömt vilken brottningsmatch det kan vara att få på en ettåring sina kläder. Min lillkille väger dessutom 13kilo (13månader) så han är en ganska rejäl bjässe att manövrera. Skötbordet är snart ett minne blott och då menar jag inte för att det inte fungerar utan för att det snart brakar samman. (vi köpte en billigare Ikea-variant såhär på sista bebisen, rickigt som bara den). Igår när jag skulle ha på honom en pyjamas så fick jag leka "vi springer runt hela huset" leken för att få ordning på blöja och pyjamas och avsluta med en brottningsmatch som jag slutligen vann, rejält genomtränad. Pust, varje ålder har sin charm.... jag vet inte riktigt vad jag föredrar: den verbala klädfajten med mina stora flickor eller den fysiska med lillkillen!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Puh!

    Känns verkligen igen! Johanna vägrar ligga still, vägrar låta oss ta på blöja eller kläder och vägrar låta sig kläs för att gå ut! Blir helt slut bara jag tänker på det!
    Johanna 06
    Ludvig 08
  4. 2
    Puh! Känns verkligen igen! Johanna vägrar ligga still, vägrar låta oss ta på blöja eller kläder och vägrar låta sig kläs för att gå ut! Blir helt slut bara jag tänker på det!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar