Innehåll i skötväska?
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Innehåll i skötväska?

    Hej!

    Vi tänkte ta en vanlig väska och använda som skötväska.
    Nu undrar jag vad dom man köper brukar innehålla.
    Visst är det någon slags tunn bädd som man kan rulla ut och ha under bäbisen?

    Vad har man mer i skötväskan, alltså i skötväg.
    Salvor, engångstvättdukar?

    /mia_da
  2. 1
    Innehåll i skötväska? Hej!

    Vi tänkte ta en vanlig väska och använda som skötväska.
    Nu undrar jag vad dom man köper brukar innehålla.
    Visst är det någon slags tunn bädd som man kan rulla ut och ha under bäbisen?

    Vad har man mer i skötväskan, alltså i skötväg.
    Salvor, engångstvättdukar?

    /mia_da
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2

    Hittade själv denna listan

    men ni kanske har fler smarta tips?

    Från Growing people

    Skötväska
    När du börjar gå ut med ditt barn behöver du ha med dig blöjor, klädombyte, leksaker.....

    Skötväskan ska vara både smart och funktionell. Välj gärna en som kan hängas på ryggen så att du kan bära väskan och din baby samtidigt.

    Väskan ska vara gjord i ett tåligt material och ha plats för både nappflaska och vattenflaska. Inne i väskan ska det finnas fack med dragkedja för nappar, nycklar, och pengar. Den ska vara rymlig med plats för extra kläder och skötmatta.

    Använd vår lista som en grund!

    Blöjor
    Mjukt hushållspapper
    Fuktade engångstvättlappar i en plastpåse
    Salva eller kräm
    Plastpåse för använda blöjor
    Extra kläder
    Nappar eller "snutte"
    Leksaker
    För mamma

    Amningsinlägg
    För de lite äldre barnen

    Mat: vällingpulver, frukt, liten sked
    Vällingflaska
    Vatten att dricka
  4. 2
    Hittade själv denna listan men ni kanske har fler smarta tips?

    Från Growing people

    Skötväska
    När du börjar gå ut med ditt barn behöver du ha med dig blöjor, klädombyte, leksaker.....

    Skötväskan ska vara både smart och funktionell. Välj gärna en som kan hängas på ryggen så att du kan bära väskan och din baby samtidigt.

    Väskan ska vara gjord i ett tåligt material och ha plats för både nappflaska och vattenflaska. Inne i väskan ska det finnas fack med dragkedja för nappar, nycklar, och pengar. Den ska vara rymlig med plats för extra kläder och skötmatta.

    Använd vår lista som en grund!

    Blöjor
    Mjukt hushållspapper
    Fuktade engångstvättlappar i en plastpåse
    Salva eller kräm
    Plastpåse för använda blöjor
    Extra kläder
    Nappar eller "snutte"
    Leksaker
    För mamma

    Amningsinlägg
    För de lite äldre barnen

    Mat: vällingpulver, frukt, liten sked
    Vällingflaska
    Vatten att dricka
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    I början har man med sig allt man behöver för en mindre utlandssemester . Bebis kräks och bajsar på allting och man kan behöva byta både på sig själv och ungen ett par gånger om man har otur. Men sen när man blivit lite mer härdad () så brukar jag ha med mig:

    *blöjor, 4-5 stycken
    *våtservetter
    *handduk att lägga under bebis vid byten
    *ombyte till bebis
    *något ätbart/drickbart till mamma om man ammar, för man kan verkligen bli paniktörstig/hungrig då
    *smörgåsrån och vattenflaska när bebis börjat med sånt och/eller matburk/välling
    *en t-shirt till mamma, bra att ha om man blir totalt nerspydd...

    Resten har jag klarat mig utan.
  6. 3
    I början har man med sig allt man behöver för en mindre utlandssemester . Bebis kräks och bajsar på allting och man kan behöva byta både på sig själv och ungen ett par gånger om man har otur. Men sen när man blivit lite mer härdad () så brukar jag ha med mig:

    *blöjor, 4-5 stycken
    *våtservetter
    *handduk att lägga under bebis vid byten
    *ombyte till bebis
    *något ätbart/drickbart till mamma om man ammar, för man kan verkligen bli paniktörstig/hungrig då
    *smörgåsrån och vattenflaska när bebis börjat med sånt och/eller matburk/välling
    *en t-shirt till mamma, bra att ha om man blir totalt nerspydd...

    Resten har jag klarat mig utan.
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Ser ut som min lista, förutom att vi hade med oss ersättning, nappflaska och termos med varmt vatten.

    Vi hade också med oss en sked till barnmaten när dottern började käka burkmat/välling.
  8. 4
    Ser ut som min lista, förutom att vi hade med oss ersättning, nappflaska och termos med varmt vatten.

    Vi hade också med oss en sked till barnmaten när dottern började käka burkmat/välling.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Hihi!!!

    Jag brukar ta med en blöja i ena jackfickan och några wipeesar i en avlagd medicinburk av plast i den andra. Det brukar jag klara mej långt på.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  10. 5
    Hihi!!! Jag brukar ta med en blöja i ena jackfickan och några wipeesar i en avlagd medicinburk av plast i den andra. Det brukar jag klara mej långt på.
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    Vilket barn?

    Alltså vilket barn i ordningen?! Med första barnet packade jag som till en charterresa ungefär, typ så mycket prylar att det hade känts naturligt att även slänga ner en kaffebryggare, just in case liksom D

    När bebis är pytte har jag:
    *skötdyna
    *tork-och kräkstrasor (2 st). Här i Dk använder man tygblöjor till det
    * blöjor
    *tvättservietter
    *plastpåsar till använda blöjor
    * ett extra ombyte till bebis (mina har inte varit kräkbebisar, om man har en sådan behöver man troligtvis fler ombyten)
    * nappar
    + amningsinlägg och en extra binda precis i början
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  12. 6
    Vilket barn? Alltså vilket barn i ordningen?! Med första barnet packade jag som till en charterresa ungefär, typ så mycket prylar att det hade känts naturligt att även slänga ner en kaffebryggare, just in case liksom D

    När bebis är pytte har jag:
    *skötdyna
    *tork-och kräkstrasor (2 st). Här i Dk använder man tygblöjor till det
    * blöjor
    *tvättservietter
    *plastpåsar till använda blöjor
    * ett extra ombyte till bebis (mina har inte varit kräkbebisar, om man har en sådan behöver man troligtvis fler ombyten)
    * nappar
    + amningsinlägg och en extra binda precis i början
  13. Medlem sedan
    Sep 2007
    #7
    Här är en som är rutinerad!

    Själv har jag alltid ett mindre överlevnadskit med mig till bara mig själv så vill inte ens tänka på hur mycket jag kan få med mig till en bebis oxå!
  14. 7
    Här är en som är rutinerad!

    Själv har jag alltid ett mindre överlevnadskit med mig till bara mig själv så vill inte ens tänka på hur mycket jag kan få med mig till en bebis oxå!
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Skötbädd (finns ihopvikbara liggunderlag som funkar superbra!)
    Blöjor
    Ombyte till bebis
    Våtservetter eller blöta papperstvättlappar i en plastpåse (miljövänligare!)
    Handduk att lägga på skötbädden
    T-shirt till den vuxne (kräksolyckor)
    Plastpåsar (hundbajspåsar) att lägga använd blöja i, det r ju inte alltid man har soptunna till hands, och är man tex hemma hos nån är det schysstare att kapsla in "doften".

    hm, det var nog vad jag tycker är nödvändigt..
  16. 8
    Skötbädd (finns ihopvikbara liggunderlag som funkar superbra!)
    Blöjor
    Ombyte till bebis
    Våtservetter eller blöta papperstvättlappar i en plastpåse (miljövänligare!)
    Handduk att lägga på skötbädden
    T-shirt till den vuxne (kräksolyckor)
    Plastpåsar (hundbajspåsar) att lägga använd blöja i, det r ju inte alltid man har soptunna till hands, och är man tex hemma hos nån är det schysstare att kapsla in "doften".

    hm, det var nog vad jag tycker är nödvändigt..
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Haha, nej jag fattade aldrig vad folk egentligen har i sina fullsmockade skötväskor! Själv hade jag ingen väska alls. En napp i jackfickan och en blöja+ några våtservetter i fotändan på vagnen - klaaart! Ammar man så behöver man ju inte släpa runt på matburkar/flaskor/pulver.

    Såna där små skötbäddar man rullar ut finns att få gratis från blöjföretagen, du lär nog få sådant skickat till dig...
  18. 9
    Haha, nej jag fattade aldrig vad folk egentligen har i sina fullsmockade skötväskor! Själv hade jag ingen väska alls. En napp i jackfickan och en blöja+ några våtservetter i fotändan på vagnen - klaaart! Ammar man så behöver man ju inte släpa runt på matburkar/flaskor/pulver.

    Såna där små skötbäddar man rullar ut finns att få gratis från blöjföretagen, du lär nog få sådant skickat till dig...

Liknande trådar

  1. hjälp med innehåll?
    By umami in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-28, 14:59
  2. fiskdamms innehåll
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 21:03
  3. Innehåll
    By Eliza62 in forum Kärlek & relationer
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 17:05
  4. Babybag-innehåll?!
    By Miia m kidzen in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 00:44
  5. Rim och innehåll i julkorg?
    By Johannah in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 09:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar