Vill inte gå till skolan
Skolbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Vill inte gå till skolan

    Vår tös går i ettan och har det så jobbigt nu för hon vill inte gå till skolan. Hon gråter, skriker och vädjar. Skyller på magont, huvudvärk, ont i benen... Vi försöker reda ut vad som inte känns bra men hon kan inte förklara eller sätta ord på vad det är.
    Personalen säger att hon är glad i skolan, inga problem.
    Är det fler som känner igen sig? Hur har ni löst det? Reflektioner?
    Morgnarna är en fasa just nu
  2. 1
    Vill inte gå till skolan Vår tös går i ettan och har det så jobbigt nu för hon vill inte gå till skolan. Hon gråter, skriker och vädjar. Skyller på magont, huvudvärk, ont i benen... Vi försöker reda ut vad som inte känns bra men hon kan inte förklara eller sätta ord på vad det är.
    Personalen säger att hon är glad i skolan, inga problem.
    Är det fler som känner igen sig? Hur har ni löst det? Reflektioner?
    Morgnarna är en fasa just nu
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Jag tycker att du eller pappan ska vara med henne i skolan en dag. Då får man veta mycket mer om hur hon har det än om man bara frågar personalen, och det blir säkert lättare att reda ut problemen.
  4. 2
    Jag tycker att du eller pappan ska vara med henne i skolan en dag. Då får man veta mycket mer om hur hon har det än om man bara frågar personalen, och det blir säkert lättare att reda ut problemen.
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3
    Tack för ditt svar!
    Jag har varit med, men det var ett tag sedan. Ska fundera ut en dag som passar!
  6. 3
    Tack för ditt svar!
    Jag har varit med, men det var ett tag sedan. Ska fundera ut en dag som passar!
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4
    Samma här, tjejen går i ettan. Senast igår ringde dom från skolan, hon hade ont i magen. Skolan är väldigt strulig känner jag, barnen säger elaka saker till varandra, jag ska strypa dig, du är full m.m, lärarna har noll koll. Så varenda gång dom har ringt har det varit något, som man får dra ur dottern. Usch jag tycker det är jättejobbigt. Ska försöka byta skola till hösten.. hoppas det går bättre för er
  8. 4
    Samma här, tjejen går i ettan. Senast igår ringde dom från skolan, hon hade ont i magen. Skolan är väldigt strulig känner jag, barnen säger elaka saker till varandra, jag ska strypa dig, du är full m.m, lärarna har noll koll. Så varenda gång dom har ringt har det varit något, som man får dra ur dottern. Usch jag tycker det är jättejobbigt. Ska försöka byta skola till hösten.. hoppas det går bättre för er

Liknande trådar

  1. Vill inte gå till skolan
    By Anonym xx in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 14:06
  2. Han vill inte gå till skolan
    By Anonym in forum Skolbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-09-04, 07:39
  3. Dottern vill inte gå till skolan
    By Anna Sjalv Tredje in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 23:20
  4. Vill inte till skolan
    By anonymt namn in forum Skolbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 09:23
  5. Vill inte gå till skolan
    By astrid13 in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar