Kissnödig?
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Kissnödig?

    Har en lite konstig fråga, men tänkte att nån kanske kände igen det. Viggo har börjat gå och dra i blöjan mellan benen ibbland. Han liksom stannar upp och så drar han lite och sen går han vidare. Ser ut som större barn gör när de är kissnödiga. Kan det vara så att han pinkar när han gör så? Har aldrig lyckats lista ut när han kissar annars men jag tänkte att om det är det han gör så kanske det skulle gå att börja potträna honom snart? Han bajsar ju jätteregelbundet, tidigt på morgonen just efter ha klivit upp och sen kl 15, i stort sett varje dag... Fast det kanske är dålig timing just nu när han ska få syskon och så småningom eget rum och ny säng och sånt... Bara funderade på det... Eller kanske det bara kliar eller nåt? Har tänkt att kanske blöjan är full när han gör så men det är den inte heller...

    Jaja, bara funderar lite här hemma. Undviker att packa bb-väska som jag lovade sambon att göra när han och viggo veckohandlar (jag är inte betrodd med att åka och handla längre... ). Jag får packångest. Har ni som faktiskt hann packa en väska några bra tips på saker som är bra att ha, utöver de vanliga grejorna då... Känner inte alls för att packa *surar lite*
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  2. 1
    Kissnödig? Har en lite konstig fråga, men tänkte att nån kanske kände igen det. Viggo har börjat gå och dra i blöjan mellan benen ibbland. Han liksom stannar upp och så drar han lite och sen går han vidare. Ser ut som större barn gör när de är kissnödiga. Kan det vara så att han pinkar när han gör så? Har aldrig lyckats lista ut när han kissar annars men jag tänkte att om det är det han gör så kanske det skulle gå att börja potträna honom snart? Han bajsar ju jätteregelbundet, tidigt på morgonen just efter ha klivit upp och sen kl 15, i stort sett varje dag... Fast det kanske är dålig timing just nu när han ska få syskon och så småningom eget rum och ny säng och sånt... Bara funderade på det... Eller kanske det bara kliar eller nåt? Har tänkt att kanske blöjan är full när han gör så men det är den inte heller...

    Jaja, bara funderar lite här hemma. Undviker att packa bb-väska som jag lovade sambon att göra när han och viggo veckohandlar (jag är inte betrodd med att åka och handla längre... ). Jag får packångest. Har ni som faktiskt hann packa en väska några bra tips på saker som är bra att ha, utöver de vanliga grejorna då... Känner inte alls för att packa *surar lite*
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2
    Kan säkert va så att han kissar när han gör så. Han kanske börjar tycka att blöjan är lite obehaglig o hellre hade gått utan. Testa o se vad som händer vettja...

    Bb-väskan ja, hade oxå svår packångest. Men mest för att jag var övertygad om att det aldrig skulle komma ut nån bebis så varför skulle ja packa den där jäkla väskan..?
    Det som jag inte skulle vilja glömma är:
    - videokameran (filma så nära efter hon kommit ut som möjligt, det är guld värt att se sen i efterhand)
    - Godis o nån god dricka. Jag kunde inte dricka kolsyra så för mig var MER perfekt. Ihop m marabou o tuttifruttitablettaskar (shit va långt ord)
    - Morgonrock o tofflor.
    - Myskläder, man vill ju inte sitta i förlossningsklänningen men kanske inte ta på sig jeans o skjorta heller, så nånstans där emellan.
    - Kanske vill ni ha nån speciell musik under förlossning...

    Nu kommer jag inte på nå mer, jag har liksom kopplat bort det där eftersom jag inte är gravid.

    Lycka till.
  4. 2
    Kan säkert va så att han kissar när han gör så. Han kanske börjar tycka att blöjan är lite obehaglig o hellre hade gått utan. Testa o se vad som händer vettja...

    Bb-väskan ja, hade oxå svår packångest. Men mest för att jag var övertygad om att det aldrig skulle komma ut nån bebis så varför skulle ja packa den där jäkla väskan..?
    Det som jag inte skulle vilja glömma är:
    - videokameran (filma så nära efter hon kommit ut som möjligt, det är guld värt att se sen i efterhand)
    - Godis o nån god dricka. Jag kunde inte dricka kolsyra så för mig var MER perfekt. Ihop m marabou o tuttifruttitablettaskar (shit va långt ord)
    - Morgonrock o tofflor.
    - Myskläder, man vill ju inte sitta i förlossningsklänningen men kanske inte ta på sig jeans o skjorta heller, så nånstans där emellan.
    - Kanske vill ni ha nån speciell musik under förlossning...

    Nu kommer jag inte på nå mer, jag har liksom kopplat bort det där eftersom jag inte är gravid.

    Lycka till.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    BB-väska. *funderar* Jaghade en stor 1-års burk med barnmat + en god fruktpuré och det var guld! Blev så hungrig vid ett läga och trots att klockan var mitt i natten kunde jag få varm "riktig" men lättsmält mat.

    Annars är kamera ju det som man bara måste ha, gärna med stativ så att den kan filma i bakgrunden - ni kan ju redigera allt senare. Min A var så finkänslig och stängde av i något läge men sen blev den ju inte påsatt igen och jag skulle vilja ha _allt_ på film.

    Tofflor som man kan ta på utan att använda händerna och hårsnoddar om du har långt hår. På vårt BB var det även bra med en extra kudde för de hade bara en kudde per säng och man kan ju behöva kunna bulla upp båda här och där.

    Tja, det är vad jag kan lägga til så här på rak arm. Jo, papper o penna för man kan ju vilja notera allehanda tankar och händelser.
  6. 3
    BB-väska. *funderar* Jaghade en stor 1-års burk med barnmat + en god fruktpuré och det var guld! Blev så hungrig vid ett läga och trots att klockan var mitt i natten kunde jag få varm "riktig" men lättsmält mat.

    Annars är kamera ju det som man bara måste ha, gärna med stativ så att den kan filma i bakgrunden - ni kan ju redigera allt senare. Min A var så finkänslig och stängde av i något läge men sen blev den ju inte påsatt igen och jag skulle vilja ha _allt_ på film.

    Tofflor som man kan ta på utan att använda händerna och hårsnoddar om du har långt hår. På vårt BB var det även bra med en extra kudde för de hade bara en kudde per säng och man kan ju behöva kunna bulla upp båda här och där.

    Tja, det är vad jag kan lägga til så här på rak arm. Jo, papper o penna för man kan ju vilja notera allehanda tankar och händelser.
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4
    oj, jag minns knappt vad jag hade i BB-väskan. Jo en kexchoklad som jag inte fick äta, fast jag var så sugen när jag kom ifrån uppvaket kl 22 och inte hade ätit nåt sen kl 7 på morronen
    Och så hade vi med oss det obligatoriska och så livsviktiga telefonkortet.... och det kom hem igen lika orört... (tror nog att J kan sälja det billigt till din sambo om intresse fins ) (man kan undra vilket decenie rekommendationslistorna kommer ifrån, jag såg inte ens till en telefonautomat någonstans...)
  8. 4
    oj, jag minns knappt vad jag hade i BB-väskan. Jo en kexchoklad som jag inte fick äta, fast jag var så sugen när jag kom ifrån uppvaket kl 22 och inte hade ätit nåt sen kl 7 på morronen
    Och så hade vi med oss det obligatoriska och så livsviktiga telefonkortet.... och det kom hem igen lika orört... (tror nog att J kan sälja det billigt till din sambo om intresse fins ) (man kan undra vilket decenie rekommendationslistorna kommer ifrån, jag såg inte ens till en telefonautomat någonstans...)

Liknande trådar

  1. kissnödig...............
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 19:13
  2. kissnödig ?
    By anna med emma in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 11:30
  3. Kissnödig vid UL?
    By Lima in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 08:37
  4. Kissnödig?
    By ango in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 15:13
  5. Kissnödig!
    By -ASA- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 19:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar