inskriven
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    inskriven

    igår var jag på inskrivningen. Så nu finns det ingen återvändo Jag fick även tid om två veckor för att göra gynundersökning men hon sa att hon bara skulle känna på livmodern för att bebisen var för liten. Jag är i vecka 10-11 nu och kommer vara i ca v 12-13 då. Det känns som de flesta av er här varit och kollat på bäbisen redan? Då måste ju jag också kunna se Vill så gärna
    Har två underbara döttrar födda 12 jan -07 och 22 juni -08

    min blogg: http://yin.bloggagratis.se/
  2. 1
    inskriven igår var jag på inskrivningen. Så nu finns det ingen återvändo Jag fick även tid om två veckor för att göra gynundersökning men hon sa att hon bara skulle känna på livmodern för att bebisen var för liten. Jag är i vecka 10-11 nu och kommer vara i ca v 12-13 då. Det känns som de flesta av er här varit och kollat på bäbisen redan? Då måste ju jag också kunna se Vill så gärna
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    har bara varit på inskrivningen, inget gyn (det sa aldrig nån något om) och ultraljud först om två veckor.
  4. 2
    har bara varit på inskrivningen, inget gyn (det sa aldrig nån något om) och ultraljud först om två veckor.
  5. Medlem sedan
    Dec 2004
    #3
    Jag var på inskrivning igår och nu är det bara en lång väntan till slutet på mars då det är ultraljud. Förstår inte hur jag ska överleva utan att få veta att det är bra där inne.
  6. 3
    Jag var på inskrivning igår och nu är det bara en lång väntan till slutet på mars då det är ultraljud. Förstår inte hur jag ska överleva utan att få veta att det är bra där inne.
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    oroa dig inte, det är säkert bara bra. Hade de sett några tecken på fel på inskrivningen ahde de säkert skickat dig på ultraljud mycket snabbare.
  8. 4
    oroa dig inte, det är säkert bara bra. Hade de sett några tecken på fel på inskrivningen ahde de säkert skickat dig på ultraljud mycket snabbare.
  9. Fundersam mamma
    #5

    Eeeeh...

    ...hur kan man se tecken på fel enbart genom att sitta mittemot en person och prata?
  10. 5
    Eeeeh... ...hur kan man se tecken på fel enbart genom att sitta mittemot en person och prata?
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Här är en som ännu inte varit på inskrivning. Känns som alla andra fått vara iväg på det. Nåja, min tid kommer omän jag får vänta två veckor till. Har tid den 13/2 och kommer då att vara i 14 veckan.
    Sen blir det ju till att vänta på ul. Först då får man ju veta på riktigt att det finns någon där! Om man inte får göra vul som det verkar som de flesta i den här gruppen fått göra. *avundsjuk* Men , men... den som väntar på nåt gott heter det ju
  12. 6
    Här är en som ännu inte varit på inskrivning. Känns som alla andra fått vara iväg på det. Nåja, min tid kommer omän jag får vänta två veckor till. Har tid den 13/2 och kommer då att vara i 14 veckan.
    Sen blir det ju till att vänta på ul. Först då får man ju veta på riktigt att det finns någon där! Om man inte får göra vul som det verkar som de flesta i den här gruppen fått göra. *avundsjuk* Men , men... den som väntar på nåt gott heter det ju
  13. Augustitrea
    #7
    Jag har inte ens varit på inskrivning än, det är inte förrän på torsdag.
    Gynundersökning gör man väl bara vid första graviditeten? Andra och tredje barnet gör det inte det vid, så är det här iallafall. Men som allt annat så varierar det väl efter vart man bor!
  14. 7
    Jag har inte ens varit på inskrivning än, det är inte förrän på torsdag.
    Gynundersökning gör man väl bara vid första graviditeten? Andra och tredje barnet gör det inte det vid, så är det här iallafall. Men som allt annat så varierar det väl efter vart man bor!
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8

    Ingen gyn.undersökning

    Här gör de ingen gyn.undersökning oavsett vilken graviditet det är. Jag fick dock göra ett tidigt VUL vid min första graviditet men det berodde på att jag blev gravid direkt efter ett missfall utan någon mens emellan och man ville beräkna det exakta datumet.
  16. 8
    Ingen gyn.undersökning Här gör de ingen gyn.undersökning oavsett vilken graviditet det är. Jag fick dock göra ett tidigt VUL vid min första graviditet men det berodde på att jag blev gravid direkt efter ett missfall utan någon mens emellan och man ville beräkna det exakta datumet.
  17. Augustitrea
    #9
    Kan ju vara så, det var rätt längesen jag var gravid första ggn (13 år sen) och mycket kan ju ha ändrats sen dess.
  18. 9
    Kan ju vara så, det var rätt längesen jag var gravid första ggn (13 år sen) och mycket kan ju ha ändrats sen dess.
  19. Medlem sedan
    Apr 2007
    #10

    Säkert vanligt förut

    Det var säkert vanligt förut att man gjorde gyn.undersökning. I de flesta gravidböcker jag har som är från 80- och 90-talet står det att läkaren gör en gyn.undersökning för att känna storleken på livmodern.
  20. 10
    Säkert vanligt förut Det var säkert vanligt förut att man gjorde gyn.undersökning. I de flesta gravidböcker jag har som är från 80- och 90-talet står det att läkaren gör en gyn.undersökning för att känna storleken på livmodern.
  21. Medlem sedan
    May 2006
    #11
    Här har vi då inte fått se någon bebis än. Har inte varit på inskrivningen ens. Med Leia var jag på ultraljudet i v.20, verkar som att många får göra det mycket mycket tidigare än så!..
    Nåväl. Den som väntar på något gott...
  22. 11
    Här har vi då inte fått se någon bebis än. Har inte varit på inskrivningen ens. Med Leia var jag på ultraljudet i v.20, verkar som att många får göra det mycket mycket tidigare än så!..
    Nåväl. Den som väntar på något gott...
  23. Augustitrea
    #12
    Hehe ja tänk va kul det är o kolla i böcker från 80 o 90 talet, det känns ju inte så längesen men jösses vad en del grejor har förändrts :-)
  24. 12
    Hehe ja tänk va kul det är o kolla i böcker från 80 o 90 talet, det känns ju inte så längesen men jösses vad en del grejor har förändrts :-)
  25. Medlem sedan
    Dec 2007
    #13
    de tar ju blodtryck och blodvärde och sånt. Det gjorde de iaf på mig.
  26. 13
    de tar ju blodtryck och blodvärde och sånt. Det gjorde de iaf på mig.
  27. Medlem sedan
    Dec 2007
    #14
    jag har en som mamma hittade hos sig som är från 1965! den är helt vansinnigt kul! Bland annat kan jag meddela att "en snaps då och då och lite vin till maten gör ingen skada" och "har du svårt att sluta röka så försök begränsa dig till 5-6 cigaretter om dan". Vidare bör vi alla för att kunna sköta vår personliga hygien genast införskaffa en bidé! (ska ringa till min hyresvärd om det DIREKT HIHI) Det är tydligen av orehörd vikt att tvätta sig efter VARJE toalett besök (i bidén då, kul så många gånger som jag springer på toa) och sen gärna pudra med lite talkpuder!
    Tänk också på att det är viktigt att man upprätthåller sitt utseende i möjligaste mån, t.ex tvätta håret ofta och ha snygga accesoarer!
    Allt enligt denna 60-tals bok alltså.
    Hela kapitlet avslutas med "Det var allt för denna gången, glad går den blivande modern iväg mot hushållet, arbetet och väntan"

    AMEN
  28. 14
    jag har en som mamma hittade hos sig som är från 1965! den är helt vansinnigt kul! Bland annat kan jag meddela att "en snaps då och då och lite vin till maten gör ingen skada" och "har du svårt att sluta röka så försök begränsa dig till 5-6 cigaretter om dan". Vidare bör vi alla för att kunna sköta vår personliga hygien genast införskaffa en bidé! (ska ringa till min hyresvärd om det DIREKT HIHI) Det är tydligen av orehörd vikt att tvätta sig efter VARJE toalett besök (i bidén då, kul så många gånger som jag springer på toa) och sen gärna pudra med lite talkpuder!
    Tänk också på att det är viktigt att man upprätthåller sitt utseende i möjligaste mån, t.ex tvätta håret ofta och ha snygga accesoarer!
    Allt enligt denna 60-tals bok alltså.
    Hela kapitlet avslutas med "Det var allt för denna gången, glad går den blivande modern iväg mot hushållet, arbetet och väntan"

    AMEN
  29. prid
    #15
    ha ha vilken rolig bok! Ska genast hem och ta mig en sup samt talka mig i underlivet !
  30. 15
    ha ha vilken rolig bok! Ska genast hem och ta mig en sup samt talka mig i underlivet !
  31. prid
    #16
    Om du ska träffa BM innan ditt UL kanske hon kan lyssna på hjärtljuden. Då får du iallafall en liten indikation på hur det står till.
  32. 16
    Om du ska träffa BM innan ditt UL kanske hon kan lyssna på hjärtljuden. Då får du iallafall en liten indikation på hur det står till.
  33. prid
    #17
    VUL får man nog bara om man har haft problem med blödningar eller om det är svårt att datera graviditeten. Och om man får göra UL i v12 beror väl på rutinerna där man bor och till viss del ens ålder. Äldre mammor blir ofta erbjudna NUPP eller KUB tex.
  34. 17
    VUL får man nog bara om man har haft problem med blödningar eller om det är svårt att datera graviditeten. Och om man får göra UL i v12 beror väl på rutinerna där man bor och till viss del ens ålder. Äldre mammor blir ofta erbjudna NUPP eller KUB tex.
  35. Fundersam mamma
    #18

    Men det betyder inte...

    ...att embryot/fostret lever bara för att de kontrollerar blodtryck, blodvärde etc.
  36. 18
    Men det betyder inte... ...att embryot/fostret lever bara för att de kontrollerar blodtryck, blodvärde etc.
  37. Augustitrea
    #19
    Haha vad kul! Tror jag ska följa de rekommendationerna genast jag med, lite talk här och där och en sup! *fniss* (skojja bara)
    Fast den hemska sanningen är, att jag har en Lennart Nilsson bok "Ett barn blir till" från 1995 och där står oxå några såna husmodersgrejor.. huua mig! 1995 är ju inte ens längesen!
  38. 19
    Haha vad kul! Tror jag ska följa de rekommendationerna genast jag med, lite talk här och där och en sup! *fniss* (skojja bara)
    Fast den hemska sanningen är, att jag har en Lennart Nilsson bok "Ett barn blir till" från 1995 och där står oxå några såna husmodersgrejor.. huua mig! 1995 är ju inte ens längesen!
  39. Medlem sedan
    Dec 2007
    #20
    Ja det är bara att talka på, och jag kan ta upp min vattenpipa från källaren igen, bara ajg begränsar mig till 5-6 gånger om dan. najs Seriöst, jag saknar verkligen att röka den ibland! Men vad gör man inte för sina barn!

    jag tror jag har samma bok, fast 1965 års upplaga. de kanske bara har missat i revideringen? det känns som 1965 är lite mer förlåtna för att skrivna galna grejer, 1995 är ju inte sååå länge sen...
    Men det är vansinnigt fina bilder i den! Om det nu är samma som jag har. Men den heter Ett barn blir till har jag bestämt för mig.
  40. 20
    Ja det är bara att talka på, och jag kan ta upp min vattenpipa från källaren igen, bara ajg begränsar mig till 5-6 gånger om dan. najs Seriöst, jag saknar verkligen att röka den ibland! Men vad gör man inte för sina barn!

    jag tror jag har samma bok, fast 1965 års upplaga. de kanske bara har missat i revideringen? det känns som 1965 är lite mer förlåtna för att skrivna galna grejer, 1995 är ju inte sååå länge sen...
    Men det är vansinnigt fina bilder i den! Om det nu är samma som jag har. Men den heter Ett barn blir till har jag bestämt för mig.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. inskriven
    By Black Lady in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 00:19
  2. Inskriven!
    By Augustitrea in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 14:26
  3. Inskriven
    By Crista m två in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 22:53
  4. Nu är jag inskriven...
    By millimin in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 13:40
  5. Inskriven!
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 17:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar