Sjuk mamma
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Sjuk mamma

    Min mamma har haft ont i magen i ett par dagar. Det är kolikaktigt. Det kommer och går och hon får riktigt ont när det kommer. Hon mår inte illa och har varken kräkts eller varit lös i magen.
    I går kväll fick hon 38.2 i temp och i morse hade hon 38 i temp. Hon har ALDRIG feber annars.
    Hon åkte till vårdcentralen och där hade hon en sänka på 118, vilket ansågs högt.
    De skickade henne vidare till akuten för en röntgen på magen.
    Jag är sååååå orolig och undrar om någon kan något om sånt här medans jag väntar
    Tacksam för svar
  2. 1
    Sjuk mamma Min mamma har haft ont i magen i ett par dagar. Det är kolikaktigt. Det kommer och går och hon får riktigt ont när det kommer. Hon mår inte illa och har varken kräkts eller varit lös i magen.
    I går kväll fick hon 38.2 i temp och i morse hade hon 38 i temp. Hon har ALDRIG feber annars.
    Hon åkte till vårdcentralen och där hade hon en sänka på 118, vilket ansågs högt.
    De skickade henne vidare till akuten för en röntgen på magen.
    Jag är sååååå orolig och undrar om någon kan något om sånt här medans jag väntar
    Tacksam för svar
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2
    Blindtarmen?
  4. 2
    Blindtarmen?
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Så har jag haft. Det var en tarminfektion och tarmväggen hade via infektionen vuxit fast i bukhinnan, därav smärtorna, tarmen rör sig ju.... Först operation för att kolla läget, sen penicillindropp, sen tabletter, och VOILA!! Frisk igen! Eller ja....*S* Säkert inget att oroa sig för. VARFÖR det blev så är det dock ingen som kunde förklara.
  6. 3
    Så har jag haft. Det var en tarminfektion och tarmväggen hade via infektionen vuxit fast i bukhinnan, därav smärtorna, tarmen rör sig ju.... Först operation för att kolla läget, sen penicillindropp, sen tabletter, och VOILA!! Frisk igen! Eller ja....*S* Säkert inget att oroa sig för. VARFÖR det blev så är det dock ingen som kunde förklara.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Men då är hon ju ändå på rätt plats nu, så det kommer att gå bra.
  8. 4
    Men då är hon ju ändå på rätt plats nu, så det kommer att gå bra.
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Idag är jag väl bara värst på alla kategorier. Sorry. Vad konstigt det blir, jag är verkligen ingen martyr, men det bara är så... Eller var så. *S*

    Eller så är jag en martyr och frossar i hur dålig/ensam/fattig/hungrig/duktig jag har varit...*S*

    Välj själva.
  10. 5
    Idag är jag väl bara värst på alla kategorier. Sorry. Vad konstigt det blir, jag är verkligen ingen martyr, men det bara är så... Eller var så. *S*

    Eller så är jag en martyr och frossar i hur dålig/ensam/fattig/hungrig/duktig jag har varit...*S*

    Välj själva.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Omöjligt att ställa diagnos..

    ..men möjliga diagnoser skulle kunna vara ileus (tarmvred), divertikulit, gallbesvär, gynåkommor,njursten med viss avstängning,blindtarmen osv. Hoppas hon mår bättre snart!
  12. 6
    Omöjligt att ställa diagnos.. ..men möjliga diagnoser skulle kunna vara ileus (tarmvred), divertikulit, gallbesvär, gynåkommor,njursten med viss avstängning,blindtarmen osv. Hoppas hon mår bättre snart!
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Jag kan tillägga att hon har en urinblåsecancer sedan 15 år tillbaka som hon går på regelbundna kontrloller för. Kan det ha betydele tror ni +
    Tack för era svar allihop !!!
  14. 7
    Jag kan tillägga att hon har en urinblåsecancer sedan 15 år tillbaka som hon går på regelbundna kontrloller för. Kan det ha betydele tror ni +
    Tack för era svar allihop !!!
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Svårt att säga. Kan vara allt från blindtarmen till inflammation i gallan.
    Jag hade 275 i sänka när jag hade inflammation i gallan och bara lätt feber. Vansinnigt ont iof och jag tror inte avföringen var påverkad.
    Bara lätt feber med blindtarmen med, konstiga smärtor i magen som kom och gick under en dag, jättelös i magen och ont ganska högt upp, i mitten.
  16. 8
    Svårt att säga. Kan vara allt från blindtarmen till inflammation i gallan.
    Jag hade 275 i sänka när jag hade inflammation i gallan och bara lätt feber. Vansinnigt ont iof och jag tror inte avföringen var påverkad.
    Bara lätt feber med blindtarmen med, konstiga smärtor i magen som kom och gick under en dag, jättelös i magen och ont ganska högt upp, i mitten.
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Ja..

    ..det är möjligt. En blåscancer som växer uppåt urinledarna kan ge hydronefros som i sin tur kan ge feber och smärtor. Men det finns massor med olika möjliga orsker till febern och smärtan så det är nog ingen mening med att spekulera egentligen.Hoppas ni får veta snart och att hon mår bättre.
  18. 9
    Ja.. ..det är möjligt. En blåscancer som växer uppåt urinledarna kan ge hydronefros som i sin tur kan ge feber och smärtor. Men det finns massor med olika möjliga orsker till febern och smärtan så det är nog ingen mening med att spekulera egentligen.Hoppas ni får veta snart och att hon mår bättre.

Liknande trådar

  1. sjuk mamma
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 19:09
  2. Mamma-sjuk
    By 26november in forum _0905 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 12:27
  3. mamma e sjuk! :(
    By eva_n m linnea&elin in forum _0505 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 06:46
  4. Min mamma är sjuk!
    By Linda med Jonathan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 16:23
  5. Min mamma är sjuk
    By Mizen_m_IoT in forum _0507 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 19:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar