Var med Linus i skolan
_0112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Var med Linus i skolan

    i går och såg hur han hade det i sin klass. Först var det samling, sedan ritade de på sina årstidsteckningar. Linus försökte rita snö med den vita kritan, men det gick ju inget vidare, tipsade honom om att man kan använda den grå och då blev det ett vinterträd, en snögubbe och en snölykta.
    Sedan var det dags för rast och Linus jagade tjejer, blev jagad själv samt spelade bandy. Efter rasten hade 0rna matte. De letade saker som var sex stycken på en väldigt detaljerad bild och lite annat. Det var kul att se att Linus hängde med bra på räknandet (för det där med bokstäver gillar han inte speciellt). Det märktes att han är van att räkna "ploppar" när han bygger med lego, för han hade inga problem när han skulle ha dubbelt så många och hälften av ett tal, det "såg" han enkelt.
    Ja, sedan åt jag lunch med klassen. De lagar maten på skolan och Linus gillar den. Jag förstår varför. Hemlagad gulachsoppa med nybakat bröd som fortfarande var ljummet, kan ju inte bli mycket bättre.
    Efter lite rast jobbade de med olika teman. Linus målade och klippte ut sin klippdocka med kläder från när Astrid Lindgren var barn. Linus hade självklart valt en tjejklippdocka, de hade ju mycket roligare kläder att måla!
    Sedan var det dags för en kort hej då-samling och så var skoldagen slut. Verkar vara enn ganska lugn klass, de är 19 stycken i en 0-1:a, ungefär hälften 6-åringar och hälften 7-åringar. De gör lite tillsammans och har sedan tid i smågrupper med var sin lärare.
    Fler som hälsat på era barn i skolan sedan de började? Det är väl bäst att passa på så länge man är välkommen...
    Kristina med 3♥
  2. 1
    Var med Linus i skolan i går och såg hur han hade det i sin klass. Först var det samling, sedan ritade de på sina årstidsteckningar. Linus försökte rita snö med den vita kritan, men det gick ju inget vidare, tipsade honom om att man kan använda den grå och då blev det ett vinterträd, en snögubbe och en snölykta.
    Sedan var det dags för rast och Linus jagade tjejer, blev jagad själv samt spelade bandy. Efter rasten hade 0rna matte. De letade saker som var sex stycken på en väldigt detaljerad bild och lite annat. Det var kul att se att Linus hängde med bra på räknandet (för det där med bokstäver gillar han inte speciellt). Det märktes att han är van att räkna "ploppar" när han bygger med lego, för han hade inga problem när han skulle ha dubbelt så många och hälften av ett tal, det "såg" han enkelt.
    Ja, sedan åt jag lunch med klassen. De lagar maten på skolan och Linus gillar den. Jag förstår varför. Hemlagad gulachsoppa med nybakat bröd som fortfarande var ljummet, kan ju inte bli mycket bättre.
    Efter lite rast jobbade de med olika teman. Linus målade och klippte ut sin klippdocka med kläder från när Astrid Lindgren var barn. Linus hade självklart valt en tjejklippdocka, de hade ju mycket roligare kläder att måla!
    Sedan var det dags för en kort hej då-samling och så var skoldagen slut. Verkar vara enn ganska lugn klass, de är 19 stycken i en 0-1:a, ungefär hälften 6-åringar och hälften 7-åringar. De gör lite tillsammans och har sedan tid i smågrupper med var sin lärare.
    Fler som hälsat på era barn i skolan sedan de började? Det är väl bäst att passa på så länge man är välkommen...
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Hej!
    Vad kul att vara med. Jah var med en samling en gång ,men ludvig tyckte att jag inte hade där att göra. Oliver älskar när jag är med .
    De har haft ett stort astrid tema med uppspel förra terminen. På måndag börjar de ett nytt tema.
    Ludvigs fröken säger att han e jätte duktig och läser bra m.m.
  4. 2
    Hej!
    Vad kul att vara med. Jah var med en samling en gång ,men ludvig tyckte att jag inte hade där att göra. Oliver älskar när jag är med .
    De har haft ett stort astrid tema med uppspel förra terminen. På måndag börjar de ett nytt tema.
    Ludvigs fröken säger att han e jätte duktig och läser bra m.m.

Liknande trådar

  1. Linus
    By <3bebis<3 in forum _1106 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 10:17
  2. LInus har fått ledigt från skolan
    By HeidiN72 in forum _00 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 21:34
  3. S m Linus & Ida..
    By Petra-p3a in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 13:32
  4. Linus är här!
    By Ullis74 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 18:12
  5. Linus tur,...
    By petrapeps in forum _99 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 12:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar