Favoritlåt?
_0207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Favoritlåt?

    Har era godingar någon favoritlåt? Som de dessutom kan texten till?

    Thildes absoluta favorit är Linda Bengtzings "Jag ljuger så bra" - den kan hon utantill och den har varit favorit sen det året den var med i melodifestivalen. Det är så gulligt att höra när hon sjunger den. Vissa meningar har hon inte hört riktigt vad Linda sjunger som tex:

    "Se en skräckel och sen..." istället för "Se en skräckfilm och sen..."

    Andra favoriter hon gärna sjunger med i refrängen är:
    Måns "Cara Mia"
    "Hearts on fire" med Hammerfall
    Sh-boom med The Chords (bilar soundtracket)
    Life is a Hightway med Rascal Flattts (oxo bilar)

    *kram från mig*
    -Izindra & "lillebror" 2010-10-03-
  2. 1
    Favoritlåt? Har era godingar någon favoritlåt? Som de dessutom kan texten till?

    Thildes absoluta favorit är Linda Bengtzings "Jag ljuger så bra" - den kan hon utantill och den har varit favorit sen det året den var med i melodifestivalen. Det är så gulligt att höra när hon sjunger den. Vissa meningar har hon inte hört riktigt vad Linda sjunger som tex:

    "Se en skräckel och sen..." istället för "Se en skräckfilm och sen..."

    Andra favoriter hon gärna sjunger med i refrängen är:
    Måns "Cara Mia"
    "Hearts on fire" med Hammerfall
    Sh-boom med The Chords (bilar soundtracket)
    Life is a Hightway med Rascal Flattts (oxo bilar)

    *kram från mig*
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Poppigt värre

    Här finns många favoriter och många låtar hon kan refrängen till men inte själva verserna.
    Bland favoriterna är Nannes samtliga låtar och där är hon duktig på hela texterna.

    Cara Mia (som för övrigt är lillebrors stora favorit. Han diggar den så pass mycket att han har en skiva med bara den på 26 ggr!!! Han ville bara att vi skulle spela den om och om igen när den var slut och en annan låt började och vi hade ingen lust att byta låt hela tiden så då fick det bli en cd med bara den 26 ggr istället )

    Sen har Linn även många utländska låtar bland favoriterna också och hon sjunger gärna refrängerna som sagt och det låter så roligt när det är engelska för det blir ju verkligen som det låter.
    Alltid när hon hör en låt på radion som hon gillar men inte har så säger hon att den här låten vill jag ha...sen fixar pappa dem.
    Kul när de utvecklar sin egen musiksmak.
  4. 2
    Poppigt värre Här finns många favoriter och många låtar hon kan refrängen till men inte själva verserna.
    Bland favoriterna är Nannes samtliga låtar och där är hon duktig på hela texterna.

    Cara Mia (som för övrigt är lillebrors stora favorit. Han diggar den så pass mycket att han har en skiva med bara den på 26 ggr!!! Han ville bara att vi skulle spela den om och om igen när den var slut och en annan låt började och vi hade ingen lust att byta låt hela tiden så då fick det bli en cd med bara den 26 ggr istället )

    Sen har Linn även många utländska låtar bland favoriterna också och hon sjunger gärna refrängerna som sagt och det låter så roligt när det är engelska för det blir ju verkligen som det låter.
    Alltid när hon hör en låt på radion som hon gillar men inte har så säger hon att den här låten vill jag ha...sen fixar pappa dem.
    Kul när de utvecklar sin egen musiksmak.
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Nja...Hon har väl inte insett det fantastiska i "vuxenmusiken" än men det finns en som hon nynnar lite på och det är Magnus Ugglas "Pärlor åt svin".
    Tror det kan komma snart, det där med sånger men då hon varit sen med talet så är sången inte heller högt prioriterad, inte förrän nu som hon egentligen börjat sjunga och då barnsånger.

    Det låter ju för härligt när dom sjunger! Skulle gärna ge en tia för att höra T sjunga lite Bengtzing.
  6. 3
    Nja...Hon har väl inte insett det fantastiska i "vuxenmusiken" än men det finns en som hon nynnar lite på och det är Magnus Ugglas "Pärlor åt svin".
    Tror det kan komma snart, det där med sånger men då hon varit sen med talet så är sången inte heller högt prioriterad, inte förrän nu som hon egentligen börjat sjunga och då barnsånger.

    Det låter ju för härligt när dom sjunger! Skulle gärna ge en tia för att höra T sjunga lite Bengtzing.
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Ida sjunger gärna, men det är mest sånger som de sjunger på dagis. De har en blind tjej som jobbar på förskolan med att berätta sager och skriva sånger till deras tema som de jobbar med. Hon är verkligen jätteduktig och spelar och sjunger med alla barnen.

    Jag tror inte det finns en unge i närheten som inte har lekt "Lena" med en låtsasgitarr i knät, sittande på en pall med benen i kors, och säger "Är ni med nu då?

    Men pop-musik är inte Idas grej. Antagligen för att det inte är vår heller, så hon hör inte så mycket hemma. Lite U2 och Kent är knappast sånt som lockar henne.
    Men i år skall vi skärpa oss när det blir melodifestivaldags. Förra året fattade hon ingenting när kompisarna (som har storasystrar) dansade och sjöng till de låtarna. Så nu skall vi titta tillsammans och se om hon är intresserad.
  8. 4
    Ida sjunger gärna, men det är mest sånger som de sjunger på dagis. De har en blind tjej som jobbar på förskolan med att berätta sager och skriva sånger till deras tema som de jobbar med. Hon är verkligen jätteduktig och spelar och sjunger med alla barnen.

    Jag tror inte det finns en unge i närheten som inte har lekt "Lena" med en låtsasgitarr i knät, sittande på en pall med benen i kors, och säger "Är ni med nu då?

    Men pop-musik är inte Idas grej. Antagligen för att det inte är vår heller, så hon hör inte så mycket hemma. Lite U2 och Kent är knappast sånt som lockar henne.
    Men i år skall vi skärpa oss när det blir melodifestivaldags. Förra året fattade hon ingenting när kompisarna (som har storasystrar) dansade och sjöng till de låtarna. Så nu skall vi titta tillsammans och se om hon är intresserad.

Liknande trådar

  1. Är favoritlåt just nu?
    By annchen in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 20:36
  2. Ny favoritlåt...
    By -ME- in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 15:22
  3. Min favoritlåt just nu!
    By Shaylagirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 21:38
  4. favoritlåt?
    By yinyang in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 21:30
  5. Favoritlåt just nu?
    By Hera Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 14:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar