6 års tänderna?
_02 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    6 års tänderna?

    Är det någon som fått kindtänderna bakom mjölktänderna?

    Upptäckte i går att Robin inte bara har sin tredje tand lös utan även att de övre permanenta kindtänderna är på väg. 1/4 av tanden är ute på ena sidan och två piggar på andra sidan.

    Han fick sin första tand när han var 4 år så jag vet att han är tidig men är det någon annan som också fått 6års tänderna?
    Hur har de isf reagerat? Feber? ont?
  2. 1
    6 års tänderna? Är det någon som fått kindtänderna bakom mjölktänderna?

    Upptäckte i går att Robin inte bara har sin tredje tand lös utan även att de övre permanenta kindtänderna är på väg. 1/4 av tanden är ute på ena sidan och två piggar på andra sidan.

    Han fick sin första tand när han var 4 år så jag vet att han är tidig men är det någon annan som också fått 6års tänderna?
    Hur har de isf reagerat? Feber? ont?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Japp, dottern har fått alla 4a och 3nya i underkäken framtill. Hon fick sin allra första tand när hon var 2mån och hade 2st när hon var 3mån, så hon har även fått sina permanentá tänder tidigt.
  4. 2
    Japp, dottern har fått alla 4a och 3nya i underkäken framtill. Hon fick sin allra första tand när hon var 2mån och hade 2st när hon var 3mån, så hon har även fått sina permanentá tänder tidigt.
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    Nepp men dock

    försat lösa tanden på g nu! En i ovankäken...
  6. 3
    Nepp men dock försat lösa tanden på g nu! En i ovankäken...
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    GRATTIS!!! Första tanden är STORT :P
    Vilken tand var den första hon fick?
    Mest nyfiken eftersom Robin fick dra ut sina 4 framtänder i överkäken så jag har ingen aning om när de permanenta tänderna kan tänka komma där.
  8. 4
    GRATTIS!!! Första tanden är STORT :P
    Vilken tand var den första hon fick?
    Mest nyfiken eftersom Robin fick dra ut sina 4 framtänder i överkäken så jag har ingen aning om när de permanenta tänderna kan tänka komma där.
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Elias ena tand är

    uppe och den har han fått plastad hos tandläkaren, men de andra tre hade inte kommit upp helt än, så de ska inte plastas förrän till hösten. Vad jag vet så har Elias inte haft ont när han fick dem och han har inte varit sjuk heller.
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  10. 5
    Elias ena tand är uppe och den har han fått plastad hos tandläkaren, men de andra tre hade inte kommit upp helt än, så de ska inte plastas förrän till hösten. Vad jag vet så har Elias inte haft ont när han fick dem och han har inte varit sjuk heller.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Plastad? Varför plastas tänderna?
    Visste jag inte ens att man gjorde.
  12. 6
    Plastad? Varför plastas tänderna?
    Visste jag inte ens att man gjorde.
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7

    Har för mig att hon

    sa att de höll bättre då, det blev inte så mycket hål i tänderna,
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  14. 7
    Har för mig att hon sa att de höll bättre då, det blev inte så mycket hål i tänderna,
  15. Medlem sedan
    Nov 2007
    #8
    Japp, min dotter har fått alla fyra och har haft dem ett bra tag. Men hon har också varit tidig med att få tänder.
    Hon har tappat tre framtänder också - på mer eller mindra dramatiska sätt!
    Den första åt hon upp tillsammans med lunchpannkakan!
    Den andra lossnade när hon åkte madrass ute i snön innan jul och fick in snöret på madrassen i munnen och tanden följde med ut tillsammasn med en massa lod...
    Den tredje lossnade när hon stöp inne och slog hakan i golvet - mycket blod den gngen också.
    Jag ska väl tillägga att alla tre tänderna var lösa innan så de skulle ju lossan på ett eller annat sätt...
  16. 8
    Japp, min dotter har fått alla fyra och har haft dem ett bra tag. Men hon har också varit tidig med att få tänder.
    Hon har tappat tre framtänder också - på mer eller mindra dramatiska sätt!
    Den första åt hon upp tillsammans med lunchpannkakan!
    Den andra lossnade när hon åkte madrass ute i snön innan jul och fick in snöret på madrassen i munnen och tanden följde med ut tillsammasn med en massa lod...
    Den tredje lossnade när hon stöp inne och slog hakan i golvet - mycket blod den gngen också.
    Jag ska väl tillägga att alla tre tänderna var lösa innan så de skulle ju lossan på ett eller annat sätt...
  17. Medlem sedan
    Jul 2000
    #9

    Jadå!

    De hade kommit redan i höstas när vi var hos tandläkaren på koll. Vi ska inte plastas förrän i höst vid nästa koll dock (de plastas för att de är så gropiga när de kommer och därför fastnar det mycket mat i dem, vilket ökar risken för hål).

    Kram
    /Ango
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  18. 9
    Jadå! De hade kommit redan i höstas när vi var hos tandläkaren på koll. Vi ska inte plastas förrän i höst vid nästa koll dock (de plastas för att de är så gropiga när de kommer och därför fastnar det mycket mat i dem, vilket ökar risken för hål).

    Kram
    /Ango
  19. Medlem sedan
    Feb 2004
    #10

    I nederkäken kom det först

    men jag blev lite förvånad att det var i överkäken det började lossna... undrar när det tänker ramla ut, för än händer det inte mycket... Både hon o jag är lite otåliga...
  20. 10
    I nederkäken kom det först men jag blev lite förvånad att det var i överkäken det började lossna... undrar när det tänker ramla ut, för än händer det inte mycket... Både hon o jag är lite otåliga...

Liknande trådar

  1. Tänderna
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 08:43
  2. Tänderna...
    By millimin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 11:34
  3. Var är tänderna?
    By mucksan in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 22:36
  4. Upp mä tänderna!
    By -ME- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 12:45
  5. Det här med tänderna?!
    By Jessica05 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 20:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar