ögat Durrar, nystagmus?
Synskador & nedsatt syn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    ögat Durrar, nystagmus?

    emilia är 20 månader och har nå fel på ögat , det liksom durrar pyttelite ibland,
    märkte detta för ca 2 veckor sen..

    så vi åker fram o tillbaka till sjukhuset för olika undersökningra.
    de tror inte att det är nå allvarligt men eftersom hon e så liten så vill du utesluta en massa skit.

    sist så sövde de henne för att göra en CT röngten.det var otäckt att se när de sövde henne..men röngten visade inga fel alls så det e ju bra.

    de sa att det e rätt vanligt att ögat kan "durra" lite ibland utan att det skulle vara något fel, o de kan växa ifrån det.sen kan vissa virus sjukdomar göra att ögat durrar ibland.

    så vi ska den 14 feb även få göra en magnetröngten o visar den inget så är hon helt frisk..

    men vad har hon för fel? ingen av 4 olika läkare vill yttra sig än.

    hon ä'r annars frisk o kry, inge fel på balansen eller så..

    är det nån som känner igen sig eller vet vad det är?

    men tills dess e man stressad på nå vis.
  2. 1
    ögat Durrar, nystagmus? emilia är 20 månader och har nå fel på ögat , det liksom durrar pyttelite ibland,
    märkte detta för ca 2 veckor sen..

    så vi åker fram o tillbaka till sjukhuset för olika undersökningra.
    de tror inte att det är nå allvarligt men eftersom hon e så liten så vill du utesluta en massa skit.

    sist så sövde de henne för att göra en CT röngten.det var otäckt att se när de sövde henne..men röngten visade inga fel alls så det e ju bra.

    de sa att det e rätt vanligt att ögat kan "durra" lite ibland utan att det skulle vara något fel, o de kan växa ifrån det.sen kan vissa virus sjukdomar göra att ögat durrar ibland.

    så vi ska den 14 feb även få göra en magnetröngten o visar den inget så är hon helt frisk..

    men vad har hon för fel? ingen av 4 olika läkare vill yttra sig än.

    hon ä'r annars frisk o kry, inge fel på balansen eller så..

    är det nån som känner igen sig eller vet vad det är?

    men tills dess e man stressad på nå vis.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Hej! Jag förstår din oro, mina 2 barn har nystagmus dem har ärvt det från sin pappa.Upptäcktes när dem var nyfödda, vi har på den minsta också gjort alla dessa röntgen undersökningar. Mina barn har nedsatt syn men klarar sig bra trots detta. Det finns också nån form av nystagmus som växer bort med åldern sen. Du ska se att det nog blir bra bara dem kommer på vad det beror på och att det visar sig att hon är frisk i övrigt
  4. 2
    Hej! Jag förstår din oro, mina 2 barn har nystagmus dem har ärvt det från sin pappa.Upptäcktes när dem var nyfödda, vi har på den minsta också gjort alla dessa röntgen undersökningar. Mina barn har nedsatt syn men klarar sig bra trots detta. Det finns också nån form av nystagmus som växer bort med åldern sen. Du ska se att det nog blir bra bara dem kommer på vad det beror på och att det visar sig att hon är frisk i övrigt

Liknande trådar

  1. Nystagmus & tester?
    By Gravid20 in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-07, 16:56
  2. Lådor och durrar
    By SmillaMilla in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 21:28
  3. Nystagmus
    By Isasmamma in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 22:56
  4. Nystagmus
    By Gravid20 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 14:31
  5. Nystagmus
    By Linda in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 23:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar