Katt metoden,någon?
Dyslexi & dyskalkyli
  1. anonymt namn
    #1

    Katt metoden,någon?

    Hej,
    någon som provat KATT metoden? intresserad av tankar,erfarenheter.
    Man känner sig så maktlös och vill så gärna göra ngt för sina barn när skolan inte riktigt lyckas.
    orolig mamma
  2. 1
    Katt metoden,någon? Hej,
    någon som provat KATT metoden? intresserad av tankar,erfarenheter.
    Man känner sig så maktlös och vill så gärna göra ngt för sina barn när skolan inte riktigt lyckas.
    orolig mamma
  3. Anonym
    #2
    Vad är katt metoden??
  4. 2
    Vad är katt metoden??
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Läste du i Metro? Det finns en hemsida, för företaget som arbetar med kattmodellen, där kan du hitta mera info för att avgöra om det är något du vill testa med ditt barn.
    http://www.kattmodell.se/
  6. 3
    Läste du i Metro? Det finns en hemsida, för företaget som arbetar med kattmodellen, där kan du hitta mera info för att avgöra om det är något du vill testa med ditt barn.
    http://www.kattmodell.se/
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Verkar ju helt otroligt...hade varit kul om någon här har varit i kontakt med dom....
  8. 4
    Verkar ju helt otroligt...hade varit kul om någon här har varit i kontakt med dom....
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    De hade ju rätt många referenspersoner på sidan, och också några filmsnuttar med barn och föräldrar som berättar om sina framsteg. Verkar jätteintressant tycker jag.
  10. 5
    De hade ju rätt många referenspersoner på sidan, och också några filmsnuttar med barn och föräldrar som berättar om sina framsteg. Verkar jätteintressant tycker jag.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    såg att de hade ett möte i malmö nu i mars, ska anmäla mig dit...
  12. 6
    såg att de hade ett möte i malmö nu i mars, ska anmäla mig dit...
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Hej
    HAr haft mailkontakt med någon Patrick på kattmodellen.
    En privat konsultation kostar 6000 kronor....

    Ska ändå gå på deras möte i malmö i mars och höra lite
  14. 7
    Hej
    HAr haft mailkontakt med någon Patrick på kattmodellen.
    En privat konsultation kostar 6000 kronor....

    Ska ändå gå på deras möte i malmö i mars och höra lite
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Oj vad dyrt. Då är det billigare att gå till en vanlig NLP-coach med kunskap om dyslexi. Vet inte var du bor men i Göteborg kan jag tipsa dig om en kvinna som tar 1500:- för konsultationen, och hon har också hjälpt dyslektiker att "knäcka" koden.
  16. 8
    Oj vad dyrt. Då är det billigare att gå till en vanlig NLP-coach med kunskap om dyslexi. Vet inte var du bor men i Göteborg kan jag tipsa dig om en kvinna som tar 1500:- för konsultationen, och hon har också hjälpt dyslektiker att "knäcka" koden.
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9

    Kattmodellen är

    Hej

    Kattmodellen är en ny pedagogisk metodik i att identifiera och åtgärda läs och skrivsvårigheter så att man lär sig att skriva naturligt och obehindrat.
    Fördelarna är att man kan identifiera vilka kognitiva egenskaper som behöver tränas upp vilket gör det tacksamt både för barn och föräldrar att veta vad som pågår och vad man behöver göra för att åtgärda de svårigheter man haft i att knäcka läskoden.

    Metoden är utvecklad av mig efter de erfarenheter jag gjort under årens lopp och uppbyggd att vara en träningsmodell för två personer, vilka kan vara lärare/elev, pedagog/elev eller förälder/elev.
    Kattmodellen gör det möjligt att överkomma vad sakkunniga kallar ett livslångt handikapp som sällan kan åtgärdas med dagens metoder som används i skolan idag.
    (Bornholms, Kiwi, Witting, LTg etc..)

    Välkommen att fråga på kattmodell.se forum om kattmodellen och vad vi gör.

    MVH

    /Robert Johansson
    Utvecklare av kattmodellen.
  18. 9
    Kattmodellen är Hej

    Kattmodellen är en ny pedagogisk metodik i att identifiera och åtgärda läs och skrivsvårigheter så att man lär sig att skriva naturligt och obehindrat.
    Fördelarna är att man kan identifiera vilka kognitiva egenskaper som behöver tränas upp vilket gör det tacksamt både för barn och föräldrar att veta vad som pågår och vad man behöver göra för att åtgärda de svårigheter man haft i att knäcka läskoden.

    Metoden är utvecklad av mig efter de erfarenheter jag gjort under årens lopp och uppbyggd att vara en träningsmodell för två personer, vilka kan vara lärare/elev, pedagog/elev eller förälder/elev.
    Kattmodellen gör det möjligt att överkomma vad sakkunniga kallar ett livslångt handikapp som sällan kan åtgärdas med dagens metoder som används i skolan idag.
    (Bornholms, Kiwi, Witting, LTg etc..)

    Välkommen att fråga på kattmodell.se forum om kattmodellen och vad vi gör.

    MVH

    /Robert Johansson
    Utvecklare av kattmodellen.

Liknande trådar

  1. Någon med katt?
    By Nali in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-13, 20:23
  2. Någon som vill börja med LCHF-metoden?
    By anonym tills vidare in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 20:04
  3. Någon som kör GI-metoden?
    By nikki73 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 22:08
  4. kan någon berätta om GI metoden?
    By maria in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 19:52
  5. Någon som vet vad NCSS metoden innebär
    By Mamman med mystrollet in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 09:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar