På besök: Overallfråga!
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    På besök: Overallfråga!

    Hej!

    Jag har normalstora killar födda i December 07 och jag skulle behöva fråga er som ligger ett år före oss: Vilken storlek har ni på overall till era December barn i år?
    Jag vill köpa overaller på Pops rea. (Dubbeldragkedjeoverallen)
    Blir super tacksam för storlekshjälp!

    Tackar gör Timjan m 2
  2. 1
    På besök: Overallfråga! Hej!

    Jag har normalstora killar födda i December 07 och jag skulle behöva fråga er som ligger ett år före oss: Vilken storlek har ni på overall till era December barn i år?
    Jag vill köpa overaller på Pops rea. (Dubbeldragkedjeoverallen)
    Blir super tacksam för storlekshjälp!

    Tackar gör Timjan m 2
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2

    Stl 80

    Jag har en lång och smal kille. Min första tös hade stl 74 vid samma ålder(januaribarn).
  4. 2
    Stl 80 Jag har en lång och smal kille. Min första tös hade stl 74 vid samma ålder(januaribarn).
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Jag har en stor kille och han har storlek 86/92. Den är lite stor men mindre storlek hade inte passat nu. Min kille var normalstor en liten stund i början men har med tiden blivit en bjässe. Till mina flickor hade jag 74/80 i motsvarande ålder.
  6. 3
    Jag har en stor kille och han har storlek 86/92. Den är lite stor men mindre storlek hade inte passat nu. Min kille var normalstor en liten stund i början men har med tiden blivit en bjässe. Till mina flickor hade jag 74/80 i motsvarande ålder.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Vi har 86

    och den är nästan för liten! Hon är 83 cm lång. Det är nog jättesvårt att avgöra utan att prova...
    Johanna 06
    Ludvig 08
  8. 4
    Vi har 86 och den är nästan för liten! Hon är 83 cm lång. Det är nog jättesvårt att avgöra utan att prova...
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    74 har tösen på sin.
    80 är för stort ännu på henne.
    Hon kanske inte är så stor hm vet inte
  10. 5
    74 har tösen på sin.
    80 är för stort ännu på henne.
    Hon kanske inte är så stor hm vet inte
  11. Medlem sedan
    Jun 2006
    #6
    Hej! Jag har en tjej som ligger en kurva över normalkurvan på både läng och vikt. Jag köpte en Reima tec storlek 86. Den var stor i höstas, lite stor men ändå lagom nu, till våren blir den nog perfekt! Jag är nöjd med storleken eftersom, hon inte kunde gå i höstas och då gjorde det inget att den var lite stor, nu är den rymlig men hon har inga problem att gå i den, så den lär bli perfekt mot vårvintern! Mitt mål vara att bara behöva köpa en overall som räckte hela vintern!

    Inte lätt det därmed storlekar, lycka till!
  12. 6
    Hej! Jag har en tjej som ligger en kurva över normalkurvan på både läng och vikt. Jag köpte en Reima tec storlek 86. Den var stor i höstas, lite stor men ändå lagom nu, till våren blir den nog perfekt! Jag är nöjd med storleken eftersom, hon inte kunde gå i höstas och då gjorde det inget att den var lite stor, nu är den rymlig men hon har inga problem att gå i den, så den lär bli perfekt mot vårvintern! Mitt mål vara att bara behöva köpa en overall som räckte hela vintern!

    Inte lätt det därmed storlekar, lycka till!
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Jonte har storlek 80

    men det är en reima tec och de är ju lite större i storlekarna så jag skulle gissa på att den är någonstans mellan en 86 och en 92 i vanliga storlekar. Lite stor på vår kille men skönt med det extra utrymmet som blir i den. Man kan ju lagra på med flera tröjor och byxor om det blir riktigt kall och man verkligen måste ut. Bor ju i norrland så det gäller att tänka på sånt.
  14. 7
    Jonte har storlek 80 men det är en reima tec och de är ju lite större i storlekarna så jag skulle gissa på att den är någonstans mellan en 86 och en 92 i vanliga storlekar. Lite stor på vår kille men skönt med det extra utrymmet som blir i den. Man kan ju lagra på med flera tröjor och byxor om det blir riktigt kall och man verkligen måste ut. Bor ju i norrland så det gäller att tänka på sånt.
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8
    Min dotter som är kanske lite mindre än genomsnittet har stl 74 (Reima tec) och den är också rymlig. Tror att de flesta har stl 80? Själv köpte jag vinterskor och overaller på rea förra vintern och de kommer nog att passa henne om ett år...
  16. 8
    Min dotter som är kanske lite mindre än genomsnittet har stl 74 (Reima tec) och den är också rymlig. Tror att de flesta har stl 80? Själv köpte jag vinterskor och overaller på rea förra vintern och de kommer nog att passa henne om ett år...
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9
    oj det skulle vara svar till frågan...
  18. 9
    oj det skulle vara svar till frågan...
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10
    Min son är stor, han har stl 86/92 och stl 92 i kläder. Vi fick köpa en ny overall nu för ett par veckor sedan eftersom den i stl 86 blev för liten, den nya är i stl 92.

    Lucas väger ca 13,2 cm och är runt 80-82 cm, han vägde 3,5 kilo och var 53 cm lång när han föddes.
  20. 10
    Min son är stor, han har stl 86/92 och stl 92 i kläder. Vi fick köpa en ny overall nu för ett par veckor sedan eftersom den i stl 86 blev för liten, den nya är i stl 92.

    Lucas väger ca 13,2 cm och är runt 80-82 cm, han vägde 3,5 kilo och var 53 cm lång när han föddes.
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11
    TACK för alla svar! Ja, inte blev jag klokare!!! Att det skiljer så på storlek... 74-92! Funderar nästan på att gardera mig med en omgång i strl 86 också... Fast det känns ju bra onödigt dyrt. *funderar*
    Många tack från oss!

    Kram Timjan m 2
  22. 11
    TACK för alla svar! Ja, inte blev jag klokare!!! Att det skiljer så på storlek... 74-92! Funderar nästan på att gardera mig med en omgång i strl 86 också... Fast det känns ju bra onödigt dyrt. *funderar*
    Många tack från oss!

    Kram Timjan m 2
  23. Medlem sedan
    Feb 2001
    #12
    Jag hade en i stl 80 men den var alldeles förstor
    Men secound hand hade en i 74 för 20 kr. Då blir det med ens inte alls så dyrt
    Den ser inte ens använd ut.
    Kankse har du någon vän eller på annat sätt du kan få ärva utav.
  24. 12
    Jag hade en i stl 80 men den var alldeles förstor
    Men secound hand hade en i 74 för 20 kr. Då blir det med ens inte alls så dyrt
    Den ser inte ens använd ut.
    Kankse har du någon vän eller på annat sätt du kan få ärva utav.

Liknande trådar

  1. Overallfråga
    By Snart vinter in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 09:04
  2. Overallfråga!
    By -cat in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 12:57
  3. Overallfråga!
    By -Solrosen- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 18:21
  4. Overallfråga
    By Ida m Jennie & Pontus in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 08:53
  5. hur gör jag nu då (overallfråga)
    By Tila in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 22:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar