funderar på att bli nykterist
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    funderar på att bli nykterist

    jag gillar ju verkligen vin, lite FÖR mycket. Jag dricker klart under alla riskgränser, men känner själv att jag är TRÖTT på att bli bakis (vilket händer efter två glas rödtjut titt som tätt).
    När jag dricker vin blir jag dessutom jättetrött och somnar gärna i soffan efter andra glaset.
    Vad hindrar mig då? Ja, det är så GOTT med vin till maten och jag har inte hittat något bra alternativ. Sen är det socialt jobbigt, om man ska på middag eller fest.
    Funderar vidare på den...
    There are but two powers in the world, the sword and the mind. In the long run the sword is always beaten by the mind.
  2. 1
    funderar på att bli nykterist jag gillar ju verkligen vin, lite FÖR mycket. Jag dricker klart under alla riskgränser, men känner själv att jag är TRÖTT på att bli bakis (vilket händer efter två glas rödtjut titt som tätt).
    När jag dricker vin blir jag dessutom jättetrött och somnar gärna i soffan efter andra glaset.
    Vad hindrar mig då? Ja, det är så GOTT med vin till maten och jag har inte hittat något bra alternativ. Sen är det socialt jobbigt, om man ska på middag eller fest.
    Funderar vidare på den...
  3. Medlem sedan
    Nov 2007
    #2
    Alkoholfritt vin
  4. 2
    Alkoholfritt vin
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Amen örk!! OK, det finns mousserande vitt vin, alkoholfritt, som är helt OK. Men rödvin t ex? Icke!

    Ahjuste ja, måste ju tillägga: det är vad JAG tycker som jag skriver
  6. 3
    Amen örk!! OK, det finns mousserande vitt vin, alkoholfritt, som är helt OK. Men rödvin t ex? Icke!

    Ahjuste ja, måste ju tillägga: det är vad JAG tycker som jag skriver
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    smakar ju apa! Inte är det som en solmogen Amarone till pastan inte...
  8. 4
    smakar ju apa! Inte är det som en solmogen Amarone till pastan inte...
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Nähä??? Trodde det va den pyamasklädde sonen
  10. 5
    Nähä??? Trodde det va den pyamasklädde sonen
  11. Medlem sedan
    Nov 2007
    #6
    Glömde JAG SKREV DETTA!!!
  12. 6
    Glömde JAG SKREV DETTA!!!
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Tänker lika som du ibland, men är mer inne på att regelmässigt försöka hålla nere mängden och antalet tillfällen. Ett glas känns ju helt klart mindre än två dagen efter. Men jag håller med, det är tufft att ersätta ett gott vin med något annat, tycker jag.
  14. 7
    Tänker lika som du ibland, men är mer inne på att regelmässigt försöka hålla nere mängden och antalet tillfällen. Ett glas känns ju helt klart mindre än två dagen efter. Men jag håller med, det är tufft att ersätta ett gott vin med något annat, tycker jag.
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8

    När drickandet

    ger problem, ångesttankar etc så är man beroende, sedan att folk vill skjuta problemen framför sig är en annan sak. Kan du lugnt byta ut vinet mot vatten eller.........
  16. 8
    När drickandet ger problem, ångesttankar etc så är man beroende, sedan att folk vill skjuta problemen framför sig är en annan sak. Kan du lugnt byta ut vinet mot vatten eller.........
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Ja du ser! Det är viktigt att vara övertydlig. TYCKER JAG!
  18. 9
    Ja du ser! Det är viktigt att vara övertydlig. TYCKER JAG!
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    9 ggr av tio kan jag det, men visst är det jobbigt ibland. Jag njuter verkligen av att koppla av med god mat och ett gott vin.
    Men som sagt, jag är mycket måttlig, jag blir så vansinnigt lätt bakis.
  20. 10
    9 ggr av tio kan jag det, men visst är det jobbigt ibland. Jag njuter verkligen av att koppla av med god mat och ett gott vin.
    Men som sagt, jag är mycket måttlig, jag blir så vansinnigt lätt bakis.

Liknande trådar

  1. Tonårig nykterist
    By Mamma Ros in forum Tonåringar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 17:29
  2. absolutist nykterist fråga
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 07:12
  3. Funderar och funderar *långt*
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 22:20
  4. Hur hjälpa nybliven nykterist?
    By Sällan anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 12:20
  5. Nykterist någon?
    By Sara m M&Z in forum Mammasnack
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 13:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar