ny gammal
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    ny gammal

    hejsan
    har varit inne på den här siten lite till o från, men nu när jag har plussat så ska jag nog stanna ett tag
    plussade förra måndagen, inte alls planerat då jag trott jag haft spiral, men ack så välkommet.
    Spiralen vet vi inte var den här, den är dock inte i livmodern.
    så nu ligger det ett litet frö där istället.

    har två barn sedan tidigare, 98 och 01, även en bonus som är född 02.
  2. 1
    ny gammal hejsan
    har varit inne på den här siten lite till o från, men nu när jag har plussat så ska jag nog stanna ett tag
    plussade förra måndagen, inte alls planerat då jag trott jag haft spiral, men ack så välkommet.
    Spiralen vet vi inte var den här, den är dock inte i livmodern.
    så nu ligger det ett litet frö där istället.

    har två barn sedan tidigare, 98 och 01, även en bonus som är född 02.
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Välkommen!

    Grattis till plusset! Men jag måste fråga... vart i hela friden är spiralen då? Har dom någon aning?
  4. 2
    Välkommen!

    Grattis till plusset! Men jag måste fråga... vart i hela friden är spiralen då? Har dom någon aning?
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    nope, dom har ingen aning. har gjort röntgen och dom hittar den inte. det dom gav mig som förklaring var att antingen att den fastnat på tampongen någon gång, vilket jag ser som osannolikt. eller att den har åkt ut med en kraftig menstruation med mycket koagulerat blod.

    jag vet dock att jag hade väldigt ont under en mens och inte fick in en tampong, men senare den dagen krampade min mage ordentligt och då började jag störtblöda. dom tror att det var då den åkte ut men jag har trott i min enfald att man känner om den åker ut. men tydligen inte.
  6. 3
    nope, dom har ingen aning. har gjort röntgen och dom hittar den inte. det dom gav mig som förklaring var att antingen att den fastnat på tampongen någon gång, vilket jag ser som osannolikt. eller att den har åkt ut med en kraftig menstruation med mycket koagulerat blod.

    jag vet dock att jag hade väldigt ont under en mens och inte fick in en tampong, men senare den dagen krampade min mage ordentligt och då började jag störtblöda. dom tror att det var då den åkte ut men jag har trott i min enfald att man känner om den åker ut. men tydligen inte.
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Men va märkligt! Verkligen...
    Men jag har hört (har aldrig haft spiral själv) att det gör ont som satan när den sätts in men att det inte känns att ta ut den... Så kanske har den åkt ut då, som dom säger...
    Väldigt märkligt är det i alla fall.
  8. 4
    Men va märkligt! Verkligen...
    Men jag har hört (har aldrig haft spiral själv) att det gör ont som satan när den sätts in men att det inte känns att ta ut den... Så kanske har den åkt ut då, som dom säger...
    Väldigt märkligt är det i alla fall.
  9. spugg
    #5

    tamponger och spiraler

    är ett mycket omdiskuterat område på olika forum på nätet. Jag har haft två stycken levonovaspiraler, plockat ut båda för att kunna bli gravid. Men båda gångerna jag satt in spiralerna så har de på mitt MVC sagt att jag absolut inte får använda tampong om jag skulle fortsätta få mens. När jag frågar dem varför har de sagt att det är för att risken finns att trådarna fastnar och man tar ut spiralen när man tar ut tampongen.

    Men som sagt det där är mycket omdiskuterat på nätet och många MVC säger att det inte är några som helst problem.

    När jag plockat ut spiralerna så har jag inte kännt speciellt mycket alls. Ett litet sug i magen men det tror jag mest beror på att jag vetat vad som skulle hända. Hade jag inte varit förberedd på det hade jag inte kännt något alls.

    Och det där med att det ska göra ont som sjutton att sätta in dem är också individuellt. Jag har knappt känt det alls. När de nyper tag i livmodertappen så känns det men inte sen när de gjort själva insättningen. Har tagit två alvedon innan bara och sen har det inte varit några problem.

    Ville bara få det sagt. Det är ju inte första gången en spiral försvunnit spårlöst och det viktigaste är ju faktikst att den är borta när du nu säger att barnet är välkommet. Inte kul att ha den kvar i livmodern och vara gravid, mycket oro i det även om det för det allra mesta går jättebra det med.

    Grattis till barnet och hoppas att du ska trivas hos oss. Verkligen en liten mirakelbebis som kommer till er i september
  10. 5
    tamponger och spiraler är ett mycket omdiskuterat område på olika forum på nätet. Jag har haft två stycken levonovaspiraler, plockat ut båda för att kunna bli gravid. Men båda gångerna jag satt in spiralerna så har de på mitt MVC sagt att jag absolut inte får använda tampong om jag skulle fortsätta få mens. När jag frågar dem varför har de sagt att det är för att risken finns att trådarna fastnar och man tar ut spiralen när man tar ut tampongen.

    Men som sagt det där är mycket omdiskuterat på nätet och många MVC säger att det inte är några som helst problem.

    När jag plockat ut spiralerna så har jag inte kännt speciellt mycket alls. Ett litet sug i magen men det tror jag mest beror på att jag vetat vad som skulle hända. Hade jag inte varit förberedd på det hade jag inte kännt något alls.

    Och det där med att det ska göra ont som sjutton att sätta in dem är också individuellt. Jag har knappt känt det alls. När de nyper tag i livmodertappen så känns det men inte sen när de gjort själva insättningen. Har tagit två alvedon innan bara och sen har det inte varit några problem.

    Ville bara få det sagt. Det är ju inte första gången en spiral försvunnit spårlöst och det viktigaste är ju faktikst att den är borta när du nu säger att barnet är välkommet. Inte kul att ha den kvar i livmodern och vara gravid, mycket oro i det även om det för det allra mesta går jättebra det med.

    Grattis till barnet och hoppas att du ska trivas hos oss. Verkligen en liten mirakelbebis som kommer till er i september
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6
    tack... ja, det blir ett litet mirakel. Jag har velat hela tiden men min sambo har inte varit så positivt. han har däremot aldrig varit imot det sedan vi fått det positiva beskedet. jag har aldrig tidigare hört att man inte får använda tampong pga att trådarna kan fastna. jag fick ta bort min förra spiral under narkos pga att det gjorde så ont. men det är ju som du säger,, induviduellt.
  12. 6
    tack... ja, det blir ett litet mirakel. Jag har velat hela tiden men min sambo har inte varit så positivt. han har däremot aldrig varit imot det sedan vi fått det positiva beskedet. jag har aldrig tidigare hört att man inte får använda tampong pga att trådarna kan fastna. jag fick ta bort min förra spiral under narkos pga att det gjorde så ont. men det är ju som du säger,, induviduellt.

Liknande trådar

  1. På tal om gammal då...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 08:44
  2. Hur gammal är man
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 10:29
  3. Ny, men gammal......
    By rene in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 15:49
  4. Ny men gammal
    By mammatillm in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 20:20
  5. När F*n bli gammal...
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 23:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar