Fyller jämnt....
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Fyller jämnt....

    Jag fyller 30 om nästan precis en månad och måste försöka komma på någonting att bjuda på. Då ekonomin inte är det bästa då jag studerar och min man har startat eget så måste det bli en budget fest.

    Det jag nu funderar på är om man kan servera chili con carne, gjord på lök, köttfärs, krossade tomater, paprika, chili + andra kryddor, till detta servera ris och ett gott nybakat bröd, ost och sallad. Kaffe och tårta (ev. kladdkaka eller liknade) till efterrätt. Vad tror ni skulle detta funka.

    Mat måste jag bjuda på då många måste åka 25 mil för att komma hit. Det blir ca 50 personer som kommer så detta känns som ett relativt billigt alternativ. Så vad säger ni, funkar detta? Eller har ni något annat förslag? Sedan en annan fråga, vilken dryck tycker ni att jag ska ha, vin, öl, dricka (till de yngre), annat? Vill gärna ha lite vin och öl då det sällan vi alla kan träffas samtidigt, så jag tar gärna den kostnaden.
  2. 1
    Fyller jämnt.... Jag fyller 30 om nästan precis en månad och måste försöka komma på någonting att bjuda på. Då ekonomin inte är det bästa då jag studerar och min man har startat eget så måste det bli en budget fest.

    Det jag nu funderar på är om man kan servera chili con carne, gjord på lök, köttfärs, krossade tomater, paprika, chili + andra kryddor, till detta servera ris och ett gott nybakat bröd, ost och sallad. Kaffe och tårta (ev. kladdkaka eller liknade) till efterrätt. Vad tror ni skulle detta funka.

    Mat måste jag bjuda på då många måste åka 25 mil för att komma hit. Det blir ca 50 personer som kommer så detta känns som ett relativt billigt alternativ. Så vad säger ni, funkar detta? Eller har ni något annat förslag? Sedan en annan fråga, vilken dryck tycker ni att jag ska ha, vin, öl, dricka (till de yngre), annat? Vill gärna ha lite vin och öl då det sällan vi alla kan träffas samtidigt, så jag tar gärna den kostnaden.