drömenkät (lång)
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    drömenkät (lång)

    I natt drömde jag att jag snickrade ihop en frågeenkät på AF.............uttråkad...jag;-D.....nåväl får väl göra det så den som orkar o vill kan svara. Frågorna är mer riktade mot föräldern än barnet...

    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?

    4 Sport eller Kultur?

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)

    6 Nämn en bra film

    7 Nämn en bra bok

    8 Nämn en bra musikartist

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)

    10 Vad oroar du dig för i framtiden

    11 Var finns du om 20 år?


    (jag är inte ute efter att kartlägga ngns personlighet, är bara lite nyfiken av mig ;-D)

    kram
  2. 1
    drömenkät (lång) I natt drömde jag att jag snickrade ihop en frågeenkät på AF.............uttråkad...jag;-D.....nåväl får väl göra det så den som orkar o vill kan svara. Frågorna är mer riktade mot föräldern än barnet...

    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?

    4 Sport eller Kultur?

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)

    6 Nämn en bra film

    7 Nämn en bra bok

    8 Nämn en bra musikartist

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)

    10 Vad oroar du dig för i framtiden

    11 Var finns du om 20 år?


    (jag är inte ute efter att kartlägga ngns personlighet, är bara lite nyfiken av mig ;-D)

    kram
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    svarar själv

    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    hultsfred alla gånger, fattar inte vurmen för schlager

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    bolli, men skulle gärna vara utan tv

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    papper.......är slö och fundersam, om man betänker att tvättmaskinen måste gå varm hela tiden med tygblöja är det verkligen mer miljövänligt då????

    4 Sport eller Kultur?
    både och har alltid varit intresserad av båda och jo det går att röka och vara kultursnobb och samtidigt hålla på med idrott. Det är inte jättesmart men det går!

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    fetkarnivor, skulle inte vilja vara utan mitt kött.......

    6 Nämn en bra film
    Vi såg I am legend häromsistens och den var jätteläskig och väldigt bra, annars tycker jag mycket om Magnolia

    7 Nämn en bra bok
    Läser jämt och mycket och har inte bara en favorit. Här kommer tre Den hemliga historien av Donna Tartt, Vi måste prata om Kevin av Lionel Shriver och Carter beats the devil av Glen David Gould

    8 Nämn en bra musikartist
    Annika Norlin och Säkert

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    Ja jag hoppas såklart att mina barn blir lyckliga, friska o starka men det skulle vara roligt om en ville bli läkare och en arkitekt........(som är mina hemliga drömyrken!)

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    Efter jävla I am legend och julens sjukhusbravader funderar man ju jättemycket på läskiga sjukdomar och såklart klimatförändringar och miljöförstörelse, mer än krig vilket oroade mina föräldrar

    11 Var finns du om 20 år?
    Förhoppningsvis med ett glas vin på min patio till toscanagården jag och maken dragit oss tillbaka till.............;-D
  4. 2
    svarar själv 1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    hultsfred alla gånger, fattar inte vurmen för schlager

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    bolli, men skulle gärna vara utan tv

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    papper.......är slö och fundersam, om man betänker att tvättmaskinen måste gå varm hela tiden med tygblöja är det verkligen mer miljövänligt då????

    4 Sport eller Kultur?
    både och har alltid varit intresserad av båda och jo det går att röka och vara kultursnobb och samtidigt hålla på med idrott. Det är inte jättesmart men det går!

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    fetkarnivor, skulle inte vilja vara utan mitt kött.......

    6 Nämn en bra film
    Vi såg I am legend häromsistens och den var jätteläskig och väldigt bra, annars tycker jag mycket om Magnolia

    7 Nämn en bra bok
    Läser jämt och mycket och har inte bara en favorit. Här kommer tre Den hemliga historien av Donna Tartt, Vi måste prata om Kevin av Lionel Shriver och Carter beats the devil av Glen David Gould

    8 Nämn en bra musikartist
    Annika Norlin och Säkert

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    Ja jag hoppas såklart att mina barn blir lyckliga, friska o starka men det skulle vara roligt om en ville bli läkare och en arkitekt........(som är mina hemliga drömyrken!)

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    Efter jävla I am legend och julens sjukhusbravader funderar man ju jättemycket på läskiga sjukdomar och såklart klimatförändringar och miljöförstörelse, mer än krig vilket oroade mina föräldrar

    11 Var finns du om 20 år?
    Förhoppningsvis med ett glas vin på min patio till toscanagården jag och maken dragit oss tillbaka till.............;-D
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    * Hultsfred

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    * Bollibompa

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    *Pappersblöja av bekvämlighetsskäl men egentligen tycker jag ju tygblöja är det som ska användas av miljöskäl

    4 Sport eller Kultur?
    * Kultur. Hatar allt vad sport heter!

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    * vegetarian sen 11 år tillbaka

    6 Nämn en bra film
    * Hm vad svårt!! Älskar film så jag hade kunnat nämna massor. Men ok en bra film...American history X

    7 Nämn en bra bok
    *Böcker läser jag faktiskt mer sällan men senast lästa bok var Från A till Bebis med Ann söderlund. Kul att läsa under graviditeten

    8 Nämn en bra musikartist
    * Hm ännu svårare än att nämna en film då musik är ett stort intresse. Just nu snurrar en Dusty Springfieldskiva hemma...

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    * Önskar att hon ska bli en självständig och trygg individ som vågar satsa på det hon vill i livet!

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    * Säg vad jag inte oroar mig för Är oron själv tyvärr hehe. Helst nu när man fått barn handlar ju oron mestadels om henne. I stort är jag nog som de flesta oroad över miljön och vad som händer i världen.

    11 Var finns du om 20 år?
    * Förhoppningsvis här där jag är idag då jag trivs bra med mitt liv som det är nu och att man har hälsan i behåll och sina nära och kära nära! Kanske har jag ändå bytt inriktining på mitt jobb då jag är lite uttråkad på det.
  6. 3
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    * Hultsfred

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    * Bollibompa

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    *Pappersblöja av bekvämlighetsskäl men egentligen tycker jag ju tygblöja är det som ska användas av miljöskäl

    4 Sport eller Kultur?
    * Kultur. Hatar allt vad sport heter!

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    * vegetarian sen 11 år tillbaka

    6 Nämn en bra film
    * Hm vad svårt!! Älskar film så jag hade kunnat nämna massor. Men ok en bra film...American history X

    7 Nämn en bra bok
    *Böcker läser jag faktiskt mer sällan men senast lästa bok var Från A till Bebis med Ann söderlund. Kul att läsa under graviditeten

    8 Nämn en bra musikartist
    * Hm ännu svårare än att nämna en film då musik är ett stort intresse. Just nu snurrar en Dusty Springfieldskiva hemma...

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    * Önskar att hon ska bli en självständig och trygg individ som vågar satsa på det hon vill i livet!

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    * Säg vad jag inte oroar mig för Är oron själv tyvärr hehe. Helst nu när man fått barn handlar ju oron mestadels om henne. I stort är jag nog som de flesta oroad över miljön och vad som händer i världen.

    11 Var finns du om 20 år?
    * Förhoppningsvis här där jag är idag då jag trivs bra med mitt liv som det är nu och att man har hälsan i behåll och sina nära och kära nära! Kanske har jag ändå bytt inriktining på mitt jobb då jag är lite uttråkad på det.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    Anneliesvar

    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    Svar: Melodifestival

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    Svar: Bolibompa

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    Svar: pappersblöja (miljömässigt ska det ju faktiskt vara lika illa bägge två).

    4 Sport eller Kultur?
    Svar: Kultur.

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    Svar: Köttätare, med stort K.

    6 Nämn en bra film
    Svar: Min favvo-film genom tiderna är Stekta gröna tomater. Sensst sedda film var National Treasure med N Cage, den var riktigt underhållande. Och så fick vi lite bebisfri tid, min mamma satt barnvakt.

    7 Nämn en bra bok
    Svar: läser sisådär 2 böcker i veckan och gillar ju mängder av böcker... Men tja - Ann Rice's Vampyrkrönika är bra (En vampyrs bekännelse är första boken)

    8 Nämn en bra musikartist
    Svar: Lundell!

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    Svar: Jag vill bara att hon ska vara lycklig. Min mamma har alltid önskat att jag skulle bli läkare, men hon har trots allt stöttat mig genom alla mina slingriga val, tills jag till slut blev sjuksköterska. Vad gäller lilla snäckan, så vill jag att hon ska kunna stå upp för det hon tror på och inte mesa!

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    Svar: Att något a barnen ska bli mobbat i skolan eller att ngt annat hemskt ska hända dem.

    11 Var finns du om 20 år?
    Svar: Förmodligen bor vi väl kvar i Halmstad. Troligen är jag ffortfarande sjuksköterska (världens roligaste jobb). Och så hoppas jag väl att jag får bli farmor om sisådär 20 år, mormor väntar jag gärna lite längre än så på att bli.
  8. 4
    Anneliesvar 1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    Svar: Melodifestival

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    Svar: Bolibompa

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    Svar: pappersblöja (miljömässigt ska det ju faktiskt vara lika illa bägge två).

    4 Sport eller Kultur?
    Svar: Kultur.

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    Svar: Köttätare, med stort K.

    6 Nämn en bra film
    Svar: Min favvo-film genom tiderna är Stekta gröna tomater. Sensst sedda film var National Treasure med N Cage, den var riktigt underhållande. Och så fick vi lite bebisfri tid, min mamma satt barnvakt.

    7 Nämn en bra bok
    Svar: läser sisådär 2 böcker i veckan och gillar ju mängder av böcker... Men tja - Ann Rice's Vampyrkrönika är bra (En vampyrs bekännelse är första boken)

    8 Nämn en bra musikartist
    Svar: Lundell!

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    Svar: Jag vill bara att hon ska vara lycklig. Min mamma har alltid önskat att jag skulle bli läkare, men hon har trots allt stöttat mig genom alla mina slingriga val, tills jag till slut blev sjuksköterska. Vad gäller lilla snäckan, så vill jag att hon ska kunna stå upp för det hon tror på och inte mesa!

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    Svar: Att något a barnen ska bli mobbat i skolan eller att ngt annat hemskt ska hända dem.

    11 Var finns du om 20 år?
    Svar: Förmodligen bor vi väl kvar i Halmstad. Troligen är jag ffortfarande sjuksköterska (världens roligaste jobb). Och så hoppas jag väl att jag får bli farmor om sisådär 20 år, mormor väntar jag gärna lite längre än så på att bli.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival? Melodifestival..

    2 Bollibompa eller Nickelodeon? Bolibompa

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"? Pappersblöja

    4 Sport eller Kultur? sport

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare): Köttätare

    6 Nämn en bra film: Titanic

    7 Nämn en bra bok. "När sista spärren släpper"

    8 Nämn en bra musikartist. En musikartist.. Celine Dion

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare). Jag hoppas såå att hans personlighet blir en sån alla älskar!!!

    10 Vad oroar du dig för i framtiden. Miljön!!!

    11 Var finns du om 20 år? Bor kvar här i vårt blåa hus, men förhoppningsvis har jag lyckats övertala sambon att byta färg..
  10. 5
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival? Melodifestival..

    2 Bollibompa eller Nickelodeon? Bolibompa

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"? Pappersblöja

    4 Sport eller Kultur? sport

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare): Köttätare

    6 Nämn en bra film: Titanic

    7 Nämn en bra bok. "När sista spärren släpper"

    8 Nämn en bra musikartist. En musikartist.. Celine Dion

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare). Jag hoppas såå att hans personlighet blir en sån alla älskar!!!

    10 Vad oroar du dig för i framtiden. Miljön!!!

    11 Var finns du om 20 år? Bor kvar här i vårt blåa hus, men förhoppningsvis har jag lyckats övertala sambon att byta färg..
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    Melodifestival alla gånger ! Var på finalen i globen förra året och det var hur kul som helst!!
    *tar på mig den rosa fjäderboan och sjunger stad i ljus*

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    Bolibompa!! Mitt favoritprogram var häxan Surtant...varför slutade de sända det ?!

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    Pappersblöja! Är för beväm för något annat tyvärr :/!

    4 Sport eller Kultur?
    Kultur! Älskar museum, musikaler och gamla tavlor...men jag gillar viss sport oxå! Fotboll och hockey på plats är kul, men _inte_ på tv...friidrottsmästerskap och OS går bra på tv dock!

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    Äter gärna kött! Helst grillat med vitlökssmör och en mumsig potatisgratäng till !

    6 Nämn en bra film
    En andra chans med Nicholas Cage. Tror jag har sett den 5 gånger! Det står på baksidan att filmen är som en kopp varm choklad...och det stämmer !
    7 Nämn en bra bok
    Jag gillar mest lättsamma böcker som typ Martina Haags!

    8 Nämn en bra musikartist
    Gillar Bublé!

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    Har inga drömmar mer än att hon ska få vara frisk och lycklig !

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    Jag oroar mig lite hur det ska bli för Bosse när vi inte orkar att ta hand om honom, att lämna över honom till någon annans vård kommer bli tufft :/!
    11 Var finns du om 20 år?
    Jag bor kvar här i samma lilla by skulle jag tro, med lätt 50-årskris och multipla botox-injektioner !

    Tack för en trevlig enkät !
  12. 6
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    Melodifestival alla gånger ! Var på finalen i globen förra året och det var hur kul som helst!!
    *tar på mig den rosa fjäderboan och sjunger stad i ljus*

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    Bolibompa!! Mitt favoritprogram var häxan Surtant...varför slutade de sända det ?!

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    Pappersblöja! Är för beväm för något annat tyvärr :/!

    4 Sport eller Kultur?
    Kultur! Älskar museum, musikaler och gamla tavlor...men jag gillar viss sport oxå! Fotboll och hockey på plats är kul, men _inte_ på tv...friidrottsmästerskap och OS går bra på tv dock!

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    Äter gärna kött! Helst grillat med vitlökssmör och en mumsig potatisgratäng till !

    6 Nämn en bra film
    En andra chans med Nicholas Cage. Tror jag har sett den 5 gånger! Det står på baksidan att filmen är som en kopp varm choklad...och det stämmer !
    7 Nämn en bra bok
    Jag gillar mest lättsamma böcker som typ Martina Haags!

    8 Nämn en bra musikartist
    Gillar Bublé!

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    Har inga drömmar mer än att hon ska få vara frisk och lycklig !

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    Jag oroar mig lite hur det ska bli för Bosse när vi inte orkar att ta hand om honom, att lämna över honom till någon annans vård kommer bli tufft :/!
    11 Var finns du om 20 år?
    Jag bor kvar här i samma lilla by skulle jag tro, med lätt 50-årskris och multipla botox-injektioner !

    Tack för en trevlig enkät !
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    tillägg på fråga 11.
    om 20 år är jag själv i 60-årsåldern och jag längtar redan nu efter att bli pensionär så det hoppas jag vara då...............((hmmmm högst otroligt ellerhur...jobba tills du blir 70 är väl vad som gäller nuförtiden....)
  14. 7
    tillägg på fråga 11.
    om 20 år är jag själv i 60-årsåldern och jag längtar redan nu efter att bli pensionär så det hoppas jag vara då...............((hmmmm högst otroligt ellerhur...jobba tills du blir 70 är väl vad som gäller nuförtiden....)
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    Fd Roskildefestival i 11 år numera MELODIFESTIVAL

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    Bolli och jag säger som Bossemor HÄXAN SURTANT! Tur jag spelade in!!

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    Absolut pappersblöja

    4 Sport eller Kultur?
    Kultur. Hatar sport älskar kultur

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    Vegetarian sedan 25 år (undantag ägg i kakor = ok)

    6 Nämn en bra film
    Skyddsänegln av Susanne Osten tex finns många, många, många

    7 Nämn en bra bok
    Nej, det finns för många bra, jag får prestationsångest

    8 Nämn en bra musikartist
    Nick Cave

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    Inga men förhoppningar om ett tryggt liv och att de får ett jobb de trivs med

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    Miljön, att börja jobba igen

    11 Var finns du om 20 år?
    Mallorca? Närmre pensionen äntligen. Annars var som helst bara jag får vara tillsammans där med min man och barn

    Ska bli kul med en analys på vem jag är!

    Kram
  16. 8
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    Fd Roskildefestival i 11 år numera MELODIFESTIVAL

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    Bolli och jag säger som Bossemor HÄXAN SURTANT! Tur jag spelade in!!

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    Absolut pappersblöja

    4 Sport eller Kultur?
    Kultur. Hatar sport älskar kultur

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    Vegetarian sedan 25 år (undantag ägg i kakor = ok)

    6 Nämn en bra film
    Skyddsänegln av Susanne Osten tex finns många, många, många

    7 Nämn en bra bok
    Nej, det finns för många bra, jag får prestationsångest

    8 Nämn en bra musikartist
    Nick Cave

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    Inga men förhoppningar om ett tryggt liv och att de får ett jobb de trivs med

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    Miljön, att börja jobba igen

    11 Var finns du om 20 år?
    Mallorca? Närmre pensionen äntligen. Annars var som helst bara jag får vara tillsammans där med min man och barn

    Ska bli kul med en analys på vem jag är!

    Kram
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    - melodifestival

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    - Bolibompa

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    - Tygisar! Fast vi ska sälja våra, sambon vill inte och jag kan inte byta eller tvätta pga foglossningen.

    4 Sport eller Kultur?
    - kultur och vintersporter. Så kultur!

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    - köttätare. Fast det har pendlat.

    6 Nämn en bra film
    - Kalle och chokladfabriken. Vet inte men jag kände för den just nu.

    7 Nämn en bra bok
    - bara en?! Eh, då tar jag den jag läser nu "Dirk Gentlys holistic detective agency" av Douglas Adams (heter han så, han som skrev Liftarens guide-böckerna?)

    8 Nämn en bra musikartist
    - Annie Lennox! *kär*

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    - nä, jag har bara anti-drömmar. Typ att dom inte ska få beroendeproblematik, eller råka ut för våld i nära relationer och sånt.

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    - det där med gränser och att barnen ändå ska våga lita på att dom kan berätta allt för en när dom är i tonåren och börjar testa gränser, smaka sprit och -gud förbjude - testa knark och sånt

    11 Var finns du om 20 år?
    - här i vårt hus hoppas jag! Jag hoppas på att jobba med något annat än det jag gör idag. Kanske göra lite karriär eller byta inriktning eller så.
  18. 9
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    - melodifestival

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    - Bolibompa

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    - Tygisar! Fast vi ska sälja våra, sambon vill inte och jag kan inte byta eller tvätta pga foglossningen.

    4 Sport eller Kultur?
    - kultur och vintersporter. Så kultur!

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    - köttätare. Fast det har pendlat.

    6 Nämn en bra film
    - Kalle och chokladfabriken. Vet inte men jag kände för den just nu.

    7 Nämn en bra bok
    - bara en?! Eh, då tar jag den jag läser nu "Dirk Gentlys holistic detective agency" av Douglas Adams (heter han så, han som skrev Liftarens guide-böckerna?)

    8 Nämn en bra musikartist
    - Annie Lennox! *kär*

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    - nä, jag har bara anti-drömmar. Typ att dom inte ska få beroendeproblematik, eller råka ut för våld i nära relationer och sånt.

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    - det där med gränser och att barnen ändå ska våga lita på att dom kan berätta allt för en när dom är i tonåren och börjar testa gränser, smaka sprit och -gud förbjude - testa knark och sånt

    11 Var finns du om 20 år?
    - här i vårt hus hoppas jag! Jag hoppas på att jobba med något annat än det jag gör idag. Kanske göra lite karriär eller byta inriktning eller så.
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Å, ser du mig där jag viftar med den blå fjäderboan och i paljettklänningen bredvid?!
  20. 10
    Å, ser du mig där jag viftar med den blå fjäderboan och i paljettklänningen bredvid?!
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    *Sweden Rock

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    *Ingen aning...

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    *Papper

    4 Sport eller Kultur?
    *Både och! Fast mest sport tror jag

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    *Kött!

    6 Nämn en bra film
    *Svårt... Finns många men den första jag kommer att tänka på är The Departed.

    7 Nämn en bra bok
    *Har läst väldigt många bra böcker och nu kan jag inte komma på en enda... Är nog lite trött. En favorit sen jag var yngre är "Inte som andra döttrar". Gillar biografier i allmänhet annars är deckare något jag har läst mycket.

    8 Nämn en bra musikartist
    *Artist? När det gäller vad jag lyssnar på så kan jag rabbla mängder av rock och hårdrocksband Kan förresten säga Thåström! Och Cornelis och många andra svenska vissångare

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    *Oj, så långt har jag nog inte funderat... Naturligtvis så hoppas man ju att de ska bli något "stort" och kunna skämma bort sin mor på äldre dar

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    *Miljön. Helt klart miljön.

    11 Var finns du om 20 år?
    *Med tanke på att jag har befunnit mig på ungefär samma plats under mina första 30år så räknar jag med att jag återfinns här om 20år oxå
  22. 11
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    *Sweden Rock

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    *Ingen aning...

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    *Papper

    4 Sport eller Kultur?
    *Både och! Fast mest sport tror jag

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    *Kött!

    6 Nämn en bra film
    *Svårt... Finns många men den första jag kommer att tänka på är The Departed.

    7 Nämn en bra bok
    *Har läst väldigt många bra böcker och nu kan jag inte komma på en enda... Är nog lite trött. En favorit sen jag var yngre är "Inte som andra döttrar". Gillar biografier i allmänhet annars är deckare något jag har läst mycket.

    8 Nämn en bra musikartist
    *Artist? När det gäller vad jag lyssnar på så kan jag rabbla mängder av rock och hårdrocksband Kan förresten säga Thåström! Och Cornelis och många andra svenska vissångare

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    *Oj, så långt har jag nog inte funderat... Naturligtvis så hoppas man ju att de ska bli något "stort" och kunna skämma bort sin mor på äldre dar

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    *Miljön. Helt klart miljön.

    11 Var finns du om 20 år?
    *Med tanke på att jag har befunnit mig på ungefär samma plats under mina första 30år så räknar jag med att jag återfinns här om 20år oxå
  23. Medlem sedan
    May 1998
    #12
    Klar tdu vill veta mer om min personlighet - det är ju så frågorna är - men det är OK ;o)

    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    Varken eller... men måste jag så blir det melodifestivalen

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    Nickelodeon TACK för den kl 0600 på morgnarna (har en 2 åring)

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    Papper (tyg är så dåligt för miljön)

    4 Sport eller Kultur?
    Svårt. Kan inte välja.

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    Älskar veggo och lagar ofta det men älskar oxå rött kött *mums*

    6 Nämn en bra film
    Gillade Moulin Rouge

    7 Nämn en bra bok
    Kahlil Gibrans "Profeten"

    8 Nämn en bra musikartist
    Åh - vad SVÅRA frågor - finns ju många svar. Men gillar The Boss och massor av andra mer eller mindre levande (Duke Ellington t ex)

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    Jag önskar att de blir lyckliga och lever liv som är meningsfulla. Jag önskar att de har självförtroende och är hänsynsfulla och vågar tro på sina egna val och åsikter.

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    Att få cancer och att dö för tidigt


    11 Var finns du om 20 år?
    Förhoippningsvis seglar jag och maken jorden runt och befinner oss i söderhavet och får besök av våra barn ofta!
  24. 12
    Klar tdu vill veta mer om min personlighet - det är ju så frågorna är - men det är OK ;o)

    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    Varken eller... men måste jag så blir det melodifestivalen

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    Nickelodeon TACK för den kl 0600 på morgnarna (har en 2 åring)

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    Papper (tyg är så dåligt för miljön)

    4 Sport eller Kultur?
    Svårt. Kan inte välja.

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    Älskar veggo och lagar ofta det men älskar oxå rött kött *mums*

    6 Nämn en bra film
    Gillade Moulin Rouge

    7 Nämn en bra bok
    Kahlil Gibrans "Profeten"

    8 Nämn en bra musikartist
    Åh - vad SVÅRA frågor - finns ju många svar. Men gillar The Boss och massor av andra mer eller mindre levande (Duke Ellington t ex)

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    Jag önskar att de blir lyckliga och lever liv som är meningsfulla. Jag önskar att de har självförtroende och är hänsynsfulla och vågar tro på sina egna val och åsikter.

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    Att få cancer och att dö för tidigt


    11 Var finns du om 20 år?
    Förhoippningsvis seglar jag och maken jorden runt och befinner oss i söderhavet och får besök av våra barn ofta!
  25. Medlem sedan
    May 1998
    #13
    Kom på att jag och äldsta dottern pratade om att forska i genetik - DET skulle jag ha gjort om jag fick leve om mitt liv igen.
  26. 13
    Kom på att jag och äldsta dottern pratade om att forska i genetik - DET skulle jag ha gjort om jag fick leve om mitt liv igen.
  27. Medlem sedan
    Apr 2007
    #14
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    Roskilde! Sweden Rock går också bra. Men nu på äldre dar hamnar man ju tyvärr mest framför melodifestivalen...

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    Vet inte... Nickelodeon e ju bra eftersom man inte behöver se på det en viss tid utan att det är nåt att se på under hela dagen.

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    Papper. Är alldeles för lat för att hålla på med tygblöjor.

    4 Sport eller Kultur?
    Kultur e kul sport e skittråkigt.

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    Är vegetarian sedan 18 år tillbaka.

    6 Nämn en bra film
    Hmm... inte lätt att välja men jag säger Shawshank Redemption.

    7 Nämn en bra bok
    Också svårt. Gillar Johan Ajvide Lindqvists bok "Låt den rätte komma in"

    8 Nämn en bra musikartist
    Omöjligt att välja en... några som betytt mycket är Iron Maiden, Queensryche, Pearl Jam och Tori Amos.

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    Helt oviktigt vad han väljer för yrke. Vill bara att han ska ha bra självförtroende så han inte låter nån trampa på honom eller trampar på nån annan. Att han ska bli älskad av många och ha massor av vänner, helt enkelt att han ska va lycklig!

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    Jag är mästare på att oroa mig! Nu oroar jag mig förstås för att nåt läskigt ska hända Viktor och så oroar jag mig för att jag ska dö så han blir av med sin mamma och jag inte får se honom växa upp...

    11 Var finns du om 20 år?
    Förmodligen kvar i stockholmstrakten tillsammans med min man och i närheten av mitt (mina?) barn!
  28. 14
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    Roskilde! Sweden Rock går också bra. Men nu på äldre dar hamnar man ju tyvärr mest framför melodifestivalen...

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    Vet inte... Nickelodeon e ju bra eftersom man inte behöver se på det en viss tid utan att det är nåt att se på under hela dagen.

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    Papper. Är alldeles för lat för att hålla på med tygblöjor.

    4 Sport eller Kultur?
    Kultur e kul sport e skittråkigt.

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    Är vegetarian sedan 18 år tillbaka.

    6 Nämn en bra film
    Hmm... inte lätt att välja men jag säger Shawshank Redemption.

    7 Nämn en bra bok
    Också svårt. Gillar Johan Ajvide Lindqvists bok "Låt den rätte komma in"

    8 Nämn en bra musikartist
    Omöjligt att välja en... några som betytt mycket är Iron Maiden, Queensryche, Pearl Jam och Tori Amos.

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    Helt oviktigt vad han väljer för yrke. Vill bara att han ska ha bra självförtroende så han inte låter nån trampa på honom eller trampar på nån annan. Att han ska bli älskad av många och ha massor av vänner, helt enkelt att han ska va lycklig!

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    Jag är mästare på att oroa mig! Nu oroar jag mig förstås för att nåt läskigt ska hända Viktor och så oroar jag mig för att jag ska dö så han blir av med sin mamma och jag inte får se honom växa upp...

    11 Var finns du om 20 år?
    Förmodligen kvar i stockholmstrakten tillsammans med min man och i närheten av mitt (mina?) barn!
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    *** Som fler andra här är jag gammal trogen festivalbesökare, som numer får nöja mig med att sjunka ner i soffan framför melodifestivalen...

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    *** Hmmm, om jag måste välja mellan dessa två så blir det nog Nickelodeon, här är det mest Toon Disney som går när de vill se på tv... (thank god att de kanalerna finns tidigt på morgonen!)

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    *** inge svårt val alls!!! Pappersblöja helt klart!

    4 Sport eller Kultur?
    *** lite av varje! Älskar att kika på hockey! och är gammal träningsnarkoman...

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    *** Äter sällan rött kött... här är det mest kyckling eller fisk i så fall...

    6 Nämn en bra film
    *** Nyckeln till frihet

    7 Nämn en bra bok
    *** Gillar Marian Keyes böcker! Skrattar gott åt dem!

    8 Nämn en bra musikartist
    *** Finns många som faller på första platsen här... Sisters of Mercy, Jocke Thå, Maiden, Pearl Jam, Bad ReligionStrebers mfl mfl... beror lite på humöret...

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    *** Inga yrkesdrömmar, bara att de ska vara omtyckta och må bra i livet!

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    *** Sukdomar, cancer framförallt!

    11 Var finns du om 20 år?
    *** Förmodligen kvar här på ön, med barn och ev barnbarn (huuu ja det är jju möjligt att vara farmor då...) i närheten!
  30. 15
    1 Melodifestival eller Hultsfredsfestival?
    *** Som fler andra här är jag gammal trogen festivalbesökare, som numer får nöja mig med att sjunka ner i soffan framför melodifestivalen...

    2 Bollibompa eller Nickelodeon?
    *** Hmmm, om jag måste välja mellan dessa två så blir det nog Nickelodeon, här är det mest Toon Disney som går när de vill se på tv... (thank god att de kanalerna finns tidigt på morgonen!)

    3 Tygblöja eller "pappersblöja"?
    *** inge svårt val alls!!! Pappersblöja helt klart!

    4 Sport eller Kultur?
    *** lite av varje! Älskar att kika på hockey! och är gammal träningsnarkoman...

    5 Vegetarian eller Karnivor (köttätare)
    *** Äter sällan rött kött... här är det mest kyckling eller fisk i så fall...

    6 Nämn en bra film
    *** Nyckeln till frihet

    7 Nämn en bra bok
    *** Gillar Marian Keyes böcker! Skrattar gott åt dem!

    8 Nämn en bra musikartist
    *** Finns många som faller på första platsen här... Sisters of Mercy, Jocke Thå, Maiden, Pearl Jam, Bad ReligionStrebers mfl mfl... beror lite på humöret...

    9 Vad har du för "hemliga" drömar om ditt barn....(typ jag önskar att han/hon blir läkare)
    *** Inga yrkesdrömmar, bara att de ska vara omtyckta och må bra i livet!

    10 Vad oroar du dig för i framtiden
    *** Sukdomar, cancer framförallt!

    11 Var finns du om 20 år?
    *** Förmodligen kvar här på ön, med barn och ev barnbarn (huuu ja det är jju möjligt att vara farmor då...) i närheten!
  31. Medlem sedan
    Mar 2003
    #16
    Det är något visst med Jocke ellerhur?!!
  32. 16
    Det är något visst med Jocke ellerhur?!!
  33. Medlem sedan
    Apr 2004
    #17
    *vinkar till crex* Klart att jag ser dig, du är ju svår att missa i den snygga klänningen !
  34. 17
    *vinkar till crex* Klart att jag ser dig, du är ju svår att missa i den snygga klänningen !
  35. Medlem sedan
    Apr 2004
    #18
    Va, spelade du in?! Smart ! Är det _nån_ som kan laga skor, så är det jag! Det blir 14000 kronor tack !
  36. 18
    Va, spelade du in?! Smart ! Är det _nån_ som kan laga skor, så är det jag! Det blir 14000 kronor tack !
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19

    decembermamma sån är du

    Du är en gammal festivalhagga som nu låter bekvämligheten styra både musiksmak och konsertavnjutande. TV är inget problem för dig, rörliga bilder JATACK, vad som helst så att ungarna slutar rycka i benen. Du är medveten om miljötänkande men för lat eller bekväm för att "ta steget fullt ut" därför använder du pappersblöjor och fortsätter att äta mat från djurriket.
    Kultur är ett stort intresse även om det då mestadels handlar om populärkultur, film, pocketböcker, och popmusik gärna med ett glas rödvin, sport kan du till nöds nedlåta dig till om det handlar om att forma din egen kropp.
    Dina önskemål för barnens framtid är ytterst blygsamma, det viktigaste är att de har hälsan och är lyckliga, yrkesval och materiella tillgångar är mindre viktigt. Vilket säkert är sunt eftersom det också finns en oro hos decembermamman för den värld vi satt våra barn till. Miljöförstörelse, sjukdomar hos barnet eller mamman och utsatthet eller olycka är det som får dig att rysa lite inför framtiden.
    Din bekvämlighet avspeglas också i dina drömmar för dig själv. Du är alltsom oftast nöjd med din plats i livet och önskar helst finnas kvar på samma ställe om 20 år, om än med annat jobb eller andra intressen.

    ett sammanfattande ord för decembermamman skulle kunna vara LIKNÖJD men med en positiv touch..........

    ironiska kramar från Sibylla
  38. 19
    decembermamma sån är du Du är en gammal festivalhagga som nu låter bekvämligheten styra både musiksmak och konsertavnjutande. TV är inget problem för dig, rörliga bilder JATACK, vad som helst så att ungarna slutar rycka i benen. Du är medveten om miljötänkande men för lat eller bekväm för att "ta steget fullt ut" därför använder du pappersblöjor och fortsätter att äta mat från djurriket.
    Kultur är ett stort intresse även om det då mestadels handlar om populärkultur, film, pocketböcker, och popmusik gärna med ett glas rödvin, sport kan du till nöds nedlåta dig till om det handlar om att forma din egen kropp.
    Dina önskemål för barnens framtid är ytterst blygsamma, det viktigaste är att de har hälsan och är lyckliga, yrkesval och materiella tillgångar är mindre viktigt. Vilket säkert är sunt eftersom det också finns en oro hos decembermamman för den värld vi satt våra barn till. Miljöförstörelse, sjukdomar hos barnet eller mamman och utsatthet eller olycka är det som får dig att rysa lite inför framtiden.
    Din bekvämlighet avspeglas också i dina drömmar för dig själv. Du är alltsom oftast nöjd med din plats i livet och önskar helst finnas kvar på samma ställe om 20 år, om än med annat jobb eller andra intressen.

    ett sammanfattande ord för decembermamman skulle kunna vara LIKNÖJD men med en positiv touch..........

    ironiska kramar från Sibylla
  39. Medlem sedan
    May 1998
    #20
    hihi - det märks att jag eg inte är en decembermamma för det sista jag vill i livet t ex är att vara kvar på samma ställe om 20 år (ryser vid tanken...)
  40. 20
    hihi - det märks att jag eg inte är en decembermamma för det sista jag vill i livet t ex är att vara kvar på samma ställe om 20 år (ryser vid tanken...)
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 11:21
  2. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 21:08
  3. drömenkät
    By Malin IGAF in forum Bebissnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-21, 15:59
  4. Hur lång tid....
    By Malin m.Elias&Malte in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 19:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar