Volym till shampofritt?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Volym till shampofritt?

    Nu har jag också äntligen testat enligt lockig.se, och det funkar jättebra redan efter några veckor. Jag undrar bara, nu som kör detta, om ni vill få till en lite festligare frisyr med extra volym i, vilka produkter använder ni då?

    Och ni som liksom jag färgar - visst måste man väl när man sköljer ur färgen använda sista-schampot och sen balsamet på det? (så jag lär ju få göra det varje månad då alltså)
  2. 1
    Volym till shampofritt? Nu har jag också äntligen testat enligt lockig.se, och det funkar jättebra redan efter några veckor. Jag undrar bara, nu som kör detta, om ni vill få till en lite festligare frisyr med extra volym i, vilka produkter använder ni då?

    Och ni som liksom jag färgar - visst måste man väl när man sköljer ur färgen använda sista-schampot och sen balsamet på det? (så jag lär ju få göra det varje månad då alltså)
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    När jag har färgat håret har jag skippat efterbehandlingen och kört med en rejäl klick av mitt eget balsam istället. Det har funkat fint!
  4. 2
    När jag har färgat håret har jag skippat efterbehandlingen och kört med en rejäl klick av mitt eget balsam istället. Det har funkat fint!
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Samma här.
  6. 3
    Samma här.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Var visst en fråga till...mer volym? Om jag har Rockin Ringlets och Confident coils, ploppar (kan skippa det) och sen blåser det med en sån tratt får jag mycket volym- nästan lite FÖR mycket *s*
  8. 4
    Var visst en fråga till...mer volym? Om jag har Rockin Ringlets och Confident coils, ploppar (kan skippa det) och sen blåser det med en sån tratt får jag mycket volym- nästan lite FÖR mycket *s*
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5
    Kör precis som Plingeling Rockn Ringlets och Confident coils (jessicurl, som säljs via lockig.se's butik). Brukar ploppa en liten stund och sen fäster jag upp lockarna med små klämmor för att ha dem ur vägen när det torkar.

    Jag har nästan alltid aloe vera gel i håret direkt när det är drypande blött också - det tillsammans med jessicurls produkter skapar bra med volym.

    Ang färgning så har jag bara kört med mitt vanliga balsam efteråt (frisörsfärgning).
  10. 5
    Kör precis som Plingeling Rockn Ringlets och Confident coils (jessicurl, som säljs via lockig.se's butik). Brukar ploppa en liten stund och sen fäster jag upp lockarna med små klämmor för att ha dem ur vägen när det torkar.

    Jag har nästan alltid aloe vera gel i håret direkt när det är drypande blött också - det tillsammans med jessicurls produkter skapar bra med volym.

    Ang färgning så har jag bara kört med mitt vanliga balsam efteråt (frisörsfärgning).
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Tack!! Men på min färg står att man först ska ta schampo, sedan balsam - ni skippar alltså schampo helt då och färgen går ändå ur? Har jag fattat rätt då?
    Ska kolla produkterna ni nämner - men kanske skulle ha sagt att jag inte har så himla lockigt, utan mer lite lockar på sidorna och rätt rakt uppepå och i bak (nog därför jag känner för att hjälpa håret lite).

    Aloe vera gel - är det också nåt du köpt från den webbsidan?

    Tack båda för era svar och er hjälp!!!
  12. 6
    Tack!! Men på min färg står att man först ska ta schampo, sedan balsam - ni skippar alltså schampo helt då och färgen går ändå ur? Har jag fattat rätt då?
    Ska kolla produkterna ni nämner - men kanske skulle ha sagt att jag inte har så himla lockigt, utan mer lite lockar på sidorna och rätt rakt uppepå och i bak (nog därför jag känner för att hjälpa håret lite).

    Aloe vera gel - är det också nåt du köpt från den webbsidan?

    Tack båda för era svar och er hjälp!!!

Liknande trådar

  1. Hög volym
    By sosivov in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-15, 19:31
  2. Jag har en låt på HÖG volym just nu
    By Furiosa* in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 19:15
  3. Klick som styling? (shampofritt)
    By mofflan in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 12:04
  4. ni som kör shampofritt
    By ~Marie~ in forum Hem & fritid
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 20:37
  5. NI som kör shampofritt
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 08:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar