Mellannamn????????
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Mellannamn????????

    Vilka mellan namn ska ni ge era barn?
    Matilda heter maria efter min släkt, alla i min släkt heter det
    och helena efter farmor och mig
    kramis
  2. 1
    Mellannamn???????? Vilka mellan namn ska ni ge era barn?
    Matilda heter maria efter min släkt, alla i min släkt heter det
    och helena efter farmor och mig
    kramis
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Dina heter Eira i mellannamn. Hennes pappas farmor hette så. Eira är läkekonstens gudinna i nordisk mytologi. Vi tycker jättemycket om det, sen heter hon Linusdotter också efter pappa
  4. 2
    Dina heter Eira i mellannamn. Hennes pappas farmor hette så. Eira är läkekonstens gudinna i nordisk mytologi. Vi tycker jättemycket om det, sen heter hon Linusdotter också efter pappa
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Sara heter

    Eva Viola

    Eva efter sin faster och Viola efter alla kvinnor i min släkt.
    Även vår mellersta tjej Emma heter Viola i mellannamn

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  6. 3
    Sara heter Eva Viola

    Eva efter sin faster och Viola efter alla kvinnor i min släkt.
    Även vår mellersta tjej Emma heter Viola i mellannamn

    kram kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Karl AXEL William

    ståtar sonen med i namnväg
    Det är släktnamn allihopa och från bägge sidor.
    Döttrarna heter Alice MATILDA Vivan och Hannah LINNEA Vivan - även där har vi valt släktnamn.
    Att barnen heter Hannah, Alice och William har varit en kul grej för mig som har släkt i USA, ville få med lite "engelsspråkiga" anglosaxiska namn på ett hörn också
  8. 4
    Karl AXEL William ståtar sonen med i namnväg
    Det är släktnamn allihopa och från bägge sidor.
    Döttrarna heter Alice MATILDA Vivan och Hannah LINNEA Vivan - även där har vi valt släktnamn.
    Att barnen heter Hannah, Alice och William har varit en kul grej för mig som har släkt i USA, ville få med lite "engelsspråkiga" anglosaxiska namn på ett hörn också
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Tack för påminnelsen förresten

    för jag kom på nyss att lappen man ska skicka in med namnvalet, den ligger fortfarande någonstans här hemma.. Måste ju skickas in innan barnet är tre månader.. och det är han ju ganska snart (den 24:e)
    Hade glömt det faktiskt!
  10. 5
    Tack för påminnelsen förresten för jag kom på nyss att lappen man ska skicka in med namnvalet, den ligger fortfarande någonstans här hemma.. Måste ju skickas in innan barnet är tre månader.. och det är han ju ganska snart (den 24:e)
    Hade glömt det faktiskt!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Många namn blir det...

    ALBIN Ernst Petter
    MOLTAS Stig Svante

    Albin heter pappa och farfarsfar Pappas val
    Ernst efter farfar coolt namn tyvärr omöjligt för en skåning att säga, därför blev det inte tilltalsnamn.
    Petter efter min morfarsfar men mest för att vi gillar det mycket

    Moltas ja men det är ju bara sååå fint (Moltas Ericsson en idol då jag var liten bidrar)
    Stig efter morfar
    Svante Jag ville de skulle heta Svante och Moltas men det blev Albin och Moltas. Så Svante skulle vara med speciellt som Svantevar storasysters val
  12. 6
    Många namn blir det...

    ALBIN Ernst Petter
    MOLTAS Stig Svante

    Albin heter pappa och farfarsfar Pappas val
    Ernst efter farfar coolt namn tyvärr omöjligt för en skåning att säga, därför blev det inte tilltalsnamn.
    Petter efter min morfarsfar men mest för att vi gillar det mycket

    Moltas ja men det är ju bara sååå fint (Moltas Ericsson en idol då jag var liten bidrar)
    Stig efter morfar
    Svante Jag ville de skulle heta Svante och Moltas men det blev Albin och Moltas. Så Svante skulle vara med speciellt som Svantevar storasysters val
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    Vi har inte valt några släktnamn, vi valde bara namn vi alla gillade

    NEO Leo Teo
  14. 7
    Vi har inte valt några släktnamn, vi valde bara namn vi alla gillade

    NEO Leo Teo
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Nellie ska heta:
    Nellie Linnea Ulla

    Linnea efter min mormor och Ulla efter sin farmor som tyvärr gick bort år 2000.
  16. 8
    Nellie ska heta:
    Nellie Linnea Ulla

    Linnea efter min mormor och Ulla efter sin farmor som tyvärr gick bort år 2000.
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Nils för att han ska få ett vanligt namn också
    Joppe efter joppe pihlgren och det är tilltalsnamn
    Otis efter den fantastiske Otis Redding

    visst svänger det ;-D
    (maken valde de udda namnen och jag safeade)
  18. 9
    Nils för att han ska få ett vanligt namn också
    Joppe efter joppe pihlgren och det är tilltalsnamn
    Otis efter den fantastiske Otis Redding

    visst svänger det ;-D
    (maken valde de udda namnen och jag safeade)
  19. Medlem sedan
    Jul 2006
    #10
    Vår lilltjej heter Lilly i mellannamn. Vi valde det bara för att vi tycker det är så fint =o)
  20. 10
    Vår lilltjej heter Lilly i mellannamn. Vi valde det bara för att vi tycker det är så fint =o)
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    JENNY Kristina (ärvs på mödernet, alla förstfödda flickor, till förstfödda mammor heter det. ) Louise (betyder berömd kämpe - och skruttan fick ju verkligen visa att hon är en kämpe den första tiden).
  22. 11
    JENNY Kristina (ärvs på mödernet, alla förstfödda flickor, till förstfödda mammor heter det. ) Louise (betyder berömd kämpe - och skruttan fick ju verkligen visa att hon är en kämpe den första tiden).
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12
    Erik Gustaf ska sötisen heta. Erik efter min makes morfar (som tyvärr ej lever längre) och Gustaf trodde vi var ett "nytt" namn i släkten, men tydligen hette min svärmors morfar det
    Tilltalsnamnet är Gustaf.
  24. 12
    Erik Gustaf ska sötisen heta. Erik efter min makes morfar (som tyvärr ej lever längre) och Gustaf trodde vi var ett "nytt" namn i släkten, men tydligen hette min svärmors morfar det
    Tilltalsnamnet är Gustaf.
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13
    Hans WILMER Julius ska våran skrutt heta efter många turer. Hans var givet, det heter min pappa, min bror, min man och vår andra son i andra namn så den traditionen ville vi följa. Sista namnet har vi inte varit helt överens om, jag ville att han skulle heta Lowe för jag tycker det är gulligt men min man var inte lika övertygad. Till sist blev det Julius efter min farfar som hette så i andra namn (+ att vår dotter heter Julia så det är lite likt det med)
  26. 13
    Hans WILMER Julius ska våran skrutt heta efter många turer. Hans var givet, det heter min pappa, min bror, min man och vår andra son i andra namn så den traditionen ville vi följa. Sista namnet har vi inte varit helt överens om, jag ville att han skulle heta Lowe för jag tycker det är gulligt men min man var inte lika övertygad. Till sist blev det Julius efter min farfar som hette så i andra namn (+ att vår dotter heter Julia så det är lite likt det med)
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Ja våran ligger med här hemma. Underskriven och klar men inte har vi postat den :S Tur att folk påminner en
  28. 14
    Ja våran ligger med här hemma. Underskriven och klar men inte har vi postat den :S Tur att folk påminner en
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Felicia heter Nova Carolina... Nova för att det är fint och Carolina efter mig, min mormor och mormorsmor
  30. 15
    Felicia heter Nova Carolina... Nova för att det är fint och Carolina efter mig, min mormor och mormorsmor
  31. Medlem sedan
    Jan 2002
    #16

    Fint namn

    vår äldsta pojke, som är 5 år nu heter också Gustaf....

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  32. 16
    Fint namn vår äldsta pojke, som är 5 år nu heter också Gustaf....

    kram kram
  33. Medlem sedan
    Apr 2007
    #17
    min ligger också här hemma färdig att posta
  34. 17
    min ligger också här hemma färdig att posta
  35. Medlem sedan
    May 2007
    #18
    Lilleman ska heta Leon Axel Folke (mellannamnen är båda släktnamn.
  36. 18
    Lilleman ska heta Leon Axel Folke (mellannamnen är båda släktnamn.
  37. Medlem sedan
    Apr 2007
    #19
    Per ska Eli heta, som är släktnamn på båda sidorna. Men vi kom sen på att han borde hetat pappas namn då hade han hetat Eli T. =Elit!!!!
    Anna
  38. 19
    Per ska Eli heta, som är släktnamn på båda sidorna. Men vi kom sen på att han borde hetat pappas namn då hade han hetat Eli T. =Elit!!!!
    Anna
  39. Anonym
    #20
    Ha, ha Du skojar väl nu!?
  40. 20
    Ha, ha Du skojar väl nu!?
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Mellannamn
    By Bapelsin in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 12:28
  2. mellannamn
    By trissan27 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 14:36
  3. Vet ni nåt om mellannamn?
    By elah74 in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 23:44
  4. Mellannamn
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 23:07
  5. mellannamn
    By Sara in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 10:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar