slalomskidor
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    slalomskidor

    Hej!
    Sonen är i väg för att köpa ett par slalomskidor och nu funderar jag på om de verkligen är rätt storlek för honom.. Han väger ca 49 kg och skidorna är 140 cm långa, är det helt fel eller?!
  2. 1
    slalomskidor Hej!
    Sonen är i väg för att köpa ett par slalomskidor och nu funderar jag på om de verkligen är rätt storlek för honom.. Han väger ca 49 kg och skidorna är 140 cm långa, är det helt fel eller?!
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Slalomskidors längd har väl med erfarenhet och kunskap att göra också? Kommer inte ihåg, men är det inte längre skidor ju duktigare och erfaren man är?

    Längdskidor är ju efter hur lång man är, det minns jag.
  4. 2
    Slalomskidors längd har väl med erfarenhet och kunskap att göra också? Kommer inte ihåg, men är det inte längre skidor ju duktigare och erfaren man är?

    Längdskidor är ju efter hur lång man är, det minns jag.
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3
    Han är inte speciellt erfaren ...har bara åkt två ggr tidigare (även om han är vågad) ! Känns ju tråkigt om det inte blir rätt nu eftersom han köper dem begagnat så är det ju inte så lätt att lämna tillbaka dem sedan heller.
  6. 3
    Han är inte speciellt erfaren ...har bara åkt två ggr tidigare (även om han är vågad) ! Känns ju tråkigt om det inte blir rätt nu eftersom han köper dem begagnat så är det ju inte så lätt att lämna tillbaka dem sedan heller.
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4

    Hur lång

    e sonen?? Låt skidorna nå honom till ögonbrynen om han e ovan
  8. 4
    Hur lång e sonen?? Låt skidorna nå honom till ögonbrynen om han e ovan
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    Han är ca 156 lång så det kanske kan bli bra då ?!
  10. 5
    Han är ca 156 lång så det kanske kan bli bra då ?!
  11. magnolia
    #6
    Det blir perfa om det är carvingskidor. Jag är 174cm lång och har ett par 158 långa skidor. Jag är en van åkare.
  12. 6
    Det blir perfa om det är carvingskidor. Jag är 174cm lång och har ett par 158 långa skidor. Jag är en van åkare.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    Man ska gå efter längden. De kan gärna vara lite kortare än honom själv, spec om det är carvingskidor.
  14. 7
    Man ska gå efter längden. De kan gärna vara lite kortare än honom själv, spec om det är carvingskidor.

Liknande trådar

  1. Slalomskidor
    By Annikamfl in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 22:54
  2. Slalomskidor
    By Emma11 in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 10:31
  3. slalomskidor - längd
    By giggi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 16:26
  4. Hur långa slalomskidor?
    By ellba in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 18:50
  5. Slalomskidor
    By Annikamfl in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar